Totaal aantal Berichten: 479
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Hoi luitjes,
Ik ben mijn “Citroën-carriëre” ooit begonnen met een Acadiane.
Omstreeks 2000 gekocht in Amsterdam, van een particulier, en heb hem rond 2004 verkocht aan In Mijn Eendje in Roodeschool.
Het gaat om de witte BV-30-LF uit 1987. Volgens het RDW bestaat hij nog steeds, maar is al een poosje niet meer APK gekeurd, en zal dus wel geschorst en gestald staan.
Ik kwam hem tegen op het Acadiane-register, echter zonder verdere informatie.
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig wat er van deze Acadiane terecht is gekomen. Ik en (later ook) mijn vriendin hebben erg veel plezier beleefd aan dit krasse karretje. Ik ben er mee naar de 14e Wereldmeeting geweest in Oostenrijk, en samen met mijn vriendin en caravan naar de 15e in Italië.
Helaas was ik zo stom om de Aca weg te doen. De 123-ontsteking had de geest gegeven, en ik had in die tijd wel meer aan mijn hoofd, en zo te impulsief besloten om de hobby te beeindigen. Spijt alom, natuurlijk, het was maar een klein probleempje, en ik had voor Italië een beste klap geld uit gegeven aan de Aca.
Ik hoop dat de huidige eigenaar hier bekend, of nog beter, actief is, en dat ik “mijn” Acadiane nog eens kan bezoeken.
En omdat we allemaal gek zijn op plaatjes!
Op de terugweg van Italië, bij de Brennerpas:
En zo schijnt ie er nu bij te staan:
foto: Acadiane Register
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Wat moet dat een onderneming zijn geweest om met die combi naar Italie te vertrekken! Wel ontzettend gaaf zeg. Wat was je topsnelheid en hoe lang heb je er over gedaan?
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag maar wil dit toch wel graag weten
My other car is a broomstick.
Zie aan, zelfs Citrofielen onderschatten de Kracht van de A-type!
Het viel eigenlijk best mee, hoor. Voor de trip is het vermoeide Eenden-blok vervangen door een fris Dyane-blok, en voorzien van 123-Ignition en een groter oliefilter met olie-temperatuur-sensor.
Op de Autobahn kon ik 100 km/u in zijn 3 vast houden, zonder koelings-problemen, o.i.d. Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe lang we er op gereden hebben in uren, maar we vertrokken smorgens niet al te vroeg, en kwamen de andere dag savonds aan. Hier en daar een tussenstopje om te eten e.d.
Het was goed te doen, en ik zou het zo weer doen!
De Acadiane was beladen met de meeste dingen die we mee hadden, zodat de caravan zo licht mogelijk bleef, en makkelijk toegankelijk. Mijn vriendin is rolstoel-afhankelijk, vandaar ook de caravan, dat was makkelijker dan een tentje. Al met al woog de combinatie zo’n 1400 kilo, en zelfs met nog geen 30 pk kon je daar de bergen nog wel mee in. Er was slechts 1 berg-weggetje die we niet konden doen, dat werd even te gortig.
Nu snap je misschien ook wel, waarom ik zo’n waarde hecht en juist deze Acadiane. Het is (was?) een monsterlijk karretje!
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eemspoort schreef:Zie aan, zelfs Citrofielen onderschatten de Kracht van de A-type!
Deze heb ik wel eens te koop zien staan in combinatie met een andere blauwe acadiane….
Die had er van twee weer een gemaakt en heeft er netjes een weblog van bijgehouden….komt me zo bekend voor.
Citroen rolls better then a Rolls!!
ben ...mis…was een ander http://www.glimeend.nl/aca.html
ondanks dat weet ik wel dat die beruchte wit gele aca te koop stond met een blauw exemplaar voor luttele euro’s waar die nu zijn gebeleven is een raadsel
Citroen rolls better then a Rolls!!
Hmmm, het word steeds misterieuzer omtrent de BV-30-LF!
We wachten het af, er moet toch wel iemand zijn die meer weet?
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG