Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bram-id19B schreef:
haha nee niet negatief, is gewoon toch een stuk moderner, maar ze blijven allebij
Tsja…dat ken ik…
‘Spirit of avant-garde’
Gister bij het starten van mijn auto hier in de garage op mijn werk gaat de rode stoplamp niet uit. Ik denk hydrauliek bijvullen. Blijkt het niveau tot ver boven de max gevuld te zijn.
Mijn pomp sloeg niet extreem veel aan en zowel de wagenhoogte als de stuurbekrachtiging werkten naar behoren. Toch maar de reis vervolgd met de rode lamp continu brandend op mijn dash.
Thuis een uurtje storing zoeken en uiteindelijk het probleem gevonden. De stekker op de hoge druk sensor (was even zoeken waar het ding zat) tegen de massa aan. Heb mijn voorraad vat nu maar even leeg gezogen tot het niveau op juiste hoogte was. Bijna twee liter LHM weggezogen. Ik snap nu ineens ook waarom mijn ontluchtingsdop van het resservoir afsprong en hoe de LHM plekken in mijn bekleding onder de pedalen komen. De vorige eigenaar bleef waarschijnlijk bijvullen tot de stekker toevallig geen aarde meer raakte
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Om de wagen wat mooier te maken wil ik de verchroomde plastic lijst die over mijn dakgoot geschoven zit vervangen (is mat uitgeslagen en verbrokkeld). Weet iemand waar ik nieuwe kan halen?
Is er eigenlijk ook een soort Chyparse waar ik CX onderdelen kan krijgen en wat zijn een beetje de gangbare leveranciers in de randstad?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bram-id19B schreef:Om de wagen wat mooier te maken wil ik de verchroomde plastic lijst die over mijn dakgoot geschoven zit vervangen (is mat uitgeslagen en verbrokkeld). Weet iemand waar ik nieuwe kan halen?
Ik meen me te herinneren dat ik ze op Citromobile op de stand van de CX-club heb gezien…
Bram-id19B schreef:Is er eigenlijk ook een soort Chyparse waar ik CX onderdelen kan krijgen en wat zijn een beetje de gangbare leveranciers in de randstad?
Sloperijen
Brezan
VDL, Civer, ....
Bram-id19B schreef:Om de wagen wat mooier te maken wil ik de verchroomde plastic lijst die over mijn dakgoot geschoven zit vervangen (is mat uitgeslagen en verbrokkeld). Weet iemand waar ik nieuwe kan halen?
Die zijn origineel bijna niet meer te krijgen (ik heb nog een set weten te scoren voor een debiel bedrag) maar schijnbaar heeft de CX Club een alternatief repro iets op de rol laten maken. Ik geloof dat Jaco zich een set gekocht heeft.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
‘
Ik kreeg zojuist een mail van CX-Basis waarin ze melden dakgoot lijsten in voorraad en tegen sonderpreis te hebben.
Als we met 5 personen aanschaffen, kunnen we nog een betere prijs vragen. Ik ben wel geinteresseerd….
Ik ook in principe, het spul van de club is geen optie?

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Bram-id19B schreef:Ik ook in principe, het spul van de club is geen optie?
Van de club is volgens mij van de rol. De strips van cx-basis zijn kant en klaar met mooie afgeronde hoeken.

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Wat een geld zeg. Maar goed je zult ze maar nodig hebben.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Ik heb spul van de club gekocht en geinstalleerd, ziet er weer netjes uit Zal eerdaags eens wat fotoos maken.
Nu nog de missende interieur delen zien te vinden…...iemand nog een nette leren beige voorstoel en een beige stoffen a-stijl en beige stoffen daklijst bekleding in de aanbieding?

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Zoals belooft, ik hou het in de gaten!!
Marcel