Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een monopoint heb ik nog liggen, maar wel van een 91’er. En jij moet volgens mij precies de andere hebben.
ECU’s gaan eigenlijk niet stuk, tenzij ze natte voeten hebben gehad.
Overzetten naar carb is een optie, maar nog niet zo simpel als het lijkt. Iig heb je een compleet inlaatspruitstuk nodig, een andere benzinepomp en zo nog wel wat aanpassingen. En ook die onderdelen zijn prijzig in Frankrijk, waar voor slooponderdelen vaak de helft van de nieuwwaarde wordt gevraagd.
Lastige beslissing, maar ik kan me idd voorstellen dat je de auto laat slopen. Sterkte ermee.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Die ECU is idd het laatste wat overleden kan zijn. het zal wel een maffe sensor zijn, maar zeg het maar eens.
Carb overbouwen moet idd met spruitstuk en al, maar geluk is dat die wel aan de voorkant zit, verder zal je de ontsteking van een hal sensor moeten voorzien, samen met bobine, Het is wel een rechterhanden traject. Zo goed als ik weet zit de brandstofpomp op de carb, zit je alleen met je tankaanlsuiting deze moet dan ook overgezet worden. Kortom halve dag liefde werk.
Onderdelen opsturen zou kunnen, maar dan moet je wel alles meesturen inclu alle sensors want je weet niet precies waar je het moet zoeken.
Dus tja… lastig, misschien dan maar ter plaatse kijken voor een BX in zelfde kleur en een 1.6 motor… plaatjes overschroeven en gaan met die banaan, kun jij weer thuis komen, zie je dan wel weer hoe je het verder doet in het leven
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Maar waarom is de auto via de pechhulp niet in Nederland te krijgen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
.
Dagwaarde lager dan transportkosten.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
.
en daarom wil ik mijn bx getaxeerd hebben
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Edit even kap opengetrokken van mijn 305 break, zelfde blok maar dan met carb. Brandstofpomp is extern en mechanisch. In theorie kun je dus deze niet overzetten en gewoon je elektrische pomp gebruiken. Moet je hem alleen even een contact + geven….
en getaxeerde BX wel naar nl? Reken zelf even de transportkosten zuid France - NL…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GoodOldDiesel schreef:
en getaxeerde BX wel naar nl? Reken zelf even de transportkosten zuid France - NL…
noujah als die op 3000 euro zou getaxeerd worden heb je nog een poot om op te staan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
het ombouwen naar carb is natuurlijk geen reele optie. ik geloof ook niet echt dat het aan de ecu ligt, maar als het aan de injectie ligt (en dat doet het. hij geeft nl geen brandstof terwijl dat wel goed wordt aangevoerd) dan moet hele hele monopointhuis vervangen worden.
De auto wordt door de verzekeraar naar NL gebracht om daar gesloopt te worden. Ik kan nog even de kans krijgen om hem te zien en afscheid te nemen, maar kan de auto niet meer terugkrijgen tenzij de restwaarde bij taxtie (op mijn kosten) hoger is dan de sleepkosten (niet dus).
de auto heeft een magneti marelli monopoint systeem met ecu, en ik heb nog een zoekopdracht verstuurd via onderdelenzoeker, maar w.s. doe verstuur ik vandaag het afstandsformulier op de bus. Nu regelt de verzekering nl nog de hele afhandeling en ik wil ook niet het risico lopen dat ik dat zelf moet gaan regelen.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Had je een ANWB europadekking gehad dan was ie naar NL versleept met een repartie-verplichting binnen 3 maanden en was je klaar geweest. Daarbij heeft de anwb een rdw-erkenning waardoor ze auto’s in het buitenland mogen laten slopen én het kenteken mogen vrijwaren.
Die verzekering van jou is écht niet goed snik. Slepen naar NL voor de sloop… transportkosten zijn 1,10 per KM….wat een maloten…
Daarom: gewoon anwb dekking regelen en klaar. Pas als een auto minder dan 500 euro waard of reparatiekosten de dagwaarde ver overstijgen krijg je geen transport naar NL meer bij hun.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
volgens mij gaat het bij mijn verzekering ook ongeveer zo. Normalitair kan de auto gerepareerd worden en dan brengen zij hem terug naar NL. de geschatte kosten voor reparatie zijn echter “une fortune…” dat is ruim over de duizend euro en dat is de wagen dus niet meer waard.
De reparatiekosten zijn in dit geval dus hoger dan de dagwaarde en de sleepkosten ook. In dat geval gaat de wagen gesloopt worden. Dat doen ze tegenwoordig niet meer in het buitenland, omdat dat soms maanden kon duren. Maar de wagen word zonder haast en tegen gereduceerd tarief naar nl gebracht en daar gesloop. het precieze idee daarachter is mij ook niet duidelijk, maar voor mij is het effect het zelfde als dat hij in het buitenland gesloopt word. ik zie mijn auto niet terug, en krijg per post een vrijwaringsbewijs gestuurd. de verzekering regelt en betaald de rest.
Als ik de auto gerepareerd kan krijgen in Frankrijk, dan brengen zij hem misschien terug, of ik kan hem natuurlijk zelf ophalen dat is voor mij geen punt. Maar voor ik daar vanalles voor ga ondernemen moet er wel een goede kans zijn dat het gaat lukken. Maar ik denk dat als ik die monteur daar een monopint huis geef dat het wel kan (ook voor weinig) hij kan die alleen in FR niet krijgen of alleen voor een fortuin.
omdat ik niet geloof dat het echt een enorm probleem is ben ik nog steeds aan het kijken of ik toch niet een oplossing kan verzinnen waarbij hij niet gesloopt word. De tijd begint alleen ook de dringen want ik moet voor de 18e het sloopformulier bij de verzekering terug hebben of een andere zekere oplossing.
nou, het lijkt toch echt niet te gaan lukken. Ik kan vanaf hier de goede onderdelen niet krijgen als ik niet alllerlei nummers weet die op het monopoint huis staan schijnt het, en die heb ik niet bekeken.
Ik geef het op. Het Afstandsforumulier is ondertekend en weggestuurd, mijn geliefde BX word gesloopt en ik kan er niet eens een premie voor opstrijken…
Bedankt voor de goede tijd hier, als er een nieuwe citroen komt dan tot later ofzo.
Na een mooie rits hartverscheurende steunbetuigingen en condoleances met mijn verlies mag dit topic op slot…
......
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Jammer.
Sterkte ermee.
En ik begrijp je wel. Voordat je alles geregeld zou hebben ben je ik weet niet hoeveel tijd verder. En je moest het precies goede monopoint gebeuren hebben, anders had het nog altijd niet gewerkt.
Ik hoop dat je snel een andere Troen zult rijden!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Gecondoleerd….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Sterkte met het verlies.
waardeloos, succes met het zoeken naar een nieuwe dame.