Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja dat klopt, je koplampunit moet goedgekeurd zijn voor de lamp die erin zit.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ja, dus moet je lamp een DC of DR goedkeuring hebben..
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Inderdaad, of DCR.
Overigens betekent dit volgens mij ook dat mensen die met een speciale H4 met duplofitting in een duplo-armatuur rondrijden, dit ook niet meer mogen aangezien die armaturen niet goedgekeurd zijn voor halogeen
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Op http://www.verlichtingkopen.nl hebben ze setjes van 4300k. Heb er zelf een besteld en ga zien wat het is.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Xsara Coupe schreef:Misschien dat ik er overheen lees, maar was het per 1 mei 2009 niet verboden xenon in je halogeenkoplampen in te bouwen?
Xsara Coupe
Dat klopt. Daarvoor wil ik het ook in mijn mistlichten inbouwen. Daar geld die regel niet voor En het is een makkelijke manier om geel licht te verkrijgen uit je mistlichten en voor mij ook nog leuk om eens Xenon in de bouwen
boukewerff schreef:Op http://www.verlichtingkopen.nl hebben ze setjes van 4300k. Heb er zelf een besteld en ga zien wat het is.
Die site was ik ook al tegengekomen inderdaad, maar zocht eigenlijk nog iets goedkoper. Al waren deze ook niet duur.
Kan je even laten weten of het je bevalt?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Echt geel is 3000k xenonlicht niet, in ieder geval bij lange na niet zo geel als geel halogeenlicht. Zo ‘knalgeel’ als het in de advertentie van marktplaats wordt genoemd (en zoals het er op de foto daar uitziet) is het zeker niet, 3000k komt eerder in de buurt van normaal halogeenlicht.
Overigens is het inbouwen van xenon echt geen hol aan. Lampjes steken en draadjes wegwerken, het aansluiten is echt plug and play.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
4300k zou gewoon “wit” moeten zijn. Wat er ook af fabriek word geleverd. Ik heb nu 8000k en begin me er aan te ergeren. Het zicht is prima, alleen is het geen gezicht bij een xm vind ik… Dus de 8000k gaat naar het groot licht. Ik laat zeker even weten wat het is geworden.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
4300k is ook echt wit, ik heb het in de BX zitten. Je mag wel een keer komen kijken als je wilt.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Daarom 4300k is wit, 8000k is blauwig. Dat vind ik maar niets.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Nou ze zitten er in en idd gewoon wit. Precies wat ik zocht, witter dan halogeen, maar zeker niet blauwig. De 8000k zit nu in het groot licht en dat werkt prima. Alles zat netjes verpakt en ziet er prima uit.
Ik heb nu ook een duidelijker afscheiding tussen licht en donker op de weg. Dat lijkt me dus een goede zaak qua verblinding.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
4300K is niet wit jongens. 5000K is wit. 3000K is goed geel.
Ik heb er foto’s van, mocht iemand interesse hebben.
Zou je die kunnen uploaden en hier posten?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lince schreef:4300K is niet wit jongens. 5000K is wit. 3000K is goed geel.
Ik heb er foto’s van, mocht iemand interesse hebben.
Klopt, maar ik heb nog nergens 5000k xenon gezien, dus is 4300k de kleurtemperatuur die het dichtst bij wit ligt.
Eveneens ben ik tevens ook.
Gewone “witte” halogeenlampen zijn 2700K dus 3000K is echt niet geel, da’s bijna indentiek aan gewoon halogeen, alleen dan verblindender vanwege het diffuse brandpunt en de hogere lichtopbrengst
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png