


Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Na vier jaar en zo’n 200.000 km genoeglijk zweven moest ik vandaag afscheid nemen van mijn dierbare CX. Ze kon niet meer voldoen aan de eisen van de APK en was niet meer binnen mijn financiele mogelijkheden te redden. Ik moest haar achterlaten op het erf van Wijnhoven in Boxmeer, waar ze hopelijk nog een tijdje kan staan om te dienen als donor voor een eventuele opvolger, die ik echter nog niet gevonden heb. Voorlopig ben ik aangewezen op een XM 2.0i LPG uit 1995 met 453119 km op de teller. Ook geen straf, zoals waarde medeforummer en CX clublid Mulder zou zeggen, maar toch doet het pijn ...
dolf
Copyallright © dolfmoon
erg jammer, was ie zo slecht dan?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dik 7 ton is zeker geen slechte score. Dat halen een hele hoop andere auto’s niet hoor.
Veel zweefplezier gewenst in de nieuwe bolide.
Komt er ooit weer een CX?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
CX
heh wat zonde , hoop dat je er snel weer 1 vind ,maar de spoeling wordt natuurlijk wel steeds dunner.
En inderdaad een XM is ook geen straf ,maar toch heel anders.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ha Dolf,
Wat jammer. Het kwam als een verrassing begrijp ik? Maar die XM is dus een tijdelijke oplossing, goed om te lezen dat je wel op zoek gaat naar een ‘nieuwe’ CX. Of overweeg je toch de overstap naar een XM TD? (of een mooie Turbo CT )
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Re: Einde CX 25 TRD Turbo 2 van dolfmoon
Dolf, wat balen, man! Ik hoop dat een CX snel weer je leven mag verrijken.
Mocht je al actief op zoek willen, dan is het misschien een idee om je wensenlijstje + budget hier op het forum te posten, dan kunnen mede-forummers helpen zoeken…ik geloof dat dat Ree en Par eXaMple goed is bevallen
Gr,
Jaco





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ben eigenlijk benieuwd wat het APK-waslijstje allemaal te melden heeft om tot zo’n beslissing te komen…
Jammer van je (noodgedwongen) keuze en eventueel succes met het zoeken naar een waardige opvolging!
‘Spirit of avant-garde’























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Pascal schreef:Ben eigenlijk benieuwd wat het APK-waslijstje allemaal te melden heeft om tot zo’n beslissing te komen…
Jammer van je (noodgedwongen) keuze en eventueel succes met het zoeken naar een waardige opvolging!
Het is bij de diesels vaak de roestduivel die de kop op steekt… Je kan er tegen blijven lassen, maar dan moet je het wel bijhouden (niet zoals bij mijn 1e CX
). Het zijn gewoon de kilometers die het hem doen, de diesels worden meestal gebruikt om kms te maken en worden dan ook nog eens in de winter niet gespaard met alle gevolgen van dien
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonde dat je je 2de TRD Turbo 2 door roest moet laten staan
Doe je wel voldoende aan preventief roest behandelingen?
De Turbo diesels liggen ook niet meer voor het oprapen…
Misschien mogelijk om hem over een tijdje weer op te knappen? Mogelijk met wat hulp van mensen of misschien wel op een club evenement?
Het zou toch wel gaaf zijn als die over de 1.000.000 km gaat
De fusee kogels en zulk soort zaken is natuurlijk eigenlijk stadaard onderhoud aan de CX



Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Met het vernieuwen van de fuseekogels en de remleidingen zou ze wel weer door de APK zijn gekomen, maar vooral de vergevorderde roest aan de bodem en zo’n beetje de gehele carrosserie heeft me doen besluiten om haar op te geven. Voor roestpreventie was het eigenlijk vier jaar geleden al te laat. Daarbij kwam ook nog dat de vering slecht was geworden, alle hydraulische leidingen en draagarmlagers aan vervanging toe waren, slechte koude start en aanhoudend koelvloeistofverbruik, etcetera, etcetera… Wensenlijstje en budget lopen te ver uit elkaar om serieus te kunnen nemen. Ik wil natuurlijk een perfecte CX, Limousine of Prestige, met leer en airco, maar ik moet er ook 50000 km per jaar mee kunnen rijden. Een mooie klassieker kun je dat toch eigenlijk niet aandoen. Een XM (nog) wel.(?)
Copyallright © dolfmoon












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja dat is toch een aardige waslijst…

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Poe dat is inderdaad een aardige lijst.
Roestbescherming is bij de XM inderdaad een stuk beter voor elkaar dan bij de CX.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
dolfmoon schreef:Ik wil natuurlijk een perfecte CX, Limousine of Prestige, met leer en airco, maar ik moet er ook 50000 km per jaar mee kunnen rijden.
‘t Is een flinke prijs, maar als de dame echt goed is, kan je er nog jaren mee zweven ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hmm, “Roestgevoelig op de bekende plekken, is al veel aan gedaan” klinkt niet alsof deze dame roestvrij is… en dat voor 8000 euro…



Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Die was mij inderdaad ook al opgevallen, maar is te mooi (en te duur) om door mij te worden opgereden.
dolf
Copyallright © dolfmoon
http://www.dolfmoon.nl/cx/cxi.html
Ben net nog op je site aan het lezen geweest, is het de bedoeling dat die site blijft?
Zou een beetje zonde zijn dat die verdwijnt.
Succes met de XM!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017