Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Hallo,
Hoe kan ik het contactslot uitbouwen bij een cx s2? Ik neem aan dat je het slot op contact moet zetten om de stuurslot-pal terug te trekken, maar dan krijg ik hem er nog niet uit geschoven.
En zijn er meerdere types contactsloten gebruikt bij de s2? Op ebay heb ik er ooit een gekocht, maar het leek wel een langere versie te zijn. Achterop zit een grote stekker aansluiting. Zijn die wel universeel?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ken alleen die van Simplex en die zit met drie breekboutjes vast in een beugeltje aan de Diravi.
Heeft twee multiconnectors geloof ik aan de bekabeling en inderdaad: het stuurslot moet eraf wil je hem kunnen verwijderen…
‘Spirit of avant-garde’

- GS/GSA 1220 Club
dit is ook een simplex, en degene die ik van ebay heb is ook een simplex. Toch zijn ze niet even lang lijkt het. Nouja, eerst er maar uithalen, dan kan ik kijken of die stekkers hetzelfde zijn. Misschien past het gewoon.
Om het slot zit een soort beugel. Moet die beugel eraf? Het lijkt alsof er bovenaan de beugel een bout zit, maar die kan er volgens mij niet zomaar uit want dan loopt ie tegen iets anders aan.
waar zitten die breekbouten? Het slot kan wel een paar cm naar binnen en naar buiten geschoven zodra ik het kleine boutje aan de zijkant eruit heb gedraaid.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
U vraagt, wij draaien…
‘Spirit of avant-garde’
Volgens mij zijn alle contact sloten hetzelfde..
Als je het contactslot uit de auto wil halen, kappen verwijderen etc..
en dan een sneetje in het onderste breekboutje maken zodat je hem met een gewone schroeverdraaier kunt losdraaien.
Als je die eruit hebt zit er nog 1 boutje door de beugel die je los moet draaien (een 8 of 7 geloof ik) bovenste boutje kom je niet bij dus die mooi lateen zitten. Dan die beugel gewoon omhoog buigen en dan heb je meer als genoeg ruimte om het contact slot te verwijderen.
succes ermee! wink

- GS/GSA 1220 Club
check! dus die onderste bult is dus een breekbout. nou dan gaan we die eens fijn verwijderen! bedankt!
peter