1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De 2CV 6Club van Wolfman.
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juni 2009 12:46 PM

Hallo,

Sinds donderdagavond 04-06-09 ben ik (eigenlijk mijn vrouw Wink ) eigenaar geworden van een 2CV 6Club uit 1987.
Het is onze eerste ervaring met een Eend. Mijn vrouw wilde al jaren lang een Eend maar het was er nooit van gekomen.
Anderhalf jaar geleden gingen we op zoek naar een eend maar eindigden met een DSuper 5. Maar na grondige overwegingen deze uiteindelijk weer verkocht omdat de kosten hoog op gingen lopen om haar helemaal op te knappen. Ik heb geen garage en de auto staat gewoon voor de deur. En wij vonden het zonde om de DS helemaal op te knappen om haar vervolgens buiten weer weg te laten rotten.
Vandaar de DS eruit en de eend erin.

Natuurlijk geld voor een eend hetzelfde maar de kosten zijn een heel stuk lager. En het onderhoud is veel eenvoudiger en dat is fijn als je geen sleutelruimte hebt.

Ik ben begonnen met de simpele klusjes. Alles een beetje beter gangbaar maken hier en daar een druppeltje olie en nieuw sluitwerk voor de klapraampjes. Deze vlogen steeds open op de snelweg.

Verder zijn er wat roestplekken op de standaard plaatsen die wat aandacht behoeven.
En mijn eerste vergissing ook al gemaakt.  Surprisedops:
De remblokjes zagen er heel dun uit. Dus maar een nieuw setje gekocht. De oude blokjes eraf en wat blijkt…..nog helemaal goed. Kan nog wel 10000 km mee.  Shocked
Ik had dus naar de handremblokjes gekeken. Die waren erg dun. Maar ja dan heb ik de remblokken vast op voorraad.

Binnenkort probeer ik haar op een brug te krijgen om het chasis te inspecteren. Ik houd er al een beetje rekening mee dat hier iets aan moet gebeuren want het orginele chasis zit er nog onder.

Hier een foto van onze aanwinst.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2009 01:00 PM
  [ # 1 ]

Leuke eend, van harte!

Nu maar hopen op een berg mooi weer met dat open dakje.

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2009 01:31 PM
  [ # 2 ]

Ruitjes die open waaien op de snelweg. Welkom in de wereld die Eend heet. Nog iets meer gas en de deurtjes gaan van onderen ook open staan Very Happy

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 07 juni 2009 01:36 PM
  [ # 3 ]

Leuke auto om te zien. Very Happy
Heb je deze kunnen inruilen op de Dsuper?
Ik hoop dat de onderkant geen gekke dingen laat zien.
Maar je hebt al wel genoeg roest gezien om in te schatten hoe de auto er voor staat.
Succes ermee.

Peter.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 juni 2009 12:56 AM
  [ # 4 ]

Allemaal bedankt voor je reacties.

@Pavang.
We hebben er al min of meer rekening mee gehouden dat er een nieuw chasis onder moet. Misschien kan het nog even een keuring mee, maar dan komt er zeker in het loop van het jaar een nieuw chasis.

Alleen dan weet je zeker dat hij goed is aan de onderkant. Verder zal er hier en daar wel iets gelast moeten worden maar daar was de prijs ook naar.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 juni 2009 03:15 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een vraag over het schakelen.
Eerst had ik problemen om haar geluidloos van 2 naar drie te schakelen.
Inmiddels heb ik ontdekt dat je van twee even naar zijn vrij moet, eventjes wachten en dan ga je geluidloos naar zijn drie.

Maar van vier terug na drie blijft onder enge kggrrr geluiden gaan.
Is dit normaal voor een 2CV? Of is daar ook een “trucje” voor om dit netjes te doen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 10 juni 2009 12:47 PM
  [ # 6 ]

Dit probleem heeft mijn eend ook gehad, ik was al bang voor slechte synchromesh-ringen en hoge kosten.

De oplossing was echter veel simpeler:

Gewoon de bakolie verversen. Of even controleren of er wel voldoende olie in zit

De oliepeil van de bak wordt tijdens onderhoud alleen gecontroleerd.
Maar met het verstrijken van de jaren veroudert en vervuilt de olie ook.

Succes

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 juni 2009 03:06 PM
  [ # 7 ]

Bedankt ik zal dit gaan proberen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juni 2009 12:41 PM
  [ # 8 ]

Nog een beginnersvraagje.
Op het dashboard zitten boven in twee lampjes. Het linker lampje brand als ik het contact uitzet en zodra ik start gaat het uit. Ik neem dus aan dat dit het olie druk lampje is.
Maar waarvoor is het lampje ernaast?
Dit brand alleen als ik op het knopje boven de ruitenwisser knopje druk. En waar is dat knopje dan weer voor? Behalve om dat lampje te laten branden?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 11 juni 2009 12:57 PM
  [ # 9 ]

Het is het remvloeistofpeil-is-te-laag lampje. En ja met de drukknop controleer je of het lampje nog werkt.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juni 2009 01:08 PM
  [ # 10 ]

Haha wat een luxe zeg een remvloeistofpeil-is-te-laag lampje.  Cool


Bedankt voor je info engbokho.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 12 juni 2009 12:59 AM
  [ # 11 ]
Wolfman schreef:

Haha wat een luxe zeg een remvloeistofpeil-is-te-laag lampje.  Cool quote]

uhhh dat was tot voor kort een APK eis!!

nu niet meer. what
vraag me niet waarom maar nu niet meer

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 juni 2009 12:12 PM
  [ # 12 ]

Ik heb de 2CV op een brug van onderen kunnen bekijken.
Er zijn drie slechte plekken.
Ongeveer in het midden aan de linkerkant zat een gaatje in het chassis en achter rechts ook. Dit stelt niet zo veel voor en kan makkelijk gelast worden.
Echter links voor zat een gat van zon 7 cm net voor de plaat onder het motorcompartiment.
Ik wil proberen dit nog voor de keuring in augustus in orde te laten maken. Daarna heb ik een jaar de tijd voor een nieuw chassis.

Weet iemand in de buurt van Ridderkerk een adres die dit goed kan lassen?
Uiteraard niet te duur.  Surprisedops: Want dan kan ik beter gelijk een nieuw chassis kopen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 15 juni 2009 03:37 AM
  [ # 13 ]

nu je een eend hebt misschien een lidmaatschap van het ei erbij,best handig (geven ook lascursussen)en daar zijn zat mensen met eende-las-ervaring.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 juni 2009 12:35 PM
  [ # 14 ]
f.rockefeller schreef:

nu je een eend hebt misschien een lidmaatschap van het ei erbij,best handig (geven ook lascursussen)en daar zijn zat mensen met eende-las-ervaring.

Had ik gelijk al geregeld!  Very Happy
Ik zal zaterdag eens kijken of ik iemand kan “huren” voor een lasklusje…

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 juni 2009 01:30 PM
  [ # 15 ]

Gisteren weer een simpel klusje geklaard.
Binnenverlichting gemaakt.
De contactjes een beetje opgeschuurd en hij werkte weer.

Ik heb nog een vraag aan leden van het eendeei.
Is er in het magazijn ook olie te koop?
Ik wil mijn versnellingsbakolie vervangen en dat lijkt mij een leuk klusje om dat daar te doen zaterdag.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook