1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Einde CX 25 TRD Turbo 2 van dolfmoon
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 12 juni 2009 03:34 AM

Na vier jaar en zo’n 200.000 km genoeglijk zweven moest ik vandaag afscheid nemen van mijn dierbare CX. Ze kon niet meer voldoen aan de eisen van de APK en was niet meer binnen mijn financiele mogelijkheden te redden. Ik moest haar achterlaten op het erf van Wijnhoven in Boxmeer, waar ze hopelijk nog een tijdje kan staan om te dienen als donor voor een eventuele opvolger, die ik echter nog niet gevonden heb. Voorlopig ben ik aangewezen op een XM 2.0i LPG uit 1995 met 453119 km op de teller. Ook geen straf, zoals waarde medeforummer en CX clublid Mulder zou zeggen, maar toch doet het pijn ...

dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juni 2009 04:01 AM
  [ # 1 ]

erg jammer, was ie zo slecht dan?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15844
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 12 juni 2009 04:23 AM
  [ # 2 ]

Dik 7 ton is zeker geen slechte score. Dat halen een hele hoop andere auto’s niet hoor.

Veel zweefplezier gewenst in de nieuwe bolide.

Komt er ooit weer een CX?

Profiel  
 
Grompie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 26-08-2005

Gepost: 12 juni 2009 10:01 AM
  [ # 3 ]

CX

heh wat zonde , hoop dat je er snel weer 1 vind ,maar de spoeling wordt natuurlijk wel steeds dunner.
En inderdaad een XM is ook geen straf ,maar toch heel anders.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 juni 2009 12:32 PM
  [ # 4 ]

Ha Dolf,

Wat jammer. Het kwam als een verrassing begrijp ik? Maar die XM is dus een tijdelijke oplossing, goed om te lezen dat je wel op zoek gaat naar een ‘nieuwe’ CX. Of overweeg je toch de overstap naar een XM TD? (of een mooie Turbo CT Rolling Eyes )

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 12 juni 2009 03:22 PM
  [ # 5 ]

Re: Einde CX 25 TRD Turbo 2 van dolfmoon

Dolf, wat balen, man! Ik hoop dat een CX snel weer je leven mag verrijken.
Mocht je al actief op zoek willen, dan is het misschien een idee om je wensenlijstje + budget hier op het forum te posten, dan kunnen mede-forummers helpen zoeken…ik geloof dat dat Ree en Par eXaMple goed is bevallen Wink
Gr,
Jaco

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 12 juni 2009 05:24 PM
  [ # 6 ]

Ben eigenlijk benieuwd wat het APK-waslijstje allemaal te melden heeft om tot zo’n beslissing te komen…
Jammer van je (noodgedwongen) keuze en eventueel succes met het zoeken naar een waardige opvolging!

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 juni 2009 07:36 PM
  [ # 7 ]
Pascal schreef:

Ben eigenlijk benieuwd wat het APK-waslijstje allemaal te melden heeft om tot zo’n beslissing te komen…
Jammer van je (noodgedwongen) keuze en eventueel succes met het zoeken naar een waardige opvolging!

Wink

Het is bij de diesels vaak de roestduivel die de kop op steekt… Je kan er tegen blijven lassen, maar dan moet je het wel bijhouden (niet zoals bij mijn 1e CX ahh angel ). Het zijn gewoon de kilometers die het hem doen, de diesels worden meestal gebruikt om kms te maken en worden dan ook nog eens in de winter niet gespaard met alle gevolgen van dien Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2009 12:04 AM
  [ # 8 ]

Zonde dat je je 2de TRD Turbo 2 door roest moet laten staan Sad
Doe je wel voldoende aan preventief roest behandelingen?

De Turbo diesels liggen ook niet meer voor het oprapen…

Misschien mogelijk om hem over een tijdje weer op te knappen? Mogelijk met wat hulp van mensen of misschien wel op een club evenement?
Het zou toch wel gaaf zijn als die over de 1.000.000 km gaat Cool
De fusee kogels en zulk soort zaken is natuurlijk eigenlijk stadaard onderhoud aan de CX Wink

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 13 juni 2009 04:11 AM
  [ # 9 ]

Met het vernieuwen van de fuseekogels en de remleidingen zou ze wel weer door de APK zijn gekomen, maar vooral de vergevorderde roest aan de bodem en zo’n beetje de gehele carrosserie heeft me doen besluiten om haar op te geven. Voor roestpreventie was het eigenlijk vier jaar geleden al te laat. Daarbij kwam ook nog dat de vering slecht was geworden, alle hydraulische leidingen en draagarmlagers aan vervanging toe waren, slechte koude start en aanhoudend koelvloeistofverbruik, etcetera, etcetera… Wensenlijstje en budget lopen te ver uit elkaar om serieus te kunnen nemen. Ik wil natuurlijk een perfecte CX, Limousine of Prestige, met leer en airco, maar ik moet er ook 50000 km per jaar mee kunnen rijden. Een mooie klassieker kun je dat toch eigenlijk niet aandoen. Een XM (nog) wel.(?)

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2009 12:33 PM
  [ # 10 ]
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 juni 2009 02:12 PM
  [ # 11 ]

Poe dat is inderdaad een aardige lijst.
Roestbescherming is bij de XM inderdaad een stuk beter voor elkaar dan bij de CX.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 13 juni 2009 06:34 PM
  [ # 12 ]
dolfmoon schreef:

Ik wil natuurlijk een perfecte CX, Limousine of Prestige, met leer en airco, maar ik moet er ook 50000 km per jaar mee kunnen rijden.

is dit niks dan?
 

‘t Is een flinke prijs, maar als de dame echt goed is, kan je er nog jaren mee zweven ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 juni 2009 11:43 PM
  [ # 13 ]

Hmm, “Roestgevoelig op de bekende plekken, is al veel aan gedaan” klinkt niet alsof deze dame roestvrij is… en dat voor 8000 euro…

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 14 juni 2009 02:34 AM
  [ # 14 ]

Die was mij inderdaad ook al opgevallen, maar is te mooi (en te duur) om door mij te worden opgereden.

dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 juni 2009 03:30 AM
  [ # 15 ]

http://www.dolfmoon.nl/cx/cxi.html
Ben net nog op je site aan het lezen geweest, is het de bedoeling dat die site blijft?
Zou een beetje zonde zijn dat die verdwijnt.

Succes met de XM!

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook