Heeft iemand een idee hoe zwaar het blok is van een D-Special inclusief de versnellingsbak. Ik vraag dit omdat ik een hefinstallatie moet maken om het blok eruit te tillen. Het mag ook “ongeveer” zijn als het maar niet al teveel afwijkt.
Alvast bedankt
Martin
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
350 kilo?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik denk niet dat je er 100 kg gaat naast zitten.
Heb hem er van’t weekend nog uit gehaald, en dat ding is zwaar!! Het blok schat ik rond de 80 a 100 kg, de boîte is minder zwaar en schat ik rond de 50 a 60 kg. natuurlijk met alles er nog opgebouwd moet je nog een 50 tal kilootjes bijtellen.. dus 250 kilo maximum..??
Gelukkig had ik een vorklift die de zaak vlotjes tilde..
groet Vik..
Als ik van een gewicht van 350 kg maximum uitga zit ik dus altijd safe.
Dan zal ik hier rekening mee houden met het maken van de hefconstructie.
Bedankt
Martin
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou voor de zekerheid maar op 500 max gaan zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Of doe maar een ton! just in case
Ik mag hopen dat het toch niet meer als 300kg is anders heb ik mijn plafond in de garage liggen want het bestaat uit houten balken.
Om jullie gerust te stellen zal ik wel een helmpje dragen.
Groetjes
dus als het 301 kg is komt je plafond naar beneden?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Is dit niks voor je?
Gozer waar ik mn motor stal heeft dit apparaat, voelt degelijk aan, verrijdbaar en is inklapbaar!
179,- euro…
Is niet duur!
GRG”
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ben toch nog goedkoper weg gekomen. Voor € 25,00 aan materiaal heb ik een rail aan het plafond waaraan ik de katrol kan bevestigen om vervolgens het blok eruit te tillen. Via de rail kan ik het zaakje dan over 3 meter verplaatsen. Het is wel niet zo flexibel omdat het een vaste opstelling is.
Toch bedankt voor de tip. Is inderdaad niet duur.
Martin
Mijn rail hangt met om de 50cm met een draadstang van 14 mm verankerd door het plafond en daarop een plat kokerbalkje om het gewicht te verdelen over de balken. Dit kan zeker het gewicht aan. Nu echter het volgende:
Om het blok los te maken heb ik het volgende al los gemaakt.
De bedrading
De aandrijfassen
Het stuurhuis, radiator
Ophanging versnellingsbak(staat op krik)
LPG leiding
Benzineleiding
Stang gaspedaal
Koppelingskabel
Kilometertellerkabel
Uitlaat
Hand/voetremkabel
HD leiding stuurhuis en voorwielremmen
Volgens de tekening zou ik ook nog een HD leiding los moeten maken van de remaccu.
Zijn er buiten genoemde delen nog zaken die ik nog los moet maken voordat ik de motorophanging losmaak om het blok te kunnen tillen?
Gezien alle reacties op het gewicht van het blok zijn er leden met veel ervaring.
Ik ben benieuwd!
Martin
Je moet de choke-kabel niet vergeten…
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Thanks, was ik inderdaad vergeten. Heb ik verder niets over het hoofd gezien volgens jou?
Martin
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kachel slang!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>