....
mooie gti
trouwens zzag de foto’s van deie gast in belgie…
tering wat een citroens, zag zelfs een xm staan,
waar zitie ergens?
dat is een mooie gele mistlamp
CitroMarty schreef:Zeg het even als je me aan gele mistlampen kan helpen.
Op het forum zag ik deze:
Groetjes Martijn
Dat is geen mistlamp, maar een verstraler
Bij een mistlamp is het glas minder helder.
Hier is het weliswaar niet echt duidelijk te zien, maar toch.
Dit is een mistlamp
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
weet ik het is mijn mistlamp (met verstraler glas).
maar ze zitten gewoon op de mistlamp schakelaar, dus ik noem het gewoon een mistlamp. al schijnt het wel ver s’nachts.
Leuke auto’s zeg.
Gris Silex zie je niet veel meer.
Maar een echt zeldzame kleur is EMDcr, ofwel Bleu Olympe. En zie die kleur maar eens op een diesel te vinden…
Test
Re: ....
Jf schreef:mooie gti
trouwens zzag de foto’s van deie gast in belgie…
tering wat een citroens, zag zelfs een xm staan,
waar zitie ergens?
Die XM stond daar gewoon, is niet van ons.
en wat bedoel je met waar zitie ergens?
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Maar weer eens even wat van mij laten horen…
De laatste weken heb ik de GTi even met rust gelaten.
Misschien dat ie binnenkort een nieuw onderkomen gaat krijgen.
Dus niet meer in de garage waar onze brug staat maar op een boederij een aantal km’s buiten ons dorp.
Ik heb zo mn lijstje van wat er nog aan moet gebeuren.
Haal van de week gele mistlampen op.
Daar hadden ze nog wel wat liggen…
Die moeten er dus nog onder.
Heb een luchthoorn liggen die ik er nog onder wil hebben!
Er moet nog een distributieriemkapje worden gemonteerd.
En ik kwam er laatst achter dat mijn hoedeplank niet klopte.
De bevestiging klopt niet, de pin is van de hoedeplank afgebroken en waar dat pinnentje in val bij de gordel is ook afgebroken.
Ik ga van de week es op onderzoek uit…
Jullie horen van me…
Ps. ik zoek nog een hoedeplank (zwart)!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Heej allemaal…
Ik zit met 2 probleempjes…
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Allereerst doen mijn mistlampen het niet.
Wat kan dat zijn?
En het tweede:
Zie je het verschil??
Er is een steunpunt afgebroken…
Nou wil ik daar een andere voor in de plaats monteren,
maar waar zit dat onderdeel aan vast??
Zit ie vast aan dat hele stuk naar achteren?
Of is het alleen het stukje waar de gordel uit komt?
Groetjes Martijn
Ps. Heb m’n mistlampen gedemonteert…
Morgen de nieuwe gele ophalen!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Dat stuk waar het steunpuntje is van afgebroken, is 1 geheel en loopt helemaal door naar achteren.
Je kunt hem wel losmaken van het verticale schot.
Om het los te halen moet je even dat schroefje bij de schakelaar van de binnenverlichting los halen. Ook dat ringetje wat het gordelgat een beetje afdekt moet je loshalen, en die 3 plastic draaidoppen van het verticale schot moet je er ook afhalen.
Dan kun je dat verticale schot weghalen en komt ook het plankje mee.
Let erop dat het plankje nog met een klein randje achter de c-stijl zit.
Ook bij de gordel moet je meestal wel even helpen
Als alles los is kun je het plankje scheiden van het schot.
En wat die mistlampen betreft;
Heb je de zekering al nagekeken?
En de schakelaar al getest?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet of die door een relais geschakeld wordt, anders deze eens nakijken/schoonmaken
Ja relais zit linksvoor in de paravanbak onder dat zwarte kapje Waarschijnlijk zitten er bij jou 2..
Alvast bedankt…
Zal binnenkort even aan de gang gaan!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Weer eens even een upje…
Mn schoonheid staat nog steeds op me te wachten in de loods…
Hij (of was het nou zij?) staat mooi op bokjes te slagen.
Heb er trouwens nu ook de gele mistlampen in!
Staat erg mooi!
Het probleem dat mn hoedeplank steeds er uit flikkert bestaat nog
steeds. Moet nog eens een goeie hoedeplank en paneel waar
die op rust in.
Hoorde laatst van het een leuke nieuwe wet in de tweede kamer.
Vanaf 2010 mag je op je 17e beginnen met rijden!!!!
Ben net vorige week 16 jaar geworden en hoef ik dus nog maar 1 jaar
te wachten
Het schijnt dat je dan gewoon je rijbewijs op je 17e kunt halen en dat
je dan tot je 18e onder begeleiding van iemand met een x aantal jaren
rijervaring heeft…
Wie kan me hier meer over vertellen???
Maarja, denk dat mn GTItje nog +/- anderhalf jaar op me moet wachten
en op zn nieuwe naam…
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Maar weer eens een update van dit topic!
Hij heeft nou eerst altijd in de loods bij mij in Haulerwijk gestaan waar wij ook nog eens wat sleutelen aan onze auto’s.
Stond er goed geparkeerd, en dan soms er weer eens in gaan zitten…
Maar goed. We wouden onze CX weer van stal halen. En die staat samen met onze witte BX GTi in Haule op een boerderij. Dus hebben we een paar weken geleden even wat groene kentekenplaten geregeld en de BX even met de CX omgeruilt. Och wat reed dat toch geweldig!!
Even een eindje flink trekken, daar zit toch lekker wat power in!
Weer lekker wat foto’s gemaakt van de CX en de BX.
Ik blijf het een geweldige auto vinden die me nog steeds niet verveeld.
Maar goed nog even wachten, gelukkig gaat de tijd snel.
De bokjes er weer onder, en de hoes er om.
Slaap zacht
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
CitroMarty schreef:
Even een eindje flink trekken, daar zit toch lekker wat power in!
Je vader rijdt, en jij maar trekken?
Eveneens ben ik tevens ook.