Hallo allen,
Ik denk dat ik de enige geregistreerde gebruiker ben met een cx break TGD (‘91)
Weet iemand waar deze typeaanduiding gebruikt werd? ( Ned - Belg? ).
De cx is in 2000 vanuit Belgie naar Citroville gehaald en daar in onderhoud gebleven.
Ik heb haar in jan 2007 gekocht en sinds die tijd er dagelijks mee gereden zonder problemen, m.a.w. een heerlijke wagen die rijdt als een zonnetje ondanks dat ik volgende week de teller zie verspringen naar 600.000 km!
vr. groet
Marc








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Beste Marc,
De TGD Break is in ieder geval in Nederland ook geleverd, in het Register van de CX-Club zijn 36 exemplaren met Nederlands kenteken bekend, waarvan 23 origineel Nederlandse (niet-geïmporteerde). Van die 23 zijn er 12 een TGD Break Turbo, 11 exemplaren zijn TGD Breaks.
Behoorlijk zeldzaam dus!
Groet,
Jaco








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Zijn dat niet de breaks uit het post-sedan tijdperk van 89-91? Als ik het goed heb werden die bij Heuliez in Cerizay gebouwd.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Dat kan natuurlijk, maar dan niet voor de Franse markt, daar kregen ze de aanduiding Evasion mee als ik het goed begrepen heb.
Op Generatio CX : http://generationcx.chez.com/unlargechoix100versions.htm wordt TGD wel vermeld bij etranger, maar welk buitenland blijft onduidelijk.
Ik zal nog wat meer informatie geven over mijn CX, altijd leuk.
Aangeschaft in jan 2007. (2800 E incl. 5 nieuwe (reserve) lichtmetalen velgen en banden).
Na koop door Dibert een paar dingen uitgevoerd:
Opvoerpomp vernieuwd
HD regelaar vervangen
Bol gevuld
Sinds die tijd is de enige reparatie geweest het vervangen van de kachelradiateur wegens een soort tsunami van koelwater over de voeten van de bijrijder.
Verder geen storingen gehad (behalve afgelopen week: STOP lampje en oliedruk lampje aan; even aan het draadje langs het blok gevreven en probleem opgelost)
Zeer weinig roest, alleen de achterklep is matig.
De schaafwondjes rechts voor kwam door een vrachtwagenchauffeur op een landweggetje in de correze die meer aandacht had voor zn stokbrood dan voor zijn juiste positie op de weg waardoor ik in een prikkelheg moest parkeren.
Nog even een foto erbij als mij dat lukt.
Groet, Marc
[/img]http://www.artplein-spui.nl/cx.jpg
[/img]





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Even opnieuw: bij het eerste ‘img’ moet dat /-streepje weg, de tweede ‘img’ met haakjes moet helemaal weg…
De derde mag dan zó blijven staan!
EDIT: daar was je zelf ook al achtergekomen…
Mooie française!! fantastische patina ook..
‘Spirit of avant-garde’
Nog eentje van binnen.