Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Taxatie minimeet in Delft, datum over een week of drie in overleg. Tijdstip waarschijnlijk woensdagmiddag na 3 uur of vrijdagmiddag:
Aanwezig
Ree 1X HY 1X CX
par eXaMple! 1X CX
Laurensvzb 1X CX
Marc 1X Traction
Rik 1x CX
Natuurlijk onder voorbehoud van kunnen op de bewuste datum.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
jaco schreef:Volgens de heer Heffener is een Dinitrol-behandeling niet waarde verhogend. Een Dinitrol behandeling doe je om de auto z’n waarde te laten behouden.
Geen reden dus om de taxatie uit te stellen!
En hoe zit dat met een gas-installatie?
Dat weet ik niet Rik, maar ik kan me voorstellen dat dat wel uitmaakt voor de waarde van de auto.
De gas-installatie heeft immers van zichzelf ook een bepaalde waarde en is niet ingebouwd om de auto te behouden. Daarnaast kan ik me voorstellen dat een old-timer met een goed ingebouwde gas-installatie een hogere handelswaarde heeft. Of dit dan ook terug te zien is in de taxatie-waarde, daar heb ik helaas geen verstand van.

Totaal aantal Berichten: 3839
- CX 2200
- CX 2200
Ree schreef:Taxatie minimeet in Delft, datum over een week of drie in overleg. Tijdstip waarschijnlijk woensdagmiddag na 3 uur of vrijdagmiddag:
Aanwezig
Ree 1X HY 1X CX
par eXaMple! 1X CX
Laurensvzb 1X CX
Marc 1X Traction
Rik 1x CX
wtr 1x BXNatuurlijk onder voorbehoud van kunnen op de bewuste datum.
ps, wat zijn de kosten met kwantum korting?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat weet ik niet.
Ik hoorde van Sjoerd dat zijn taxatie €121 kostte. Ik kan me voorstellen dat bij een grote groep het rond de €100 kost. Ik weet natuurlijk niets voordat ik gebeld heb. Dat doe ik direct na het weekend. Dan heb ik een schatting van het aantal mensen.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:Dat weet ik niet.
Ik hoorde van Sjoerd dat zijn taxatie €121 kostte. Ik kan me voorstellen dat bij een grote groep het rond de €100 kost. Ik weet natuurlijk niets voordat ik gebeld heb. Dat doe ik direct na het weekend. Dan heb ik een schatting van het aantal mensen.
Ree
Hij komt voor 6 personen en 7 auto’s (hopelijk nog meer) en heeft maar 1x reiskosten. Mag toch wel een flinke kwantumkorting opleveren toch…

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
btw nog even met de radio bezig geweest:
Aan de achterkant zit een din aansluiting. Niet zoals deze:
met een pinnetje om de line-in aan/uit te schakelen, maar gewoon zonder. Ik heb dus een dergelijk kabeltje besteld:
om te kijken of het een line-in is, maar helaas, geen mogelijkheid gevonden om te schakelen zodat mijn IPod door de radio versterkt wordt
Voorlopig gaat het dus nog via een casettebandje, maar dat is niet voor eeuwig. Misschien toch maar een FM trasmitter kopen, dan laadt ie meteen bij…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Ree schreef:Dat weet ik niet.
Ree
Hij komt voor 6 personen en 7 auto’s (hopelijk nog meer) en heeft maar 1x reiskosten. Mag toch wel een flinke kwantumkorting opleveren toch…
Hoe lang ben je eigenlijk met 1 auto bezig, anders wordt het een lange dag

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik verwacht niet meer dan een kwartiertje per auto.
En anders kunnen we altijd in de vrije tijd dimlicht-relatis inbeunen.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ree schreef:Dan even een auto update. Ze staat voor de deur en ik heb niet gebotst. Ze zit fiks in de smuk.
Shit, was vanmiddag nog in Leeuwarden, had je CX nog graag ff willen bekijken.
Taxatie komt voor de mijne te vroeg, CX staat nog een tijdje bij de spuitgast.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is dat eigenlijk voor troep? Is dat nog vloeibaar ofzo?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Er worden drie producten gebruikt bij een dinitrol behandeling:
Van Aalst schreef:Dinitrol Producten
Dinitrol ML
Dit is een dun Dinitrol Anti-Roest middel dat hoge penetratie waarde heeft. Hiermee wordt het roestproces gestopt c.q. vertraagd. De Dinitrol ML is een flexibele vette vloeistof. Het beweegt mee met het chassis, waardoor het zijn werk goed blijft doen. Dit in tegenstelling tot een hard product wat openbarst. Dinitrol ML wordt gebruikt voor de onderzijde en de holle delen, zoals kokerbalken en deuren, maar is ook zeer geschikt om felsranden en gebarsten laknaden in te spuiten, zodat roest geen kans krijgt.
Dinitrol 1000
Dit is een Dinitrol Anti-Roest middel met penetratie waarde, maar heeft vooral zeer goede hechting op alle oppervlakken. Het zakt bijna niet uit op een verticale plaat, zoals deuren en binnenschermen. Door de specifieke werking wordt het bij beweging weer dun, denk hierbij aan een deurslot mechaniek. Hierdoor heeft het ook een smerende werking. Een wax product dat warm aangebracht moet worden, stolt bij afkoeling zodat een deurslot hier dan juist hinder van ondervindt. Ook bij het torderen van de auto blijft dit product gesloten. Het product is bijzonder geschikt als inwendige bescherming, zowel op schone/nieuwe plaat en ook als toplaag over de Dinitrol ML
Sealand / Metallic
Dit is een Dinitrol Anti-Roest middel op een wax basis met metaaldeeltjes. Het is goed bestand tegen steenslag, pekel en wegvuil. De lasnaden en felsranden blijven goed zichtbaar. De coating is veerkrachtig, droog en eenvoudig te reinigen. Het heeft een mooi strak uiterlijk en de kleur is brons metallic. Dit product wordt gebruikt voor de onderzijde en de wielkasten.
Wat je ziet is volgens mij de dinitrol 1000.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
PBO schreef:Taxatie komt voor de mijne te vroeg, CX staat nog een tijdje bij de spuitgast.
Jammer. Maar, eeh, ik zie geen CX in je lijstje!
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Taxatie minimeet in Delft, datum over een week of drie in overleg. Tijdstip waarschijnlijk woensdagmiddag na 3 uur of vrijdagmiddag:
Aanwezig
Ree 1X HY 1X CX
par eXaMple! 1X CX
Laurensvzb 1X CX
Marc 1X Traction
Rik 1X CX
wtr 1X BX
: Ieks 1X Sunny
: Bart 1X Visa
Natuurlijk onder voorbehoud van kunnen op de bewuste datum.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ree schreef:PBO schreef:Taxatie komt voor de mijne te vroeg, CX staat nog een tijdje bij de spuitgast.
Jammer. Maar, eeh, ik zie geen CX in je lijstje!
Ree
Nog niet in bezit, zie onderschrift
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)