35 van de 40
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2009 09:09 PM
  [ # 511 ]

2w lijkt me toch handig aangezien je toch kan stellen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2009 03:50 PM
  [ # 512 ]

Is dat een beetje te doen voor een leek deuren stellen?

Mijn bestuurdersdeur staat iets te ver naar binnen. Waardoor het openen van de deur, zowel binnen als buiten wat zwaarder gaat. Het knopje buiten en het hendeltje binnen bedienen dus stukje zwaarder dan bij de andere 3 deuren.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 juni 2009 03:30 PM
  [ # 513 ]

Ik ga binnenkort denk ik eens mijn linkervoordeur bekleding eraf halen.

Af en toe gaat het raam niet meer dicht… Na aantal keer de deur hard dicht gooien gaat die dan wel weer dicht.
Ik vermoed een half losse verbinding.

Als ik de boel toch open heb, is er iets wat je prefentief aan het raammechanischme kan doen?
Kan je dat smeren? Zo ja waarmee? Kruipolie of WD40?

Mocht dat helpen dan ben ik van plan alle deuren af te gaan.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 juni 2009 11:01 PM
  [ # 514 ]

Uiteraard was gister ook nog eens het linker achterraam gestopt met werken.. Rolling Eyes
Ging van het ene op het andere moment niet meer open…

Dus net even 2 uurtjes bezig geweest Wink

Gelukkig was het linker achterraam wat ik vermoede, de schakelaar was niet goed meer. Na het openen van de schakelaar was ook duidelijk zwarte uitslag te zien op de contact punten.
Al na 1 maal inspuiten met contactspray zag het er al een stuk beter uit. Na aantal keer goed inspuiten werkte de schaklaar ook direct weer.

Bij de linker voordeur het gehele binnenpaneel eraf gehaald.
Alle bedrading nagelopen en alle stekker ingespoten met contact spray.
Daarna werkte alles naar behoren.
Ook de sierstrip in de deurpaneel eens beter vast gezet nudat ik er aan de achterkant bij kon, deze viel er elke keer uit en op lange ritten blijf je dat ding om de 15 min op zijn plek duwen Laughing

Heb je alles getest werkt alles goed, onder het terug bouwen ook nog aantal keer blijven testen. En ja hoor ben je bijna klaar werken beide voorramen niet meer Sad
Blijkt er toch nog ergens een draad losgegaan te zijn welke al eens door iemand anders gefixt was met een kroonsteen…
Goed, was snel gevonden, dus werkt ook weer.

Tijdens het zoeken naar schroefjes, kwam ik 2 orginele tweeters tegen Wink
Die er ook direct maar in gezet, de deuren zijn toch al voorbedraad.
Dit verklaarde ook direct de losse stekker in de bestuurdersdeur Laughing
Ik denk dat het toch al niet slechte geluid in de auto er weer een stukje op vooruit is gegaan Smile

Ook de juist schroefjes gevonden om de plastic kappen die over de vloerbedekking heen zitten. Dus wat lege gaatjes kunnen opvullen, de kap zit nu een stuk netter Cool

Al met al even lekker bezig geweest Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 16 juni 2009 11:46 PM
  [ # 515 ]

En weer lekker bezig geweest Cool

Pas een orginele PLIP gekocht hier van een medeforumer. Nog bedankt daarvoor Wink
Deze net ingebouwt en die werkt Smile

Tijdje terug op de sloop een heel bakje gevonden dat links van het centenbakje zit. Deze ook vervangen, dus daar zit nu ook een heel en werkend klepje op Very Happy
Overigens is rotklus om het bakje eruit en erin te krijgen… De cockpit zit nogal in de weg…

Ik ben er ook achter gekomen dat er een lampje zit om het sleutelgat ververlichten. Daar moeten we ook maar eens een oplossing voor verzinnen om die werkend te krijgen Wink Het bolletje was vrij groot, weet iemand hoeveel Watt deze is? Of is dat ook 1.2 Watt?

Als iemand nog een tip heeft hoe de kmteller kabel los moet dan hoor ik het graag Wink

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 619

- C5 X Hypnos
Gepost: 17 juni 2009 12:44 AM
  [ # 516 ]

Het lampje om het sleutelgat te verlichten is een 2 Watt lampje volgens de manual die ik heb. Het is zo’n zelfde lampje als in je handschoenenkastje zie ik er ook staan; base: BA 9s en type: T8/2.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 juni 2009 12:49 AM
  [ # 517 ]

2 Watt, ik had al zo’n vermoeden Wink

Ik denk dat ik er uit ben met de tellerkabel, je moet 2 lippen indrukken. Maar eens kijken of dat gaat lukken in de krappe ruimte die er is Wink

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 juni 2009 01:23 AM
  [ # 518 ]

ook ik heb zitten stoeien met die dashboard klepjes (wie niet?).
ook steeds weer breken de hoekjes uit, met name van het centenbakje….. zonder dat ik die gebruik zelfs….
en mijn linker is nu ook weer kaduk….
om mijn vorige linker te vervangen moest ik geloof ik het dash rond het tellerblok (de lunule) wat losser zien te krijgen om dat deel op te kunnen tillen om dat vakje te vervangen. anders niet genoeg ruimte.
deed jij dat net zo ?? of andere truuk ??

ik sprak net iemand die de veertjes uit de klepjes heeft gehaald, en de klepjes verder niet gebruikt. dat is ook wel een idee.
want met name dat centenbakje breekt vaak uit - er staat constante veerdruk op. ik heb al eens gedacht om de binnenkant van het dekseltje te verstevigen (met een plaatje of zo) zodat de veerdruk wat gelijkmatiger wordt opgevangen….. maar dan breekt weer het oogje uit van het schanier deel van het dekseltje….. zucht….
ik gan mijn linker en centenbakje maar weer eens vervangen, en denk dat ik mijn veertjes ook er maar uit haal. gewoon afblijven dan maar.
als je ze niet afsluit-op slot zet kan je die met wat voorzichtig optillen ws ook wel openen.

straks zijn er geen reserve meer te vinden….....

Arjan Verkade schreef:

En weer lekker bezig geweest Cool

Tijdje terug op de sloop een heel bakje gevonden dat links van het centenbakje zit. Deze ook vervangen, dus daar zit nu ook een heel en werkend klepje op Very Happy
Overigens is rotklus om het bakje eruit en erin te krijgen… De cockpit zit nogal in de weg…

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 juni 2009 11:05 PM
  [ # 519 ]

Het centenbakje was al heel toen ik hem kocht, en werkt nog steeds Smile
Ik heb ook nog een reserve liggen, hiervan zijn de hoekjes ook nog heel. Alleen het dekseltje is aan 1 kant wel afgebroken.

Verder gebruik ik ze ook nooit, maar ze zitten wel wat netters als ze heel zijn Smile

Net het klokkenspel eruit gehad. Kmteller kabels los gekregen door gewoon te trekken, het induwen van de lipjes aan de zijkant was echt geen ruimte voor Confused
Het was nog te licht om te zeggen of alles nu wat beter verlicht is, maar ik vermoed van wel.
Ik denk dat er zelfs lampjes van de achtergrond verlichting waren die deffect waren.

Die lamp van de sleutelverlichting is hetzelfde als dat lampje als dat groene lampje op bij de bestuurders deur die aangeeft dat alle deuren op slot zijn gegaan Wink Niet hetzelfde als van het dashboardkastje, dat is een buislampje.
Nu nog een nieuw bolletje vinden, iemand een idee waar je dit lampje kan krijgen?

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 619

- C5 X Hypnos
Gepost: 18 juni 2009 03:56 AM
  [ # 520 ]

Wellicht bij   Conrad bij dit deel en dan onder het auto verlichting. Ik zie daar in ieder geval wat kleine lampjes tussen staan.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 juni 2009 11:19 PM
  [ # 521 ]

Tja 1 lampje opsturen bij de conrad wordt een duur verhaal Wink

Verder zie ik ook nog geen geschikt lampje.

Het is namelijk dit:

Nieuw lampje erop solderen wordt erg lastig denk ik…
Het witte stukje plastic heb je nodig om het lampje vast te zetten in het houdertje.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 juni 2009 12:28 AM
  [ # 522 ]

daar zoek ik in principe ook nog een oplossing, het lampje in mijn deur vond het niet fijn toen ik `m terug probeerde te frotten en toen brak 1 pootje af… Ik heb het maar even zo gelaten omdat ik het lampje opzich wel kan missen, maar het zou wel geinig zijn als deze weer zou werken Laughing

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 19 juni 2009 11:30 PM
  [ # 523 ]

Het vervangen van de lampjes die het dash verlichten heeft wel zin had.
Vandaag door de Benelux tunnel gereden, en met zonne bril op kan je zien dat het dash verlicht is Cool

Hoort trouwens het lampje links naast de accu lamp te branden als je het contact aan zet? Dit is de enige die niet brandt…
Het bolletje is niet stuk in elk geval Wink

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 juni 2009 11:59 PM
  [ # 524 ]
Arjan Verkade schreef:

Hoort trouwens het lampje links naast de accu lamp te branden als je het contact aan zet? Dit is de enige die niet brandt…

die rode met olie tekentje ?
gaat bij mijn T2 ook niet aan met het contact aan.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 juni 2009 12:05 AM
  [ # 525 ]
cx25gtit2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

die rode met olie tekentje ?
gaat bij mijn T2 ook niet aan met het contact aan.

Precies die ja Wink
Vreemd dat die niet mee gaat terwijl de rest wel gaat…

Overigens gewoon 1.2 Watt lampjes geplaatst. Dit lijkt gewoon voldoende te zijn Smile

Profiel  

35 van de 40
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook