Hallo,
Ik heb een C5 aangeschaft en mij valt op dat als ik een bocht in stuur het stuur schudt. Bij rechtuit geen trilling of geschud. (alle lagere snelheden, dus geen onbalans lijkt mij)
Hoort dit bij het hydrau-active systeem? Heeft iemand hier last van of weet wat het is? :
Verder nog wat uitlaatgas problemen en een service lampje dat is gaan branden. Ik ga eerst naar de lpg installateur, daar deze auto (zoals al mijn auto’s in het verleden) op gas staat.
Groetjes Frank
Dit hoort m i niet bij de hydractive. Toch maar eens laten naar uitkijken. Mss ergens speling bij de ophanging of aan de cardans? Banden goed uitgebalanceerd en zijn de banden op zich nog in prima staat?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik zit ook te denken aan de banden zelf, misschien is er één beschadigd of is er een velg krom.
Misschien kun je 1 en ander uitsluiten door de wielen van achter naar voren te zetten en andersom.
Je hebt een exclusive dus met hydractief neem ik aan (sportknop aanwezig?)
Ik kan mij niet indenken dat dit ook maar iets met trillingen in je stuur te maken kan hebben.
En wat die emissie storing aangaat…
Welcome to the club!
Banden en velgen zijn goed. Ook geen onbelans.
Ik zal lang een dealer rijden wellicht toch een probleem met de ophanging. (hoop het niet, heb de auto net)
Ik ken deze auto (nog) niet…
Nieuwe update.
Vandaag bij de LPG specialist geweest.
De verdamper is vervangen (deze kon niet meer snel genoeg het mengsel regelen).
Het allernieuwste model zoder druksensor die zit nu op het gasfilter.
Ook de software is geupdate (voor het filter)
Ik heb 1 km gereden zonder storing, daarna uitlaatgas storing dus meteen weer terug.
Helaas nu doet het gas het helemaal niet meer.
De storing uitlaat gas is uitgelezen.
Het is P0135 (heater circuit O2 sensor mailfuntion)
Lijkt mij niet echt met gas te maken te hebben.
Zelf maar een can-bus reader op de kop tikken, toch wel makkelijk…
Goed, we wachten af op een antwoord van AG want bij de garage komen ze er niet uit…..
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is dat niet de lambdasonde?
Die snuffelt naar zuurstof namelijk.
Deze was bij mij ook kapot.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
P0135 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
is je lambda sonde, controleer de voorverwarming, waarschijnlijk in de sensor defect
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dan is dat die die voor de kat zit, in het uitlaatspruitstuk, dus daar kun je in je motorruimte bijkomen en er uit schroeven.
Ik vraag me af, moet ik er een bij citroen halen of kan ik er ook een “universele” opzetten?
Dat scheelt een hoop munten (die heb je al voor 50-60 euro)
De vraag is dan, zijn de stekkers gelijk?
Vanaf de motorruimte? : Dan moet deze op het uitlaatspruitsuk zitten, ik dacht dat ze altijd onder de auto zaten.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als het bij jou op dezelfde plaats zit als bij mij dan zie je hem gewoon van bovenaf in de motorruimte zitten.
Direct achter je blok op het uitlaatspruitstuk inderdaad.
Lijkt op een bougie met een kabel met witte ommanteling er aan.
Of deze universeel verkrijgbaar is weet ik helaas niet.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
monteer een orginele !
de universele geeft een te “vlak"singaal af en kan de cmputer last van hebben en storing opslaan
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl