Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Picassoke
Al eens gedacht aan het schrijven van een boek betreffende je Picasso problemen :
Gelukkig is onze Picasso tot nu toe probleemloos
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
aerdt schreef:Picassoke
Al eens gedacht aan het schrijven van een boek betreffende je Picasso problemen :
Gelukkig is onze Picasso tot nu toe probleemloos
Je zult het al gemerkt hebben dat ik daar mee bezig ben. En wel in dit topic.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Midfriesland schreef:‘t Is gewoon een maandagochtendproduct. Ik zou ‘m snel wegdoen en een goeie auto aanschaffen. Wat een trieste toestand met die bak…
Deze keer kan de wagen er echt niets aan doen, maar is het weeral een bewijs van het vakwerk van citroen dealers.
En dan is het nog gedaan in een filiaal van citroen belux.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
ik weet wel een goede dealer maar ligt wat ver voor je vrees ik…
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd ligt wat ver. En ik zou niemand willen opzadelen met zo een probleemwagen.
Ik ga nu bij citroen belux, al slagen ze er blijkbaar ook niet in om een ruit degelijk te vervangen zonder dat ze lekt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ruit er een keer op nieuwe inzetten (en een goede lading ruitenkit gebruiken) kan wonderen doen
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, het is een makkelijk op te lossen probleem.
Maar ik vind het triest dat men eerst men auto 2 dagen nodig heeft. Omdat hij nog niet klaar was de eerste dag.
En men dan nog altijd een slecht gerepareerd product teruggeeft.
Zeker bij citroen belux zelf, maar ervaring met andere merken van men vader heeft al geleerd dat de hoofdzetel niet altijd beter is dan een gewone garage. Meestal slechter. Dat was/is zo bij volvo en mb.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja! Voor een goede dealer,moet je soms al wat verder durven gaan.
Zoals ik.
Mijn dealer zit op ongeveer 70 km van bij mij.
En geeft een zeer goede service.
Natuurlijk zijn er altijd problemen,die tijd vergen om opgelost te worden,vooral dan bij nieuwe modellen.En een oorzaak vinden,is nu eenmaal zoekwerk.
Maar de goede wil van de dealer,is voor mij goud waard.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat problemen vinden en oplossen is 1 zaak, dat vraagt tijd en is niet simpel. Dat begrijp ik ook wel, alles zit zo complex in mekaar.
Maar zaken zoals:
- wagen afleveren met koelvloeistof onder het minimum
- bij het vervangen van een lamp de houder afbreken
- bij het vervangen van een andere lamp het licht de hemel laten inschijnen
- de wagen terugkrijgen van onderhoud met olie tussen minimum en 1/4L en toch 5.5L olie op de rekening zetten
- de banden oppompen tot 3.2 bar
- de onderhoudsindicator instellen op 20.000km ipv 30.000, en dan als uitleg geven: meestal verkopen we de 1.6hdi dus gingen we er vanuit dat het een 1.6 hdi was
Wel dat zijn zaken die voor mij totaal niet kunnen als garage. Vandaar dat ik nu bij citroen belux zit. Op men ruit na slaagt men er toch in al het onderhoud e.d. op een manier uit te voeren die prefect is. In tegenstelling tot bovengenoemde manier.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-05-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP
Zijn jullie niet bezig “spijkers op laag water te zoeken?” Iedere motor geeft natuurlijke resonanties, en alle andere bewegende onderdelen evenzeer. Verschillende wegdekken, temperaturen etc. alles heeft invloed op elkaar. DUS, resonanties en brommetjes, horen er gewoon bij.
Triumph TR 7
convertible, met resonantie! FUN, FUN FUN!!! ( trouwens, mijn Xara Picasso OOK!)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Het enige wat ik dan niet snap is waarom alle andere picasso’s waar ik mee gereden heb die brommetjes niet maken. En vooral waarom het vermogen zo nu en dan eens wegvalt, de motor soms erg onregelmatig draait, het probleem zich de ene keer wel voordoet en de andere keer niet. Een testrijder bij citroen belux heeft toegegeven dat het niet normaal is. Maar de oplossing is nog niet gevonden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
picassoke schreef:Het enige wat ik dan niet snap is waarom alle andere picasso’s waar ik mee gereden heb die brommetjes niet maken. En vooral waarom het vermogen zo nu en dan eens wegvalt, de motor soms erg onregelmatig draait, het probleem zich de ene keer wel voordoet en de andere keer niet. Een testrijder bij citroen belux heeft toegegeven dat het niet normaal is. Maar de oplossing is nog niet gevonden.
staat er ook de laatste software in voor de injectie computer?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ja, die is al enkele keren overschreven.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Thijs de Haan schreef:Zijn jullie niet bezig “spijkers op laag water te zoeken?” Iedere motor geeft natuurlijke resonanties, en alle andere bewegende onderdelen evenzeer. Verschillende wegdekken, temperaturen etc. alles heeft invloed op elkaar. DUS, resonanties en brommetjes, horen er gewoon bij.
Nee Thijs, jij bent nu zo’n 24 dagen lid van dit forum, je kunt dus onmogelijk al alle problemen van Picassoke door gelezen hebben. Daar zijn het er te veel voor.
Als je klaar bent met lezen, zul je begrijpen dat Picassoke geen spijkers op laag water zoekt, maar dat ze hem een spijkerbed op wielen hebben verkocht
En Picassoke, om je te steunen blijven we lezen hoor!! Sterkte.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
picassoke schreef:Ja, die is al enkele keren overschreven.
zou je mij eens het chassis nummer kunnen Pmen (eens wat na kijken op Service:) )
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl