


Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
hallo ik moet binnen kort andere koplampen kopen.
zit er verschil in kwaliteit in de originele of imitatie
welke kan ik het beste kopen?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: koplamp imtitatie of orgineel
geen ervaring met lichtopbrengst verschillen.
je hebt een latere serie 1 met bovenaansluiting lijkt me ?
je hebt Marchal, Cibie en Valeo denk ik ?
wat noem je imitatie, Valeo ??
als de reflector maar goed is, ben je al een stuk verder !
en daarnaast een goede lamp, goede massa en relais geplaatst…..
sander-pallas schreef:hallo ik moet binnen kort andere koplampen kopen.
zit er verschil in kwaliteit in de originele of imitatie
welke kan ik het beste kopen?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
valeo had ik gezien.
maar ik heb geen idee of die goed zijn.
heb nu iedere keer vocht in de koplampen.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sander-pallas schreef:valeo had ik gezien.
maar ik heb geen idee of die goed zijn.
heb nu iedere keer vocht in de koplampen.
rubber op de H4 lamp moet goed sluiten achterin.
schoon maken en soepel met vaseline
goed op de lamp duwen naar voren !
en je kit rond om controleren. dit met lamp uit de auto.
mijn prestige reed eerst zelfs met een losse ruit rond
anders kit lossnijden, lamp en glas scheiden, oude kit weg en alles schoon en vastkitten resealen met nieuwe kit.
goed te doen !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb eventueel nog een goede linker liggen Sander; deze is van Siem of Cibie dacht ik.
‘Spirit of avant-garde’
Het vocht in de koplampen wordt inderdaad hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door uitgeharde kit tussen glas en koplamphuis. De oplossing is al genoemd. Als je ook nog het glas van binnen even schoonmaakt, ziet alles er weer als nieuw uit (tenzij de reflector aangetast is).
Valeo is een A-merk en dus echt geen inferieur spul . Sterker: de ervaring heeft geleerd dat de kwaliteit beter is dan die van Bosch…(vergelijk maar eens een setje ruitenwissers).
Mocht je andere koplampen nodig hebben, kun je eens gaan shoppen bij het magazijn van de CX-club (hebben er veel liggen, zo zag ik laatst), CX-basis of één van de andere CX specialisten.
Groet, Edwin
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)





Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Valeo is niet alleen een A-merk, het is ook nog eens 100% origineel. Valeo is een samenvoegsel van de vroegere Franse merken Marchal, Cibié, Sofica, Paris-Rhone et encore plus. Zie
Voor de laatste APK had ik nieuwe koplamreflectors voor mijn 2CV van Valeo. De lenzen zijn nog als vanouds van Cibié-glas voorzien.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die koplampen van het magazijn, zijn die een beetje in orde? In de zin van: geen roest, alles vast en heel, oude eruit en nieuwe erin en klaar?
Mijn rechter koplamp begint onderin wat te roesten (ik denk inderdaad aan losse kit). Heeft het dan nog zin om de boel los te halen en opnieuw te kitten, of kan ik beter meteen een nieuwe plaatsen? Is het trouwens raadzaam om beide units tegelijk te vervangen of maakt dat niks uit?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Mulder schreef:Die koplampen van het magazijn, zijn die een beetje in orde? In de zin van: geen roest, alles vast en heel, oude eruit en nieuwe erin en klaar?
We hebben ze in diverse staten…. Van ‘voor onderdelen’ tot ‘nieuw in de doos’ en dan ook nog voor type 1 en 2.
Prijzen variëren uiteraard, een goede gebruikte begint bij ongeveer 75 euro, een nieuwe is ‘ietsje’ duurder
Succes!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
75 euro? Damn ik had er meer uit de container moeten vissen drie maanden terug

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar ik kan dus volstaan met het vervangen van alleen het roestige exemplaar? Of krijg je dan meteen een heel ander licht?
Edit: voorraadlijst bekeken. Bon dieu, dat gaat inderdaad tot ietsje duurder… Ik zal voorlopig heel zuinig zijn op de mijne. Blijkbaar zijn goede zeldzaam geworden. Het opnieuw laten coaten van mijn eigen koplampen behoort voor dergelijke bedragen ook tot de mogelijkheden vermoed ik…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Jouw voiture kennende volstaat het vervangen van slechts het ene exemplaar. Zorg gewoon dat merk en type gelijk zijn, dan is het lichtbeeld niet anders.
Misschien ziet die nieuwe er net wat mooier uit, maar als je er aan stoort koop je er toch twee .
Coaten van een roestig exemplaar… ik weet niet of dat wat wordt. Enfin, misschien zijn er medeforummers die goede ervaringen hebben.
Groet, Edwin
P.s.: appeltaartje komende week???
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
rustig ergens een ‘op de kop tikken’.
als er alleen roest aan de onderkant/voorkant zit, is dit minder fraai voor het zicht, maar kijk eerst eens waar het licht vd H4 gereflecteerd word. dat is achterin, en wordt recht vooruit gestraald. wat er voorin/onderin zit is wellicht minder storend voor de lichtopbrengst. de oudere Marchal/onderaansluiting had voorin een wat doffe alu/metaal kleur behuizing van binnen, en het echt reflecterende deel achterin….
dus her-kitten is niet zo slecht. kan je toch best proberen .... ???
(en relais, goede lamp en zo….)
Mulder schreef:
Mijn rechter koplamp begint onderin wat te roesten (ik denk inderdaad aan losse kit). Heeft het dan nog zin om de boel los te halen en opnieuw te kitten, of kan ik beter meteen een nieuwe plaatsen? Is het trouwens raadzaam om beide units tegelijk te vervangen of maakt dat niks uit?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Appeltaartje, lekker! Ik heb nog wel ergens koffie.
Wat is het verschil tussen de verschillende aansluitingen?
Hieronder een foto van de achterzijde van mijn linkerkoplamp. Niet vreselijk duidelijk maar het is het enige dat ik zo bij de hand heb.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Mulder, de “aansluiting” zijn de pootjes waar de lamp mee aan de auto vastzit. Bevestiging is duidelijker.
Wat betreft reparatie, dat is prima zelf te doen. Let alleen wel op dat je de juiste kit gebruikt…........dus geen sileconen-sanitair meuk! Ik gebruik Womi techno-bond dat is er in zwart, wit en transparant en gewoon te koop bij Brezan.
Succes