Na 18 jaar trouwe dienst is helaas de tijd aangebroken om de familie-CX te verkopen. Ik vind het alleen moeilijk om te bepalen wat een redelijke prijs is om te vragen voor deze auto, omdat het enerzijds een vrij zeldzaam model is, maar anderzijds zeker wel wat opknapwerk kan gebruiken. Ik ben daarom benieuwd naar het advies van de kenners op dit forum.
Het gaat om een donkerblauwe, handgeschakelde Prestige Turbo 2 uit 1988, die sinds 1990 in ons bezit is. Kilometerstand 174352km. Grijs, stoffen interieur. Airconditioning. Technisch/motorisch is de auto prima in orde. Een paar jaar geleden had de auto opeens veel last van lekkages in het hydraulisch systeem en als gevolg daarvan zijn zowat alle LHM leidingen vervangen. Afgezien van defecte (maar nu vervangen) electronica voor de injectie heeft de motor nooit problemen opgeleverd (en oh wat is het leuk om met een CX Prestige met turbo op de Autobahn te zweven…).
Minpuntjes: eigenlijk allerlei dingen die je bij een oudere, nooit gerestaureerde auto die altijd buiten heeft gestaan kunt verwachten:
- Een paar kleine, oppervlakkige deukjes, bijvoorbeeld op de motorkap.
- Roestplekken. Vooral het linker voorportier is flink geraakt (maar nu gestabiliseerd), verder allemaal kleinere plekjes. Bodem is goed.
- Sierstrippen beschadigd hier en daar
- Chroomlaag op de kleine achterruitjes weggesleten
- Digitale display in middenconsole maakt geen goed contact, en er werken een paar schakelaarlampjes niet.
- Infrarood afstandsbediening is beschadigd (maar functioneert nog wel)
- Kleinere dingetjes die ik nu achterwege laat
Overige puntjes:
- De auto heeft niet de originele spoiler, maar de grotere GTI spoiler.
- De auto heeft géén APK!
Foto’s:
Dus kenners, wat mag ik nog voor een auto als deze verwachten? Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Welkom!
Ik denk dat het handig is om een paar foto’s te tonen.
Foto’s geplaatst

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Welkom hier, jammer dat het van korte duur is…
Mooie auto (op de roestplekken na dan… )!
Hoe lang staat de dame al stil?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hele zinnige vraag, gezien de moestuin onder de dame….
Mooie auto dat wel..
Succes met de verkoop, die vindt vast wel weer een warm nest!
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Tsja, zonder APK is het moeilijk om veel geld te vragen: je moet immers iemand zo gek vinden om zonder proefrit de gok te nemen, en met een autoaanhanger te komen.
Dus misschien is het niet gek om de auto eerst weer netjes in orde te maken?
Het lijkt mij, dat een korte prijsvergelijking op http://www.leboncoin.fr je wel een indicatie geeft. Net even gekeken. Voor een hok wordt E 1.500,- gevraagd. Voor een nagenoeg nieuwe met leer en airco E 12.000,-. En dan nog is het maar de vraag of het ervoor weggaat. Ik denk, dat de markt in CX-en op dit moment een andere voorkeur heeft dan serie 2 Prestiges. Tot 2 weken geleden stond er een meer geliefde serie gti turbo voor E 2.000,- te koop…. Bovendien zijn opties belangrijk, airco en leer. Daar gaat het om. Heb je dat niet, dan scheelt dat wel het één en ander in de waarde.
Zonder APK en met het beschreven werk eraan, mag je mijns inziens blij zijn als je E 1.500,- vangt. En dan mag er geen narigheid zijn ontstaan doordat de dame op de bovenkant van de moestuin en dus tegen de vochtige blaadjes aan ligt….
Succes met de verkoop.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Een paar maanden geleden heeft iemand hier nog z’n Prestige Turbo2 verkocht voor (meen ik) 1500 euro. Zeer vergelijkbaar met die van jou, stoffen bekleding en wat roest. Maar wel rijdend met APK.
Bedankt voor jullie reacties!
Goed punt wat betreft de APK. Ikzelf weet dat de auto nog prima rijdt (vorige week heb ik er nog stiekem even een stukje snelweg mee gepakt) maar ik kan inderdaad niet zonder meer verwachten dat een koper dat van mij aanneemt.
Die ‘moestuin’ valt wel mee hoor, allemaal droge bladeren
Overigens lijken de foto’s momenteel offline te zijn, hier ga ik wat aan doen…

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het zo hoor een CX met een beetje werk. Ik zie niets schokkend?
Wat is overigens dan de echte rede dat de CX weg gaat? Want dit is nog allemaal prima te repareren. De km stand is ook niet erg hoog, zeker niet als je er zelf al zo lang in rijdt dan weet je ook hoe ermee gereden is
Uiteindelijk is het met deze markt denk ik maar net wat een gek ervoor geeft
Arjan Verkade schreef:Als ik het zo hoor een CX met een beetje werk. Ik zie niets schokkend?
Wat is overigens dan de echte rede dat de CX weg gaat? Want dit is nog allemaal prima te repareren. De km stand is ook niet erg hoog, zeker niet als je er zelf al zo lang in rijdt dan weet je ook hoe ermee gereden is
Uiteindelijk is het met deze markt denk ik maar net wat een gek ervoor geeft
De reden is dat mijn ouders allebei niet meer kunnen autorijden, en dat het voor mij momenteel simpelweg niet praktisch is om de auto over te nemen… en dat ik het doodzonde vind dat die mooie Prestige nu al maandenlang werkeloos buiten staat te verweren… zij moet een goed nieuw baasje krijgen

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké zonde hoor
Zien ze er niks in om hem rijdend te houden en dat je ze af en toe erin mag vervoeren?

Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Of een garagebox of stalling opzoeken en bewaren tot je wel tijd enof geld ervoor hebt.
Denk dat je spijt gaat krijgen van de verkoop als ik dit allemaal lees.
citro-power schreef:Of een garagebox of stalling opzoeken en bewaren tot je wel tijd enof geld ervoor hebt.
Denk dat je spijt gaat krijgen van de verkoop als ik dit allemaal lees.
Tja geloof me, ik heb er lang over nagedacht… maar het is gewoon tijd dat deze auto een nieuwe eigenaar krijgt. Misschien dat ik later als ik groot en rijk ben nog eens een mooie SM koop ter compensatie
je hebt een prive bericht
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Afgaande op jullie advies ga ik denk ik de Prestige eerst nog maar eens door de APK heen loodsen… ik denk dat zowel de kopende als de verkopende partij daar uiteindelijk beter van wordt.
Overigens ben ik dit weekend op pad dus eventuele berichtjes kan ik pas maandag beantwoorden!