DriverD schreef:Ik wil de stemming niet bederven maar:
Als je diff-stukken (uitgaande assen van differentieel) speling gaan vertonen (dat doen ze als de borging van de grote moer losgaat), kan dat ook schokkend remmen veroorzaken.
enneh, dan moeten de assen eraf of moet dan de hele bak eruit ?














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bak kan lekker blijven zitten. Valt mee hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zijn dure lagers,welke daar in zitten.
waterman771 schreef:De bak kan lekker blijven zitten. Valt mee hé
De hebt het over een borging, kan ik die weer vast zetten ?





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, dan moet je wel eerst de diffstukken demonteren!
Citroen!
de difstukken kun van de bak schroeven. Daarin zit dan een as en het lager. mooi systeem.
.komma





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
2 lagers per kant. Je bent wel ff bezig als je diffstukken gaat demonteren.
Citroen!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
norbert schreef:waterman771 schreef:De bak kan lekker blijven zitten. Valt mee hé
De hebt het over een borging, kan ik die weer vast zetten ?
De borging is toch de bout boven in het difstuk? Aandraaien?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, boutje 12 in de afbeelding:
Citroen!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik dacht boutje 8… wat doet dit boutje dan?
Enneh, nu we het plaatje zien, waar zijn de slangetjes 1 voor bedoeld?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Kijk, daar hebben we wat aan, bedankt.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
camemBert schreef:Ik dacht boutje 8… wat doet dit boutje dan?
Enneh, nu we het plaatje zien, waar zijn de slangetjes 1 voor bedoeld?
Dat is ook een borgboutje, maar die 12 zorgt vaker voor problemen.
Slangetjes dienen om je remschijven droog te houden in geval van lekkage.
Citroen!
DriverD schreef:Ik wil de stemming niet bederven maar:
Als je diff-stukken (uitgaande assen van differentieel) speling gaan vertonen (dat doen ze als de borging van de grote moer losgaat), kan dat ook schokkend remmen veroorzaken.
DriverD welke grote moer bedoel je hier precies ?
Ik verdenk het differentieel van mijn auto van problemen en ik heb inderdaad ook dat schokkende remmen.
De schokken vinden steeds plaats op dezelfde stand van het wiel, dus in het ritme van de draaisnelheid van het wiel. Schijf OF dus inderdaad dif stuk kan de oorzaak zijn. Dat zou wel kloppen met wat ik toch al dacht…