140 van de 224
« Eerste  < Vorige 138 139 140 141 142 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2009 04:26 PM
  [ # 2086 ]

Maar, de grote afweging is nu, moet ik eerst de VEMS in de SM schroeven, of eerst de koppelling in de CX?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juni 2009 10:13 PM
  [ # 2087 ]

Ik zou voor de CX gaan.
Dan kunnen er ook direct weer goede remmen onder.

Als je VEMS in de SM gaat bouwen weet je niet wat je tegen komt, of wat voor bugs er nog in blijken te zitten. Ben je net aan de CX begonnen begint de SM waar je dan redelijk afhankelijk van bij weer te zeuren…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 12:00 AM
  [ # 2088 ]

Als ik eerst de CX doe ben ik afhankelijk van een standaard SM, met carburateurs waar ik geen donder van snap. Als ik een VEMS er op zet, heeft het ding geen geheimen meer.

Als ik eerst de SM doe, de CX houd ik wel rijdend met kleine ingrepen. (Even remmen wissellen is een kleine ingreep, dat kan op een rustig moment tussendoor).

Ik denk dat ik dus beter de SM eerst op VEMS kan zetten eigenlijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 12:04 AM
  [ # 2089 ]

Geven de carbs zoveel problemen dan?
Monteurs kunnen je vast wel helpen als je ergens niet uit komt Wink

Goed, uiteindelijk waar jij je prettig bij voelt.

Ik weet ook niet hoe lang je per project werk verwacht te hebben?

Volgens mij vind je VEMS inbouwen gewoon leuker dan koppelingwissel, want ik wel kan begrijpen Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 01:52 AM
  [ # 2090 ]

Carbs stellen is een ambacht. Als het er eentje is. Als het er zes zijn, is het een vorm van kunst.

Het is een hele andere wereld. Injectiesystemen hebben niet zo veel geheimen voor me. Carbs zijn veel onwenniger. Ik heb er drie rondlopen die er goed mee overweg kunnen, maar daar heb ik geen reet aan als ik in een weekend heen en weer wil naar frankrijk.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 juni 2009 10:11 AM
  [ # 2091 ]

Eén van de drie past toch wel op de achterbank?

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 12 juni 2009 11:08 AM
  [ # 2092 ]
sans-pareil schreef:

[...] maar daar heb ik geen reet aan als ik in een weekend heen en weer wil naar frankrijk.

Maar is een carb(set) afstelling dan zo “vluchtig” dat je gedurende een weekendje al in problemen kan komen?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 12:53 PM
  [ # 2093 ]

Het is een SM. Wat moet ik nou nog meer ervan maken? Ze kunnen waanzinnig betrouwbaar zijn. Totdat je denkt, ‘hij doet het toch wel’.

Mijn SM doet het tot nu toe uitstekend. Maar ik voel wel dat er een rondje carburateur stellen aan zit te komen. Als het bij stellen blijft en ze niet weer half uit elkaar moeten. Goed stellen is al een paar uur werk, dan hoeven ze nog niet uit elkaar.

Ik denk dat een origineel SM injectie systeem nog mystieker is dan de carbs, dat wel, maar met de VEMS hoef ik niet te gokken.

Dat idee van een monteur in de achterbak is zo slecht nog niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2009 06:32 PM
  [ # 2094 ]

Ik heb alweer een beetje heen en weer gereden op mijn Mille Miglia SpiderPlus velgen 17’x7J 5x98 ET40, met Michelin Pilot Sport PS2 225/45ZR17 91Y er onder. Even los van het feit dat een van die Mille Miglia’s na 2x richten nog steeds zo krom is als een hoepel moet ik toch eigenlijk wel constateren dat de PS2’s comfortabeler zijn dan de 16 inch Exalto PE2’s, en toch beter presteren in bochten. De PE2’s zijn net wat venijniger bij inveren, en de PS2’s voelen vaster in de bocht, dat kan natuurlijk ook aan de grotere velgmaat liggen, maar daarbij zijn ze dus ook nog comfortabeler.

Na talloze experimenten en vorige week de verleiding om 18 inch velgen aan te schaffen (ik kwam weer bij zinnen toen ik echt geen manier kon verzinnen om ze in de achter wielkasten te krijgen), denk ik toch dat de PS2’s mijn keus zijn voor onder de CX. Al experimenterend kom je toch uit op een ‘favoriet’.

Verder bericht gehad dat de versnellingsbak stangen type Short-Shifter onderweg deze kant op zijn uit GSM. Via de BOFH expeditie. Dan heb ik alles compleet en ga ik proberen nog voor de vakantie koppelling, hydraulische koppellingsbediening en short shifter in te bouwen, en als ik me heel actief voel gaan we ook naar PT v2.0.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 juni 2009 10:27 PM
  [ # 2095 ]

Goed, inmiddels is gecoordineerd dat de shifters op zaterdag bij mij zijn. Ik ga dus volgend weekend de motor van de SV uit en in bouwen om:

- nieuwe 900nm koppelling
- hydraulische koppellingsbediening
- short shifter
- andere (ABS) fusees
- wederom een nieuwe onderste motorsteun
- nieuwe remschijven/blokken voor
- evt. andere slijtagedelen, ik heb het vermoeden dat ik alweer door m’n onderste fuseekogels heen ben.

Dan heb ik in ieder geval een auto waar ik mee op vakantie zou kunnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2009 11:11 PM
  [ # 2096 ]

Dus toch niet eerst de SM VEMSen? Wink

Die velgen zijn de 17” velgen onder de RV vandaan toch?
Blijven die eronder, of is dat alleen maar om de band te testen?

Wat is de BOFH expeditie Rolling Eyes

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 juni 2009 12:15 AM
  [ # 2097 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat is de BOFH expeditie Rolling Eyes

Dat is de expeditie die Thijs heeft ondernomen dit weekend. Spullen van ons naar Nederland brengen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 juni 2009 11:45 AM
  [ # 2098 ]

Ik heb meer zin om de CX even te doen. Om een of de andere reden. En de klussen moeten in een weekend kunnen, net, dus dan maakt het niet zoveel uit. De in-/uitlaat spruitstukken, turbo, en intercooler en uitlaat zal ik de CX wat langer voor moeten missen omdat DP de auto nodig heeft als mal. Of ik moet even zolang een andere gti t daar achterlaten zodat ze daarop zouden kunnen passen en meten. Ik zie wel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2009 11:28 PM
  [ # 2099 ]

Ik heb net de GSM short-shifter in de SV gezet (alleen het deel binnenin de auto, de pook dus). Het was zo’n beetje binnen een uurtje gebeurd, en is er weer een klusje uit de weg dat niet hoeft als we de motor effe uit- en in gaan bouwen dit weekend.

En dan, rijden. Ik ben verliefd. Overnieuw. Dit is echt geweldig. Hij schakelt nu als een SM zeg maar. En je voelt precies wanneer hij in een versnelling valt, net zoals bij een SM. De zekerheid van schakelen maakt dat je bij elke bocht tijd wint omdat je geen ruimte hoeft te laten voor het ‘hij wil niet helemaal lekker in z’n versnelling’ fenomeen. Door de short-shift, hoef ik niet meer net iets verder naar voren de versnelling er in te duwen dan lekker is met de stoel zover naar achter als ideaal is voor mij. En met alleen dit deel er in is er al zoveel speling uit dat als je je hand laat rusten op de pook als je rijdt het is alsof ie op een marmeren pilaar ligt. Ik ben heel benieuwd naar de effecten van de rest van de set.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juni 2009 11:35 PM
  [ # 2100 ]
Profiel  
 
 
140 van de 224
« Eerste  < Vorige 138 139 140 141 142 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook