Beste mensen,
ik ben op zoek naar een GTi Turbo 2. Nu heb ik er 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet, maar er dienen nog wel wat reparaties uitgevoerd te worden.
Een aantal daarvan zijn simpel en goedkoop.
Bij de Turbo 2 die ik op het oog heb moeten de achterste demper van de uitlaat worden vervangen en de katalysator. Ik heb rondgekeken op internet, maar eigenlijk nergens gevonden wat deze dingen kosten.
Is er iemand die mij kan helpen waar ik deze dingen kan kopen en wat het kost?
Alvast bedankt.




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
einddemper kan gewoon besteld worden in de automateriaalzaak…katalysator zal miss mooeilijker zijn maar zeker via cxbasis.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: Katalysator CX GTi Turbo 2
achterste demper lukt her en der nog wel.
voorste demper is al lastiger !
katalysator weet ik niet…....... hier in NL weinig met kat. in Duitsland daarentegen rijden er een stuk meer ivm wegenbelasting die dan lager is.
maar beetje garage heeft wel een oplossing !!
en overigens, die katalysator snoept er wat pk’s van af. 156 ipv 168 geloof ik .
verder nette auto, al gekocht of niet ?
Janwillem schreef:Beste mensen,
ik ben op zoek naar een GTi Turbo 2. Nu heb ik er 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet, maar er dienen nog wel wat reparaties uitgevoerd te worden.
Een aantal daarvan zijn simpel en goedkoop.
Bij de Turbo 2 die ik op het oog heb moeten de achterste demper van de uitlaat worden vervangen en de katalysator. Ik heb rondgekeken op internet, maar eigenlijk nergens gevonden wat deze dingen kosten.
Is er iemand die mij kan helpen waar ik deze dingen kan kopen en wat het kost?Alvast bedankt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een GTi Turbo 2 met kat heeft een ander motortypenummer dan een Turbo 2 zonder kat.
Namelijk de M25/666 zonder kat, en M25/667 met kat. Andere computer, etc.
Waarom moet de kat vervangen worden? Volgens mij is de kat geintergreerd in de middendemper.
Ik zou controleren of er K6 op het kenteken staat, anders heb je zowiezo geen kat nodig. Ook als er op het motortype plaatje M25/666 staat dan is een kat plaatsen ook zonde, want die hoort er niet onder.
Zoals gezegd alleen de Duitse of Zwitserse CXen hebben een kat. De mijne dus ook want die komt uit Duitsland, een 667 dus.
Ik zou proberen zonder kat te gaan rijden, evt. de kat bewaren als je echt problemen krijgt bij de APK.
Eindedemper bij CX-Basis:
Dat is toch minimaal aan de prijs te noemen
De middendemper is iets beter te betalen:
Prijs kat voor een normale 2500 (geen Turbo):
Goed CX basis staat niet bekend om zijn spot prijzen, maar als ze het nergens hebben dan kom je daar toch vaak uit
Hangt af wat er op je papieren staat. Als daar niets staat, gewoon weg halen dat ding. Lamda zone wel laten zitten anders rijd ie niet goed meer.
Volgens mij kun je bij alle cx de kat technisch gezien zo weg halen.
De motor en electronica ziet dat niet.
Had een een gti heb ik m ook onder uit gehaald. Merkte ik niet van.
Wat wel eens een mis verstand is, je krijgt niet de orginel pk’s terug!
Een gti zonder kat is 136 pk een met 121 pk. Dat blijft zo, je zal iets winnen mischien, niet veel.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Grote verschil tussen motoren met een zonder kat was de compressieverhouding: in de beginjaren van de kat was er nog geen loodvrije superbenzine te koop, en moesten die motoren geschikt gemaakt worden op de wel verkrijgbare loodvrije normale benzine te kunnen lopen. Dat deed men door de compressieverhouding te verlagen. Hierdoor verloor men helaas ook het nodige vermogen…
De genoemde Gti met kat had dus maar 121 pk… een 22 trs uit die jaren kwam tot 115 pk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste