Troep, diamanten ... risico waar je geen zin in hebt toch? Gewoon lekker gereviseerd uit een doosje, 1x monteren, 1x ellende en niet over een half jaar nog een x
ikdiederik schreef:He Wouter,
2 jaar geen ANWB? En dat met jouw auto?
Hoe groot de kans is dat ie morgen niet start is echt geen zinnig woord te zeggen. Hierbij dus alleen een paar onzinnige woorden:
Mijn GS/A geeft al meer dan een half jaar aan dat ie een nieuwe startmotor wil. Maar tot nu toe pas 3 x dienst gewijgerd. Een klein tikje met een klein hamertje en hij doet het meteen. Bij jouw lukte die ANWBer dat gister al niet eens dus ik denk dat jouw startmotor een stuk verder heen is. Ik zou hem gewoon de hele nacht laten lopen, weet je zeker dat je morgen naar de APK kanEen nieuwe kost je de kop niet en dat vind ik een betere oplossing dan troep van de sloop. Komende week ben ik druk, maar kom binnenkort gerust even langs met een nieuwe, zet ik hem er wel even op. Of kom van het weekend naar het Schermertreffen, doen we het ter plekke!
Suc6 met de Apeka morgen!
Groeten Died
Jemig, he’s alive!
Wat heb ik jou lang niet gesproken/gezien.
Dit weekend kom ik helaas niet naar het Schermertreffen. Het is de bedoeling dat ik (met andere BX-rijders) naar een meeting van klassieke Amerikanen ga. ops:
Bedankt voor alle tips, ik ga het eens allemaal uitvogelen. Gelukkig zit bij een TU-motor de startmotor best goed bereikbaar. Ik ben wel van plan om alles zelf te doen, maar wellicht ga ik tijdelijk eerst een sloopexemplaar erop gooien, want ik wil mijn BX zo snel mogelijk weer goed betrouwbaar rijdend hebben en uiteraard laten voorzien van een nieuwe APK.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Kenmerk van een diamant is dat ie niet na een half jaar begeeft… of vier jaar
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
@Wout: Terug van weg geweest ja Niet voor lang, na de zomer vertrek ik weer.
@Alcyone: Klopt, maar het vinden ervan kost je wel een half jaar
let bij het de en monteren ook op oxide op de ogen aan het einde van de bedrading
mogelijk goed om je gereviseerde statmotor tot een voortijdig einde te helpen
de citroen-liefhebber
let bij het de en monteren ook op oxide op de ogen aan het einde van de bedrading
mogelijk goed om je gereviseerde statmotor tot een voortijdig einde te helpen
de citroen-liefhebber
Bedankt Leon. Dat zal ik meteen checken als ik de operatie ga uitvoeren.
Ik moet morgen pas om 11.30 uur op mijn werk zijn, dus ik ben van plan om al vroeg aan de slag te gaan.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Heb het vorige maand ook gehad met de bx deauville.
Ik had nog een startmotortje liggen van een sloop ax.
Zat er op een half uurtje erop.
Start weer perfect nu
Iig succes wouter
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mocht ze morgen toch niet aan willen, draai dan de sleutel om en laat na de ‘klik’ even iemand duwen terwijl je de auto in de 1e versnelling hebt staan. Grote kans dat de startmotor het dan weer oppakt. Pas wel op als je klein geparkeerd staat.
Gewoon aanduwen wil trouwens ook wel, zolang de injectiecomputer spanning krijgt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Injectiecomputer
Iemand aan laten duwen gaat niet echt, tenzij de bloemist waar de BX nu voor staat geparkeerd, wil helpen duwen.
Nee, ik ga ‘m gewoon vervangen, das makkelijker.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ach je bent er inderdaad zo bij, maar je kunt ook de startmotor openschroeven en er nieuwe koolborstels in steken, dat zal ongeveer een tientje of 2 kosten aan onderdelen. Ik neem aan dat er wel een revisiebedrijf in de buurt zit van je, hier in Roermond in ieder geval wel, anders dan geef je me even alle gegevens van je starter door en dan bestel ik hier wel borstels voor je en stuur ik ze op, zal altijd binnen een week zijn als ie ze al niet gewoon op voorraad heeft liggen.
En inderdaad is het best een fijn klusje bij de 1.4
Ik heb van september tot januari een zwaar haperende starter gehad in mijn 16V die ik toch nog altijd met een metalen pen en een hamer aan de praat kreeg, maar in februari moest ik hem toch vervangen. Sta je op straat schuin aangekeken door een politieagent het inlaatspruitstuk naast je op de grond de startmotor te vervangen meja, rijdend heb ik toch wel wat lol van de 16V
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik denk dat het allemaal wel gaat lukken. Ik probeer echt zoveel zelf te doen aan mijn BX.
Na ruim 200.000 kilometers gereden te hebben, wordt dit de eerste startmotor die ik moet vervangen. Ik heb er eigenlijk wel zin in, ook al moet ik morgen misschien met de trein naar m’n werk.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Eh ja, die van jou heeft immers geen injectie. Het mooie woord voor ‘injectiecomputer’ ben ik ff kwijt trouwens. Maar ik bedoelde dat ding dat bij een injectie-versie onder de bestuurdersstoel ligt en alles rond de brandstoftoevoer en ontsteking regelt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
ecu
ikdiederik schreef:@Wout: Terug van weg geweest ja Niet voor lang, na de zomer vertrek ik weer.
Scissorhands?