1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Einde oefening TCT ?
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 13 juni 2009 12:12 AM

Mijn TCT vandaag door Citroën de Vrij afgekeurd.

De turbo is voor de derde keer lek, er moeten 4 banden vervangen, aandrijfashoes kapot en fuseekogelhoes lek.

Reparatiekosten lopen hierdoor te hoog op en ik weet niet wat ik ga doen.
Erg jammer, want de auto heeft emotionele waarde, ik heb alleen geen tijd meer om eronder te kruipen en mijn lichaam kan ik het niet meer aandoen.

Voorlopige conclusie: Recyclen dan maar…

Als iemand hem wil kopen,
Rood, 1993, veel technisch aan vervangen.
Handgeschakeld. 264000 km.
Gedetailleerde onderhoudsgeschiedenis krijg je erbij.

Erik
Leeuwarden

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 13 juni 2009 02:18 AM
  [ # 1 ]

Lekke turbo, is dat een afkeurpunt?

Hoe merk je dat je turbo lek is?

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 13 juni 2009 02:25 AM
  [ # 2 ]

Een lekke turbo is in feite een lekke uitlaat, dit moet compleet dicht zijn tot het einde.

De turbo is het duurst als je deze nieuw laat vervangen. Een Garrett T25 nieuw kost zo’n 2000 Euro.
Een goede donor is zo’n 250 Euro, maar het eronder plaatsen is een rotklus (zowel demontage als opnieuw plaatsen).

Wat ik mij afvraag, hoe is het mogelijk dat deze voor de derde keer kapot is?
Ik heb het zelf ook gehad, door eigen toedoen…domdom.
Is een donorturbo eronder geen optie?

Maar goed….

Banden, tja, normaal onderhoud, hoeft niet per sé de hoofdprijs te zijn.
“Dan maar even geen Michelin Energy”

Fuseehoezen, geen idee, wat is de prijs?

Aandrijfashoes…tja, ze scheuren, maar dat gebeurt wel bij elke auto.

Het is natuurlijk doodzonde om zoiets moois naar de sloop te brengen Crying or Very sad

Dit is echt een wagen om op te knappen in vrije tijd, zou je bijna zeggen.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 13 juni 2009 02:53 AM
  [ # 3 ]

Man, wat heb ik al veel opgeknapt…

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 13 juni 2009 02:57 AM
  [ # 4 ]
klungeltje schreef:

Man, wat heb ik al veel opgeknapt…

Ach, dan kan deze er ook wel bij Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 13 juni 2009 03:18 AM
  [ # 5 ]
xm_turbo schreef:

maar het eronder plaatsen is een rotklus (zowel demontage als opnieuw plaatsen).

Hoezo eronder?

Zit die turbo zo ‘laag’ dat het vanaf de onderkant van de auto moet, als de auto op de brug staat?

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 13 juni 2009 03:25 AM
  [ # 6 ]
Matthijs2006 schreef:
xm_turbo schreef:

maar het eronder plaatsen is een rotklus (zowel demontage als opnieuw plaatsen).

Hoezo eronder?

Zit die turbo zo ‘laag’ dat het vanaf de onderkant van de auto moet, als de auto op de brug staat?

Ja, je komt er van boven niet bij. Dus op de brug, uitlaat eraf en schroeven maar.

edit: Boven wel wat slangen en kappen, meen ik.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 13 juni 2009 03:42 AM
  [ # 7 ]

Eeuwig zonde inderdaad! Crying or Very sad
Je zou eens kunnen informeren wat een ruilturbo kost , of reviseren .
 
Meen dat je er op kunt wachten zelfs .
Succes,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Strijkeizer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 23-01-2009

Gepost: 13 juni 2009 11:48 AM
  [ # 8 ]

ctc

je kan ook de cilinderkop demonteren,dan gaat het veel makkelijker.
en als de turbo voor de derde keer stuk is,dan is de oorzaak meestal dat de koppakking een heel klein beetje lekt.hierdoor komt er na het stilzetten nog wat koelwater in de turbo,en koelt deze te snel af.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 13 juni 2009 03:11 PM
  [ # 9 ]

Goedkoopste, en beste oplossing, is een nieuwe turbine op de turbo schroeven. Die is los leverbaar en kost zo’n € 350.
Dan is hij dus nieuw. Ruilturbo heb ik al eerder gedaan, ook deze is gesneuveld.

Strijkeizer, interressant. Eindelijk iets wat een oorzaak kan zijn.
Mijn gevoel is inderdaad dat hij te snel afkoelt, ook omdat alle drie keer hij in de winter is gescheurd.
Allen in jouw theorie komt er koelwater in de compressor, niet in de turbine.
Bovendien loopt er al een koelwaterkanaal door de compressor.
FF over nadenken.

Erik

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 13 juni 2009 04:36 PM
  [ # 10 ]

Wat is de staat van de onderste motorsteun(rubber)? Als deze niet doet wat ie moet doen, kantelen van de motor tegengaan/opvangen dan gaat de uitlaat flink wringen op het turbinehuis wat vervolgens scheurt.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 13 juni 2009 04:48 PM
  [ # 11 ]

Ook een hele goeie. Bij optrekken hoor je de uitlaatpijp over de beugel die daaronder zit schuren. Had ik ook al eens aan gedacht.

Neemt niet weg dat het waarschijnlijk einde oefening voor mij is.

Profiel  
 
Strijkeizer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 23-01-2009

Gepost: 14 juni 2009 02:10 AM
  [ # 12 ]

ctc

er kan overal koelvloeistof komen,ligt eraan waar en hoe erg de lekkage is.mis je nooit koelvloeistof?

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 14 juni 2009 03:12 AM
  [ # 13 ]

mmm, wat moet je er voor hebben, wellicht kan ik hem gebruiken voor mijn tct en ik woon heeeel dichtbij.

Emiel

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 14 juni 2009 03:36 AM
  [ # 14 ]

Hallo BX19trs

Kijk maar even of het iets voor je is. Mail me maar aub op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).

Erik

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 juni 2009 01:37 PM
  [ # 15 ]

Als je de rechter aandrijfas er uit haalt kun je de turbo er vrij gemakkelijk uitsleutelen. Er zit een flexibele uitlaatkoppeling tussen de turbo en de katalisator. Die moet natuurlijk wel goed kunnen bewegen, een nieuw setje kost weinig.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook