Stamt nog uit de 2e wereldoorlog. Zodat de geallieerden zagen dat het Fransen waren en geen Duitsers… Zo was het toch ongeveer? Jij mag het hele verhaal vertellen.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
ikdiederik schreef:Weten jullie trouwens waarom die maffe Fransen met geel licht reden?
en nee, dat heeft niet verblinden te maken
In dat filmpje wordt dat volgens mij verteld? Het exacte verhaal weet ik niet precies, mijn engels is niet zo goed. ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Stamt inderdaad uit de oorlog en diende er voor dat er geen onschuldige fransozen uit hun auto werden geschoten. In de loop van de oorlog had het alleen niet zo veel zin meer aangezien de moffen liever in een echte traction avant reden ipv zo’n aftanse mercedes. Daarna zullen ze het waarschijnlijk aangehouden hebben omdat bleek dat het minder verblindend was.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Uit de Eerste Wereldoorlog zelfs.
Parijs lag bijna onder bereik van de Duitse kanonnen. Het Franse opperbevel heeft toen Renault taxi’s ingezet om troepen te verplaatsen. De taxi’s werden inderdaad uitegrst met geel licht zodat de Fransen elkaar konden herkennen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Iemand ervaring met deze?