Ik ben best wel handig, heb aan ds-sen gesleuteld, eenden etc. Ik wil nu heel graag in een DS een diesel bouwen. Dit kan ik echter absoluut niet (alleen). Ik denk in eerste instantie aan een CX motor maar misschien is er een handiger oplossing.
Mijn vraag is; Wie wil en kan mij, wellicht van A tot Z helpen (of alleen D tot J) bij dit project ? Absoluut niet continu uiteraard. Het meeste zal ik zelf doen en kunnen maar het pas maken bijvoorbeeld van de motor in de DS-ruimte…....?
De reden dat ik dit wil ligt in het feit dat ik al een tijd op plantaardige olie rij en dat graag wil behouden. Mijn C15 heb ik omgebouwd. Omdat ik ook héél erg graag in een DS/iD wil rijden wil ik dus gaan ombouwen.
Allerlei andere mogelijkheden met of zonder gesloten geldbeurs of ruil is ook mogelijk hoor. Ik sta er voor open.
Martijn, Arnhem
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De CX diesel ( oudste type) is vrijwel het zelfde blok als de benzine, dus die lijkt geschikt. Alleen draait ie de verkeerde kant op. Je moet geloof ik iets met de nokkenas doen!
Regembeau in frankrijk deed en doet dat met DS en SM…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je moet een dieselblok van een Citroen bus ( C35 geloof ik) pakken, die draait de andere kant op!
Groet G
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Die C35 draait dus dezelfde kant op als de DS ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Patje mompelt alleen iets over LPG….
Ik mompel iets over slaolie wat niet gaat lukken in een auto op gas…(LPG, daar kook je toch op?)
Test
Toen de CX op de markt kwam zijn de DS blokken ( 2400 benzine0 de andere kant op gaan draaien i.v.m. de dwarsplaatsing. In de bussen staat de motor in lengterichting net als bij de DS.
Je kunt dan ook niet de blokken van de CX en de bussen uitwisselen!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Oké, ik neem dus een blok van een bus, kennelijk een C35. Waarom geen 25, past dat slechter ?
Kan ik die 35 zomaar hupsaké erin gooien of moet ik toch wel veel aanpassen om alles pas te maken ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat dacht je zelf martijn?
Een C35 is geen DS. Natuurlijk moet je een en adner aanpassen!
Maar de bak past er zo op. je ds uitlaat spruitstukken ook.
Maar Hydraulique? heeft een c35 niet.. radiator zit anders, waterpomp overbouwen .... enz enz..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
C35 of C25 weet ik niet, je moet het 2500cc dieselblok hebben wat ook in de CX is toegepast. Ik heb eens een CX diesel van iemand gekocht, die wou er vanaf omdat hij het plan had om het motorblok van de CX in zijn kappotte bus te bouwen, dit kon niet kwam hij achter omdat de motoren in de bussen andersom draaien.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
De motoren in de C25 zitten ook dwars, dus vermoedelijk hebben deze dezelfde draairichting als die van de CX. Ik denk dat de enige optie de motor van een C35 is.
Dan zal het wel de C35 geweest zijn
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
ik ben nieuwsgierig of dit allemaal gelukt is
met name de papierwinkel voor de RDW
een motor uit een c35 past wel alleen zit je met de nokkenas[is langer bij een ds aandrijfing wp dyn hydr pomp] en de brandstofpomp is geen plaats voor dan moet je een gat maken in je schutbord
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gewoon goed zoeken op de franse Ebay-site en vooral geduld hebben:
in 1973-74 zijn er in totaal 12 DSpécial’s met een dieselmotor geleverd aan een Parijse taxi-onderneming (tevens dus proefpersoon/-bedrijf).
Wat er van die wagens is geworden mag Joost weten; Citroën is pas ná 1975 verder gegaan met deze dieselmotor (in de CX dus).
‘Spirit of avant-garde’
ja ja had ik allamaal wel gelezen en gehoord maar dat is geen antwoord op mijn vraag
heeft c15slaolie nu een ds naar diesel omgebouwd en is deze goedgekeurd door deRDW :