Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Foto’s!!
Veel rijplezier!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Hulde voor je doorzettingsvermogen, een witte 16V is gewoon een prachtige wagen die niet zomaar de sloop verdient Goed werk!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Mooi, de witte weer op de weg. Je bent knettergek of miljonair, maar toch bewonderings-waardig.
Wat laat:
Btw ga jij ook nog eens aan de 16v dan? Jij kan tenminste nog zelf sleutelen.
Ik ben langzaam toe aan een 16V, ben gewend aan de Gti, en betaal nu al een jaar geen “snelheidsbelasting” meer aan de blauwe petten. Nu nog een keer eerder zijn dan jou als er een te koop staat.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Blijft leuk die 16V’s!!!
Heb gewoon zin om zo’n bovenstaande 16V te kopen en al die stoere jongens in mijn klas met hun domme BMW 325 in te maken!
Is toch wel mogelijk met zo’n redelijk licht BXje met 160 PK?
Groetjes Martijn.
Ps. Waar blijven de foto’s van de witte 16V?
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een 325 blijft wel pittig om in te halen denk ik…
Die zitten ook zo rond de 8 sec op de 100 km/h
Met een MK1 moet dat niet al te veel problemen opleveren hoor. Ik heb mijn zwarte ex 16v (uiteraard ook in het bezit van Willem, DE 16v collector van Nederland) een keer in net onder de 7 seconden naar de 100 getrapt. Een MK1 is echt een gruwelijk snel ding.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Met een MK1 moet dat niet al te veel problemen opleveren hoor. Ik heb mijn zwarte ex 16v (uiteraard ook in het bezit van Willem, DE 16v collector van Nederland) een keer in net onder de 7 seconden naar de 100 getrapt. Een MK1 is echt een gruwelijk snel ding.
vandaar m’n voorliefde voor een mk 1 en wat koop je dan een mk2
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Een 325 blijft wel pittig om in te halen denk ik…
Die zitten ook zo rond de 8 sec op de 100 km/h
een 325i heeft 170 pk, maar weegt wel effe 1300 kilootjes…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
stan schreef:PrutsyLJ schreef:Met een MK1 moet dat niet al te veel problemen opleveren hoor. Ik heb mijn zwarte ex 16v (uiteraard ook in het bezit van Willem, DE 16v collector van Nederland) een keer in net onder de 7 seconden naar de 100 getrapt. Een MK1 is echt een gruwelijk snel ding.
vandaar m’n voorliefde voor een mk 1 en wat koop je dan een mk2
Als ik hier een mk2 vind heb ik dat probleem niet
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:stan schreef:PrutsyLJ schreef:Met een MK1 moet dat niet al te veel problemen opleveren hoor. Ik heb mijn zwarte ex 16v (uiteraard ook in het bezit van Willem, DE 16v collector van Nederland) een keer in net onder de 7 seconden naar de 100 getrapt. Een MK1 is echt een gruwelijk snel ding.
vandaar m’n voorliefde voor een mk 1 en wat koop je dan een mk2
Als ik hier een mk2 vind heb ik dat probleem niet
Dat is inderdaad heel leuk aan belgië!!!
Mijn GTi uit 1992 is ook katloos!!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:Een 325 blijft wel pittig om in te halen denk ik…
Die zitten ook zo rond de 8 sec op de 100 km/heen 325i heeft 170 pk, maar weegt wel effe 1300 kilootjes…
Ik zat bij dit model te kijken:
En dat heeft toch wel een hele berg koppel meer dan een BX 16v MK1:
Het koppel van de BWM in een lager toerental dan bij de 16v.
Goed, misschien komt het wel op de berijder aan
Een mk2 wint zo’n sprint natuurlijk niet van een bmw. Maja dat maakt me weinig uit. Een mk2 is ook nog lekker snel. Bovendien heb ik er ook 1 uit belgië en die heeft hetzelfde vermogen als een mk1. Dus keuze genoeg. Ik heb ook een mk1 en dat ding wil prima voorruit, maar de mk2 vind ik toch iets mooier. Ik kan eigenlijk niet kiezen dus heb ik ze alle 2 de varianten.
Dinsdag heb ik helaas pas tijd om het witte schowmodel op te halen. Dan zet ik daarna meteen de grijze mk2 neer. Want die wil zonder duidelijk reden ineens niet meer starten. Ik heb ontdekt dat die geen vonk meer heeft. Maar de bdp sensor lijkt nog wel te werken.
Ik zal de topics niet door elkaar halen dat komt tzt wel in het eigen topic van de grijze mk2.
En foto’s? Wanneer geen id. Ben erg druk. Maar wees gerust. Ik zorg dat ze komen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Nou, heb nou het hele topic eens doorgelezen, wat een werk…
Ik vind dat ze wel een prijs moeten geven voor de BX redder van het jaar ofzo!!
En nou lekker genieten!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
CitroMarty schreef:Nou, heb nou het hele topic eens doorgelezen, wat een werk…
Ik vind dat ze wel een prijs moeten geven voor de BX redder van het jaar ofzo!!
En nou lekker genieten!Groetjes Martijn.
Daar heeft Willem zelf al een prijs voor gegeven
Eveneens ben ik tevens ook.