Shit, als er nou iets mee is dan heb ik het gedaan ops:
Het is natuurlijk volledig jouw keuze Bram…ik? ach wie ben ik…een rijbewijsloos ventje van 17
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Shit, als er nou iets mee is dan heb ik het gedaan ops:
Het is natuurlijk volledig jouw keuze Bram…ik? ach wie ben ik…een rijbewijsloos ventje van 17
Ben toch van gedachte veranderd omdat ik gisteren een advertentie zag staan op Marktplaats van een slechts 1 maand *oude* NOKIA 6670 met officieele Route 66 mobile 2005 (Europa) op een extra 128 mb MCC kaartje Plus Royaltek GPS muis.
Dus geen illegaal copie’tje er op en niet van e.o.a. duistere *Oostblokker* die je vaak tegenkomt op Marktplaats (zonder tel.nr en alleen *bieden* in de advertentie )....deze man woont in Haarlem, vlak tegen Aerdenhout aan, had de bon erbij (van 16 Juni 2005)...en bood hem aan voor de helft van de prijs die je zou moeten betalen bij een GSM winkel.
Hij had hem gekregen omdat hij zijn dure contract (50 euro p/m) met 2 jaar verlengde en eigenlijk voor zijn vrouw bedoeld was, maar die vond hem te groot.
Nu maar eens zien HOE dat Route 66 werkt….je kan blijkbaar niet (zoals in Tomtom) eerst een stad kiezen, dan een straat en tenslotte een huisnummer ??
Nou ja….desnoods gooi ik er wel Tomtom mobile op.
Iemand trouwens ervaring met Route 66 2005 ?
Graag wat tips en trucs.
N.B.
Ik zocht juist ook een telefoon die MP3’s als ringtone kan afspelen en dat kunnen o.a. Qtek’s en andere Smartphones niet allemaal, deze dus wel.
En een prima camera van 1 mg pixel.
Iemand al ervaringen met de nieuwe blaupunkt freestyler?
Heb hem net gemonteerd, is trouwens niet de freestyler geworden maar de exact. Dit omdat de freestyler (nog) niet te leveren was.
Zelf vind ik de spraak waardeloos, maar dat zal een kwestie van wennen worden. Hij is voorzijn van de benelux kaarten en de hoofdwegen van Europa.
De exact is een radio/cd met navigatie en dus geen los schermpje in de auto te bungelen.
Laat jullie wel weten hoe de bevindingen zijn.
gr.
zandvoorta schreef:Heb tot nu toe nog geen problemen met tommy 5, bevalt me goed maar er zijn idd zaken die tt3 had die nu weg zijn. Route plannen zonder sat ontvangs kan niet meer Volgens mij is tommy 5 ook een vervolg op TTgo en niet op TT3.
Met de optie “Geavanceerde planning” (op het 2e tabblad) kun je nog steeds gewoon routes plannen en bekijken zonder GPS-ontvangst.
AGO schreef:Met de optie “Geavanceerde planning” (op het 2e tabblad) kun je nog steeds gewoon routes plannen en bekijken zonder GPS-ontvangst.
Ah…..goeie tip van je…(op de MIO heb ik net weer TT5 gezet) voor Renz.
De flitspalen werken daar meteen zonder een hoop gedoe….en soms blijft Checkpoint weleens steken zodat je ongemerkt geen waarschuwingen krijgt.
En die optie zal Renz nog hard nodig hebben als hij van een Xantia-D….met 2 stappen voorwaarts (90 pk slaat ie over) in een 110 pk HDI stapt, op 20 augustus
Bram schreef:AGO schreef:Met de optie “Geavanceerde planning” (op het 2e tabblad) kun je nog steeds gewoon routes plannen en bekijken zonder GPS-ontvangst.
Ah…..goeie tip van je…(op de MIO heb ik net weer TT5 gezet) voor Renz.
De flitspalen werken daar meteen zonder een hoop gedoe….en soms blijft Checkpoint weleens steken zodat je ongemerkt geen waarschuwingen krijgt.En die optie zal Renz nog hard nodig hebben als hij van een Xantia-D….met 2 stappen voorwaarts (90 pk slaat ie over) in een 110 pk HDI stapt, op 20 augustus
Ik gebruik een HP2210 i.c.m (eerst TT3 en nu) TT5. Hierover ben ik erg tevreden. Overigens gebruik ik nog niet de “Flispalen en Checkpoint”. Dit lijkt me wel een geweldige aanvulling, maar aangezien ik niet zo erg handig ben met computers, zie ik nogal op tegen het installeren. Is dat een beetje te doen ?
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram schreef:
Ik gebruik een HP2210 i.c.m (eerst TT3 en nu) TT5. Hierover ben ik erg tevreden. Overigens gebruik ik nog niet de “Flispalen en Checkpoint”. Dit lijkt me wel een geweldige aanvulling, maar aangezien ik niet zo erg handig ben met computers, zie ik nogal op tegen het installeren. Is dat een beetje te doen ?
Heel simpel, files met flitpaal info in het mapje benelux zetten. Dan naar “onderhoud nuttige plaatsen” in het configuratie menu van TT5. Daar kun je flitspalen aanzetten en gelijk een geluid aankoppelen en op hoeveel meter voordat je een flitspaal tegenkomt hij moet gaan mekkeren. Wijst zich vanzelf.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
- BX 14E
- C1 C1 Selection
AGO schreef:
Met de optie “Geavanceerde planning” (op het 2e tabblad) kun je nog steeds gewoon routes plannen en bekijken zonder GPS-ontvangst.
Ja, maar niet meer zo handig als met TT3. Met TT3 kon je ook tussenstops invoegen om zelf een voorkeursroute te plannen en dan werd de hele route volledig berekend. TT5 berekend dan maar tot de eerste stop en krijg je dus geen totaal overzicht.
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M&M schreef:Echt handig is vaste navigatie
opschepper
Nissan X-Trail ‘17
M&M schreef:Echt handig is vaste navigatie
Hmm, handig : .... die kun je weer niet mee op de fiets meenemen.
De MIO 168 wel, evenals mijn Nokia 6670 met de kleine GPS muis (blue tooth) om je nek met een keykoord.
Nou jij weer.
Re: Vaste Nav = echte Nav ...
M&M schreef:Die van mij raakt de weg niet kwijt in een tunnel en als de satellieten wegvallen weet hij ook nog waar hij is
Ehh….de MIO ook niet hoor (met TT).....die *rijdt* rustig door en al na 2 a 3 seconden hoor je (als je net de tunnel uit bent)... PIEP en hij vervolgd de weg weer.
En dan….moet je eens stil komen te staan midden in een tunnel….dan doet geen enkele satellietontvanger/nav.syst. het meer.
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Re: Vaste Nav = echte Nav ...
Bram schreef:
En dan….moet je eens stil komen te staan midden in een tunnel….dan doet geen enkele satellietontvanger/nav.syst. het meer.
Maar ja, als je stilstaat heb je ook geen nav meer nodig
Nissan X-Trail ‘17
- BX 14E
- C1 C1 Selection
vaste nav kost heel veel centjes…....
Nissan X-Trail ‘17
Zitten daar ook Flitspaal waarschuwingen in, in vaste navigatiesystemen ?
M&M schreef:Yep ook met flitspaal waarschuwing
En hoe update je die dan ?
Want ze veranderen per week….sommigen zijn weg, anderen komen er weer bij.
Zie ook : http://www.flitspaal.nu