




Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
hehe…pff wat een dag….
Nou weet ik niet, ja en nee denk ik. Ze is natuurlijk erg gestroomlijnt als je ze eraf haalt, maar anders zijds geeft het wel weer iets vullends en moderns als je ze erop laat zitten. Ook hebben ze nut als je zachtjes je deur ergens tegenaan doet (bijvoorbeeld een andere auto:) ) dat je niet met je lak tegen iets aan komt.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
par eXeMple! schreef:Om even een oude discussie op te rakelen:
Haal de strips er af, laat het spuiten en dan de strips niet meer terug…!
Is ze niet veel mooier zonder strips?
Mooier is een kwestie van smaak, maar wel minder origineel, dus minder waard. Persoonlijk vind ik de GTi strips bijvoorbeeld weer heel erg mooi.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Laat het in elk geval spuiten zonder strips!
Dan zie je het resultaat
Vind je het mooier bewaar je ze.
Ander plak je ze er weer op. Kost alleen wat tijd en meetwerk. En paar euro aan wat tape…





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
k, ik zal hem spuiten zonder stips met mijn vingers gekruist dat ik ze er weer op krijg.
Zo niet…..dan neem ik ze mee naar de najaars rit met tape/lijm en een waterpas en dan doen we het met zn alle
Mike,
Strips er in ieder geval afhalen dat zou ik zeker doen.
Mijn strips zitten vast met plastic klemmen en voordat ik die heb aangebracht heb ik de wagen op die plek ingespoten met een wax zodat het er niet zomaar onder kan gaan roesten.
Weet alleen niet hoe je dat misschien kunt doen als je ze erop lijmt.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Strips alsin die sierranden op het dak of stips op de deuren?
Sierranden op het dak ook verwijderen die van mij zijn ook op leeftijd maar als je het voorzichtig doet breken ze niet.
Strips op de portieren zou ik ook verwijderen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
par eXeMple! schreef:Om even een oude discussie op te rakelen:
Haal de strips er af, laat het spuiten en dan de strips niet meer terug…!
Is ze niet veel mooier zonder strips?
Ben ik niet me je eens. Op Citromobile zag ik een late serie 1 break zonder strips. Ik vond het maar een bloot gezicht. Vooral omdat de bumpers niet waren aangepast.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zijn smaak verschillen en misschien wil de volgende eigenaar liever ook geen strips.
Als je ze er gewoon bij kunt leveren lijkt me dat een mooie oplossing. Of zelf nog even plakken op verzoek van een volgende eigenaar.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rayden108 schreef:Als iemand (voorbeeld) een bod zou doen van boven de 7 dan zou ik het echt gaan overwegen.
Heel goed dat je besloten hebt om de zaken goed aan te pakken. Dat ga je zeker terugzien in het resultaat, mits de spuiter zijn voorbewerkingen dit keer wel goed doet..
Wat dat bod betreft: Ik help je hopen dat je zo’n (voorbeeld) bod krijgt, maar zolang er mooie GTi’s met leer en airco’s uit frankrijk komen voor 3 to 4k, ben ik bang dat jouw verkoopproces erg lang gaat duren als je die 7k écht zou willen hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik zou vooral geen rekening houden met een volgende eigenaar. Als je een prijs van boven de 6k in je hoofd hebt zal ie niet zo snel van eigenaar wisselen. Gewoon lekker doen wat je zelf het mooist vindt en lekker genieten van de dame zoals ze is.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo,
Ja hoop echt dat het spuiten dit keer wat beter gaat dan de vorige keer. Maar als het eenmaal klaar is en de velgen weer als nieuw zijn dat ik hem liever ergens stal en elke zomer uit de schuur haal, dan dat ik hem verkoop,
Overigens viel me vandaag een beetje op dat elke keer als ik even stil sta (met lopende motor) en ik gas geef er een beetje blauwe rook uit de uitlaat komt. Nou wist ik dat de auto een beetje olie verbruikte maar dit was me nog nooit echt opgevallen.
De olie dop is schoon en het koelwater helder. Waar kan ik nog meer kijken? Zover ik weet is de koppakking nog redelijk ok.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klepseals zijn gewoon hard geworden. Hij kan er oud mee worden, maar die blauwe rook is een beetje jammer en helpt bij verkoop ook niet zo natuurlijk…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
In die prijsrange verkoop je hem denk is sowieso nooit. CXen zijn geen auto’s om rijk van te willen worden. Mijne heeft een jaar te koop gestaan voor het dubbele dat ik er uiteindelijk voor betaald heb…





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zo, morgen begint het proces… Ze gaat morgen naar de garage en maandag komen de schade experts. De zelfde dag gaat ze naar een andere garage waar het strippen samen met een andere cx kan gaan beginnen.
Dan wordt de auto gedurende 1 a 2 maanden voorbewerkt en gespoten.
In de tussentijd heb ik een nieuwe achterklep, mistlampen, gti dingen (die op de zijkant van de auto zitten) gevonden/gekocht (alsin nog niet betaald maar liggen wel voor me gereserveerd) en mijn velgen laat ik zaterdag stralen.
Ben nog opzoek naar een nieuwe achterbumper maar dat stel ik voorlopig even uit.
Hoop dat ze voor de najaars rit (ergens in september toch?) klaar is.