3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Met de bx door europa
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 16 juni 2009 10:50 PM
  [ # 31 ]

Ik was ook zeker van plan om gewoon te gaan.
Ik ben er niet echt bang voor dat ik stil kom te staan en zal ook zeker niet een hele kist met gereedschap of reserve spullen mee nemen, maar maak me nog wel zorgen over als i5k stil kom te staan dat die nooit meer terug komt.
maarja dan de gok maar wagen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 juni 2009 10:57 PM
  [ # 32 ]

Als je dat andere topic gelezen hebt zie je hoe het die andere Progress vergaan is. Klein onderdeeltje van de Magneti Marelli stuk en het is afgelopen uit, omdat de U9 versie in maar een paar landen geleverd is. In de rest van europa is het bijna allemaal carburateur.

Dus als je graag stil komt te staan in een land waar ze die parts never nooit nie hebben, tuurlijk vooral doen. Als je slim bent neem je een diesel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 16 juni 2009 11:02 PM
  [ # 33 ]

Ja ik heb de topic zeker gevolgd, maar ik ben lid van de anwb sturen die geen onderdelen op als ze niet beschikbaar zijn in een bepaald land?

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 16 juni 2009 11:22 PM
  [ # 34 ]

Waar ben je verzekerd? Toen ik ooit eens met een ouwe gare BX in Frankrijk strandde werd ie gratis en voor niets door mijn emerpark verzekeringetje (van een tientje per maand) naar huis gesleept ivm een gesneuveld waterpompje.

Gaan met die banaan, thuiskomen doe je heus wel.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 juni 2009 11:23 PM
  [ # 35 ]
robinrossie schreef:

Ja ik heb de topic zeker gevolgd, maar ik ben lid van de anwb sturen die geen onderdelen op als ze niet beschikbaar zijn in een bepaald land?

Jawel, dat doen ze. Als je maar kunt aangeven wat er precies nodig is. Maarrem, als je auto het hier goed doet en dat al tijden lang, dan zou ik me daar niet zo snel zorgen over maken hoor. De auto van Wiebe had al langer kuren…

Een vriendin van mij is met een oude Golf ook zo’n tocht aan het maken. Gewoon groot onderhoud gegeven (de auto dus Wink ) en inmiddels heeft ze al 3000 probleemloze vakantiekilometers achter de wielen. En dat met een 87-er.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 juni 2009 11:28 PM
  [ # 36 ]

Heb met een ‘76 gare BMW 1502 tot drie keer toe de voormalige DDR onveiliger gemaakt. Daarbij was het enige probleem een losgepoft uitlaatspruitstuk. Als de pijp niet op de besturing had kunnen sukkelen had ik ‘r niet uit Kassel hoeven halen op een aanhanger Laughing

Daarna een keer met een ‘71er Mercedes 220D heen geweest. Foutloos. Wel langzaam trouwens.

 


Maar goed. Leeftijd zegt dus echt geen ene bal over de mogelijkheid er mee Europa in te trekken… Onderhoud des te meer!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 16 juni 2009 11:37 PM
  [ # 37 ]
Penny Lane schreef:

Maar goed. Leeftijd zegt dus echt geen ene bal over de mogelijkheid er mee Europa in te trekken… Onderhoud des te meer!!

Derk

Is.

Maar bedenk: hoe lang elektronica heel blijft valt niet te gissen. Soms blijft het 50 jaar heel, soms gaat het na 10 milliseconden al stuk. En aangezien je geen onderhoud kan plegen aan een injectiesysteem buiten stekkertjes schoonhouden en asjes smeren en geen rotzooi tanken…

Je voorbeelden van de BMW en Mercedes zijn prima, maar dat zijn puur analoge apparaten. Maakt niet uit hoe rot een carb is, er valt altijd wel wat te fixen zodat je iig thuiskomt. Diesels gaan bijna niet stuk en de kennis is ook overal. Hier in NL vind ik het geen probleem U9 of nieuwer te rijden, maar sommige landen…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 16 juni 2009 11:39 PM
  [ # 38 ]

Leeftijd van de bestuurder kan daarentegen wel een beperkende factor zijn Laughing

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook