Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Edit: Excuses als ik hierboven wat hard overkwam, en ik bedoelde er zeker niemand persoonlijk mee aan te vallen!
Ik zag ook, dat de meningen uiteen liepen. Niet iedereen in het topic vond het (te)veel geld natuurlijk.
Maar ik stoor me gewoon - in het algemeen- aan het zomaar roepen dat iets “duur” is, terwijl er vrijwel nooit bij wordt stilgestaan dat sommige dingen gewoon zeldzaam, heel lastig om te laten maken, of… lastig te demonteren zijn. Zoiets kost tijd en dus geld.
Dus, nogmaals: tis niet zuur bedoeld, maar ik hoop wat meer begrip hiervoor te kweken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Da’s gewoon gezonde Hollandse handelsgeest Leontien:
“voor een duppie op de eerste rij”....
Voor veel mensen moet een auto bloednieuw zijn mèt 100 jr garantie, een verse APK en minder dan 10K op de klok.
Uiteraard voor de reële prijs van maximaal 500 euro…..
Kijk maar eens in welke krant dan ook, in advertenties voor vacatures is het niet anders:
“gezocht, HBO-er met minimaal 25 jr ervaring in de ......
Vriendelijk, ervaren en bewezen teamspirit.
Maximale leeftijd 19 jaar (want dan kost je nog geen drol)...”
Begrijp je wel meiske; er mag bèst worden betaald voor kwaliteit en het werk wat er verricht moet worden om een product te (her-)produceren.
‘Spirit of avant-garde’
Dat het veel geld kost om die dingen te maken geloof ik wel. Wat je graag zou willen besteden en wat je kunt besteden is echter meestal niet hetzelfde.
Nog wat sparen dus of toch maar het alternatief.

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Een CX kost op alle vlakken gewoon geld.
112euro voor OE lijstjes vind ik toch echt niet gek hoor…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
La Léo schreef:Rayden108 schreef:Ben niet helemaal thuis is de prijzen van onderdelen maar ik vind 112 euries best wel veel.
Zo…. dus jullie vinden dát veel???!!
Ik ga ook helemaal niet op dergelijke opmerkingen in. Met de HY’s is het hetzelfde. Vroeger reden mensen die wagens omdat het zo goedkoop was. Tegewoordig is het een klassierer en is het gewoon duur om zo’n ding op de weg te houden. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten gaan vanzelf wat anders opzoeken.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Citroenbx schreef:Een CX kost op alle vlakken gewoon geld.
112euro voor OE lijstjes vind ik toch echt niet gek hoor…
Ik sluit me bij Citroenbx aan.
Een mooie lijst die aansluit bij het origineel of een goedkope immitatie waarvan je het op afstand al ziet! Toch ook een verschil. Iedereen wil toch dat hij er zo origineel eruit ziet, zeker bij schaarse onderdelen.
Alle waar naar zijn geld denk ik dan maar

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je wat wil betaal je, zo is het altijd(meestal toch)...
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Hé Leontein je kunt zo leuk zijn en nu dit ...............maar je hebt gelijk!!!!
Had van de week de zelfde discussie over….........de dakgootlijsten!!
CXBASIS schijnt overgens niet de producent/bedenker van deze lijsten.
Een ander wil ze gaan maken en heeft een aantal bedrijven en de club aangeschreven, ik begreep dat de minimale afname 150 stuks was.
En om dan op Leo d’r verhaal terug te komen, je hebt gewoon grote aantallen nodig anders kost een setje al gauw 1200 euro ipv 120.

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
klopt ik heb hier een tijd geleden het initiaief genomen om uitlaten voor de cx gti turbo in RVS te laten maken 380 euro voor de middenpot (die niet meer te verkrijgen is) 300 voor de achterste en 1OO eur voor de voorste buis…. met garantie van 2 jaar met een afname van 10 stuks….voor de meeste mensen was dit ook te duur…. alles heeft zijn prijs en een cx was vroeger geen goedkope wagen en is dat nu ook nog altijd niet als je hem in topconditie wil houden….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Falk schreef:Hé Leontein je kunt zo leuk zijn en nu dit
Jaja, dan ben ik ineens de Strenge Meesteres hè!
Maar goed, ik ben heel blij dat velen het met mij eens zijn. Niet om gelijk te krijgen, maar omdat ik het belangrijk vindt dat er (steeds meer) mensen zijn die onderdelen - zowel gebruikt als gereproduceerd- op waarde schatten. Hier moet aandacht en inzet voor blijven bestaan, anders is het met onze hobby echt snel gedaan.
Wat BXSport treffend weer weergeeft. Wat zonde dat hiervoor niet meer animo was, want die uitlaten…. vínd ze maar eens! Maar je hebt ze uiteindelijk toch nodig, als je zo’n CX bezit. En dan??
Ik heb hier nog één Turbo 2 tussendemper staan. Nieuw en origineel. Die gaat dus écht niet weg, want vroeg of laat heb ik ‘m nodig.
Nouja, eerst mijn Pallas maar eens in orde maken…. Ga ik - beloofd!!- komende week aan beginnen!!
Vandaag als een gek lopen opruimen en sjouwen om het hoekje waar ze komt te staan leeg te ruimen. Dinsdag of woensdag zal ze eindelijk, na twee jaar smachtend wachten, uit haar stalling worden bevrijd!
Sorry dit laatste is natuurlijk fftopic maar ik ben er gewoon zo blij om!
Maar om nog wel even on-topic te komen: ben ik ff blij dat CX Basis voor deze auto’s nog gewoon tegen een zeer schappelijke prijs een complete motorpakkingset levert. Scheelt een hoop gehannes met losse setjes via de grossier.
Oh en degene die het initiatief voor die gootjes heeft genomen ken ik wel. Da’s diezelfde heldhafige ondernemer die de CX destijds zo heeft weten aan te passen dat deze uiteindelijk werd toegelaten op de Amerikaanse weg, onder de naam CXA, omdat Citroën er niets van wilde weten.
Geloof maar dat dáár veel aanpassingen voor nodig waren!
Over doorzetten en investeren gesproken….

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
La Léo schreef:
Oh en degene die het initiatief voor die gootjes heeft genomen ken ik wel. Da’s diezelfde heldhafige ondernemer die de CX destijds zo heeft weten aan te passen dat deze uiteindelijk werd toegelaten op de Amerikaanse weg, onder de naam CXA….
Werkelijk?
En doet dhr. Pol dat in eigen beheer of heeft hij hier z’n contacten voor?
...omdat Citroën er niets van wilde weten.
Komkom, da’s niet fair: we weten intussen dat de beslissing niet meer op de noord-amerikaanse markt aanwezig te zijn niet bij Citroën lag, maar bij ‘moederconcern’ Peugeot die dácht handig gebruik te kunnen maken van het reeds door Citroën opgebouwde dealernetwerk om de amerikanen hun 504, 505 en 604 aan de man te brengen.
Uiteraard een doodgeboren plan…
‘Spirit of avant-garde’

Pascal schreef:Werkelijk?
En doet dhr. Pol dat in eigen beheer of heeft hij hier z’n contacten voor?
Dat weet ik niet., Ik weet wel, dat hij mij destijds zei dat hij clubs en bedrijven ging benaderen of ze de lijstjes wilden gaan afnemen, m.a.w. om de belangstelling te peilen. Ik vermoed dat CX Basis hierop gewoon is ingegaan.
Verder weet ik de details niet.
...omdat Citroën er niets van wilde weten.
Ach, dus Peugeot gooide roet in het eten! Wist niet dat het zo in elkaar zat. Weer wat van je geleerd dan Pascal!
Dan is het alleen maar een nóg groter huzarenstukje van André. Hij heeft me ooit eens alle mappen laten zien, waarin hij Amerikaanse CXA brochures, roadtests uit kranten en (auto)tijdschriften en uitgeknipte advertenties uit bladen had verzameld. Prachtig om te zien.
Just tell them it’s from France… was één van de vette kopteksten uit die advertenties, met dan een grote foto van een CX 25 GTi erboven. Uiteráárd met cremekleurig leder, automaat en cruise control!
Maar goed, ook dit is eigenlijk weer fftopic

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
La Léo schreef:
Maar ik stoor me gewoon - in het algemeen- aan het zomaar roepen dat iets “duur” is, terwijl er vrijwel nooit bij wordt stilgestaan dat sommige dingen gewoon zeldzaam, heel lastig om te laten maken, of… lastig te demonteren zijn. Zoiets kost tijd en dus geld.
Dus, nogmaals: tis niet zuur bedoeld, maar ik hoop wat meer begrip hiervoor te kweken!
Begrip is een ding, maar dat wil nog niet zeggen dat de individuele koper deze strips dan goedkoop moet vinden. Ik vind ze gewoon wel duur als ik ze zou moeten kopen, hoewel best ik wel snap waardoor dat komt.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
baroen schreef:La Léo schreef:
Begrip is een ding, maar dat wil nog niet zeggen dat de individuele koper deze strips dan goedkoop moet vinden. Ik vind ze gewoon wel duur als ik ze zou moeten kopen, hoewel best ik wel snap waardoor dat komt.
tja 112 euro is iets maar je kan het tenminste krijgen….

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
baroen schreef:La Léo schreef:
tja 112 euro is iets maar je kan het tenminste krijgen….nu nog wachten op de mat-zwarte strips die op de gti turbo stonden….want die bestaan niet meer.