Hallo,
Iemand enig idee wat het kost om een roetfilter te vervangen voor een ruildeel. Staat bij 180.000 km in het onderhoudsboekje. Heb een 2.2 hdi C8 uit 2004.
Is dit ook echt nodig of kun je gewoon rijden tot het kapot gaat…..
Alvast bedankt voor de reacties
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Re: Roetfilter Vervangen
rayman11 schreef:Hallo,
Iemand enig idee wat het kost om een roetfilter te vervangen voor een ruildeel. Staat bij 180.000 km in het onderhoudsboekje. Heb een 2.2 hdi C8 uit 2004.
Is dit ook echt nodig of kun je gewoon rijden tot het kapot gaat…..
Alvast bedankt voor de reacties
dealer heeft pakket prijzen voor het vervangen van het FAP filter ook het EOLYS bij vullen !!!
even kijken op de site van Citroën daar staan volgens mij ook de prijzen op.
als je door rijdt tot het filter op is dan gaat de auto in noodloop en dan heb je beperkt vermogen
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Maar is dat schadelijk dan om door te rijden. Ik wil best een roetfilter vervangen maar als de 180.000 km een minimale levensduur is dan kan hij misschien nog wel 50.000km mee. In dat geval vind ik het zonde om dat ding nu te vervangen.
Heb gekeken naar de prijzen maar die kan ik niet vinden. Misshien dat iemand anders nog prijzen…..
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
bij 180.000 is hij echt wel versleten hoor
http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Service/Reparatie+en+onderhoud/Citroen+Onderhoudspakketten.htm
Roetfilterpakket, vanaf € 355
Roetfilter-additiefpakket, vanaf € 129
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ja dan zal ik wel aan moeten geloven denk ik… maar met die 355 euro is het klaar denk jij…
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
rayman11 schreef:Ja dan zal ik wel aan moeten geloven denk ik… maar met die 355 euro is het klaar denk jij…
Nee, dit is een vanaf prijs en exl het Eolys, ga maar uit van een 800 voor de C8
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
http://www.eurovan2.com/forum/search.php?searchid=636734
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zo zoveel geld…nou dan rij ik nog wel even door….
Ps de link werkt niet.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
je kunt door rijden maar je komt er snel genoeg achter, MIL lampje gaat branden + storing uitlaat gas, jij naar delear voor storing kun je als nog betalen .... Dus links om of Rechtom hij moet vervangen worden
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Zoek op Eolys http://www.eurovan2.com/forum/search.php
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Net even geinformeerd.
Schrik niet…
Een nieuwe kost 1079,- euries
Een ruilfilter kost 379,- euries
pfffff….wat een geld voor het milieu.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ach wees blij met een orginele, deze gaat langer mee dan zon after market ding, die kun je elke 60-80K vervangen, en die dingen kost rond de 400 ...
Plus het feit dat de injectie computer niet overweg kan met het roetfilter , de orginele kan regeneren, een aftermarket niet! Hier door krijg je minder vermogen branden MIL lampje, wazige storingen met betrekking op je instpuiting of turbo.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroënmonteurtje schreef:...de orginele kan regeneren…
Sorry, hier volg ik je niet. Kan je dat eens uitleggen?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
patje74 schreef:citroënmonteurtje schreef:...de orginele kan regeneren…
Sorry, hier volg ik je niet. Kan je dat eens uitleggen?
Regenereren, dwz. dat het MMC de uitlaatgassen temperatuur laat verhogen met een 300-400 EXTRA! op dat moment worden meer verbruikers in geschakelt (koelvin 2de stand, gloeibougies), en er wordt EOLYS ingespoten, dit middel (en dit is troep), laat het roet uit het filter weg branden, dat is Regenereren, eigelijk wordt het filter gewoon schoon gebrandt.
En met orginele bedoel ik een FAP filter v/a fabriek
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:Ach wees blij met een orginele, deze gaat langer mee dan zon after market ding, die kun je elke 60-80K vervangen, en die dingen kost rond de 400 ...
Plus het feit dat de injectie computer niet overweg kan met het roetfilter , de orginele kan regeneren, een aftermarket niet! Hier door krijg je minder vermogen branden MIL lampje, wazige storingen met betrekking op je instpuiting of turbo.
Dat ruilfilter is origineel van citroen. kreeg gewoon twee prijzen van die beste man. Hij vertelde erbij dat ze eigenlijk alleen maar de ruifilter monteren.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ohw… regenereren! Aha!