2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Einde oefening TCT ?
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 15 juni 2009 12:04 AM
  [ # 16 ]
klungeltje schreef:

Hallo BX19trs

Kijk maar even of het iets voor je is. Mail me maar aub op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).

Erik

Je hebt mail!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 juni 2009 02:33 AM
  [ # 17 ]

Re: ctc

Strijkeizer schreef:

je kan ook de cilinderkop demonteren,dan gaat het veel makkelijker.
en als de turbo voor de derde keer stuk is,dan is de oorzaak meestal dat de koppakking een heel klein beetje lekt.hierdoor komt er na het stilzetten nog wat koelwater in de turbo,en koelt deze te snel af.

Sterk verhaal, hij is lek of niet lek…...En als hij lek is, heb je witte rook of mayonaise. Ik merk het op het moment dat ik hem “heet” wegzet en 10 minuten later weer start, de thermometer gewoon 10 graden is gestegen, dus het koelwater wordt gewoon heter en koelt daarna pas af.
Eigenlijk had de tct een aparte waterpomp moeten hebben, die nog een tijdje moet na-lopen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Strijkeizer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 23-01-2009

Gepost: 15 juni 2009 09:09 PM
  [ # 18 ]

tct

inderdaad loopt de themperatuur op.maar er zit altijd nog een heel groot verschil tussen 110 graden van het koelvloeistof en de 6 a700 graden van de turbo.vaak krijg je tijdens dat hoog oplopen en weer afkoelen de lekkage.je hoeft het niet te geloven,maar het is wel in de praktijk gebleken.en niet 1 keer maar meerdere malen.

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 20 juni 2009 03:34 AM
  [ # 19 ]

Ondanks fikse kosten toch maar besloten dat het het waard is.

De TCT mag nog een tijdje mijn genot zijn.
Mijn reserve turbo opgestuurd naar revisiebedrijf. Deze wordt na revisie gemonteerd door garage de Vrij… Verdere werkzaamheden worden ook door hun opgelost.

Ojee, als dat maar goed gaat…

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 24 juni 2009 03:20 AM
  [ # 20 ]

Bericht gehad van turbo-bedrijf:

De turbo heeft olielekkage naar de turbine. Revisie komt op €750,- incl. nieuwe turbine. Een nieuwe kost € 850,-
Dan moet-ie er nog onder… en 4 nieuwe banden…

Reken maar uit. Totale kosten: € 1700,- als ik e.e.a. uitbesteed.

Ik heb erover nagedacht, naar mijn idee lekt er koelvloeistof op het turbinehuis. Ik kan koelvloeistof ruiken als de auto warm voor het stoplicht staat en ik weet 80% zeker waar het vandaan komt. Dit verklaart het scheuren van de turbine door te snel afkoelen ivm de lekkage.

Desondanks een fiks bedrag voor de boeg voor mijn weledele dame. De kosten rijzen zo wel aardig de pan uit.

Slooppremie gaat niet op, ze heeft geen nog drie maanden geldige APK.
Ik ben er nog niet uit, een Toyota kopen voor hetzelfde bedrag of er maar zelf weer onder kruipen in de schaarse uurtjes.

Een speurtocht naar een nette, goed onderhouden XM ZONDER turbo, of 6 cilinders, heeft tot nu toe niks opgeleverd…


Erik

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 juni 2009 10:35 PM
  [ # 21 ]

Is er niet ergens een goede turbo te vinden? Ik heb een hele complete TCT staan welke is geschorst, loopt hardstikke goed en die is minder waard dan wat jou de reparatie gaat kosten. Nieuwe D snaar, nieuwe banden, nieuw voorruit en als die 1500 zou opbrengen zou ik er blij mee zijn. Zijn de TCT’s zo dun gezaaid dat er geen turbo’s te vinden zijn voor zo’n jongedame?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 26 juni 2009 11:53 AM
  [ # 22 ]
klungeltje schreef:

Ik heb erover nagedacht, naar mijn idee lekt er koelvloeistof op het turbinehuis. Ik kan koelvloeistof ruiken als de auto warm voor het stoplicht staat en ik weet 80% zeker waar het vandaan komt. Dit verklaart het scheuren van de turbine door te snel afkoelen ivm de lekkage.

Zit het hitteschild nog op de turbo? Want het lijkt dat de afvoer-slang van de turbo lekt, die was bij mijn ex-TCT 2 keer gescheurd.
Een leuke slang met 4 takken, radiateur, thermostaat, olie-warmtewisselaar en de turbo zitten er op aangesloten

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 02 augustus 2009 02:10 AM
  [ # 23 ]

Vandaag, na een week bijna elke avond sleutelen, is de klus geklaard: turbinehuis van de turbo vervangen door een nieuwe.

De oude, gelaste, turbine bleek over de extra dik aangebrachte lasnaad opnieuw gescheurd.
Her en der wat nieuwe koelwaterslangen aangebracht om lekkage op de turbo te voorkomen, fuseekogelhoes vervangen, achterste midden veerbol aangedraaid (deze lekte LHM omdat ze door garage de Vrij niet vast genoeg was gedraaid ). Omdat de hele uitlaat eronder vandaan lag de uitlaatrubbers vernieuwd en vervolgens gestart:

Loopt weer als een zonnetje ! heerlijk om al het vet en olie te zien roken bij opwarmen van de motor. Vooralsnog geen lekkerij meer te zien.

Nu nog een homokineethoes vervangen, nog een fuseekogelhoes vernieuwen en twee nieuwe banden erom (Bridgestone Turanza) en vervolgens lachend naar de APK !

Wat een ^&**^%$%$# klap werk zeg….

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 02 augustus 2009 01:29 PM
  [ # 24 ]

Al mijn petten af hoor!!
Leuk om te lezen hoe het verhaal van ‘ach laat maar’ naar klussen en victorie gaat!
super.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 augustus 2009 02:06 PM
  [ # 25 ]

Ik post bijna nooit in het XM forum, maar ik wil toch even zeggen: zéér goed bezig!

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 05:24 PM
  [ # 26 ]
klungeltje schreef:

Vandaag, na een week bijna elke avond sleutelen, is de klus geklaard: turbinehuis van de turbo vervangen door een nieuwe.

De oude, gelaste, turbine bleek over de extra dik aangebrachte lasnaad opnieuw gescheurd.
Her en der wat nieuwe koelwaterslangen aangebracht om lekkage op de turbo te voorkomen, fuseekogelhoes vervangen, achterste midden veerbol aangedraaid (deze lekte LHM omdat ze door garage de Vrij niet vast genoeg was gedraaid ). Omdat de hele uitlaat eronder vandaan lag de uitlaatrubbers vernieuwd en vervolgens gestart:

Loopt weer als een zonnetje ! heerlijk om al het vet en olie te zien roken bij opwarmen van de motor. Vooralsnog geen lekkerij meer te zien.

Nu nog een homokineethoes vervangen, nog een fuseekogelhoes vernieuwen en twee nieuwe banden erom (Bridgestone Turanza) en vervolgens lachend naar de APK !

Wat een ^&**^%$%$# klap werk zeg….

Mooi! Gefeliciteerd! Geeft altijd wel voldoening als je het toch zelf gedaan heb!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 augustus 2009 01:09 AM
  [ # 27 ]

Mooi dat je hebt kunnen oplossen en respect hoor very good .

Gelukkig dat er een XM weer gered is Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
klungeltje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 08 augustus 2009 01:27 AM
  [ # 28 ]

Niks meer over tot ziens XM.
Vandaag goedgekeurd voor de APK.Hahaha !

Wel genaaid door de APK garage die me een roetmeting in rekening bracht.

Goed;
Turbo vervangen, homokineethoezen vervangen, aandrijfashoezen idem, twee nieuwe banden, Turbo turbine vervangen, lekkage hydrauliek opgelost.
wel rugpijn aan over gehouden. Reden te meer een lange rit te maken.

Rest mij nog een plasje koelvloeistof onder de auto…

Ik heb zin in de volgende XMClub tourrit. Man wat rijdt dat lekker na twee maanden !

Gered van de ondergang…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 augustus 2009 01:50 AM
  [ # 29 ]

goed zo! hulde! Very Happy Very Happy Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 augustus 2009 10:31 PM
  [ # 30 ]

Helemaal top!

Als je tijd hebt kom je maar eens een bakje doen op de sixmastraat, met je XM natuurlijk!

Emiel

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook