Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Stuur kan je idd lekker laten zitten. Maar uiteraard is een stuurwiel ook zo eraf gehaald, heb je wat meer werkruimte. Wat die lampjes betreft, bij de Veglia versie zijn alle gaatjes voorzien van hetzelfde type lampje. De Jaeger versies hebben echter wel degelijk een paar van die grotere lampjes. Aangezien het overgrote deel van de BX-en is voorzien van Veglia zal het waarschijnlijk geen probleem opleveren, en anders zijn een paar grotere bolletjes ook zo erbij gehaald.
Ik heb Veglia-dash. Stuur loshalen is inderdaad zo gedaan, maar ik weet niet zeker of ik de goede maat dop ervoor heb. En het liefst haal ik zo min mogelijk los.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Volgens mij is het dop 21, zelfde maat waarmee o.a. ook bougies worden losgedraaid.
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hier staat dat het 22 mm moet zijn.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Geen slecht woord over Roel, respect voor Roel zelfs, maar het is echt 21.
Eveneens ben ik tevens ook.
Maar met 22 lukt het ook wel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het stuur hoeft er niet af. Ook de stuurkolom met al z’n losse kappen kun je gewoon laten zitten. Alleen het “plankje” onder de tellers moet eraf, het bakje middenop het dashboard en de cassettebandjeshouder (3 x woordwaarde). Haal ook zo min mogelijk los; een BX dash is een ramp om weer kraak- rammel- en aanloopvrij in elkaar geschroeft te krijgen.
BasisBIX schreef:Maar met 22 lukt het ook wel
Beunhaas
Hij ligt ernaast, maar zit te k*tten met die tellerkabel Dat is het enigste wat nog los moet, maar ik wil het ding niet slopen. Iemand een idee hoe ik hem los kan halen?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
indrukken en trekken? of is het zoon klik geval?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Er zit meestal een soort ring om de bevestiging waarmee je de kabel aan de teller klikt. Dit ring moet je eerst naar achter schuiven (weg van de teller) en dan valt de kabel er zo af.
Eveneens ben ik tevens ook.
Het is me uiteindelijk gelukt Had even snel op de site van Roel gekeken en zag daar dat hij voorzichtig met een schroevendraaier deed. Dus even geprobeert en toen uiteindelijk die kabel losgekregen. Daarna de stekkers eraf gehaald en de teller omgekeerd gezet. Zo kon ik rustig alle lampjes vervangen (op 3 na…). Ik had 20 lampjes gehaald, maar er zaten er 23 in. Dus heb nu 3 lampjes laten zitten die niet zoveel gebruikt worden.
Gelijk voor montage de tellerkabel weer gemonteerd en het tikken van mijn wijzer is ook vermindert/opgehouden
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Haal er maar een stuk of 30, dan heb je er in elk geval niet te kort.
Zei toch al dat je er 30 moest halen
Dan heb je er nog een paar over voor de middenconsole
Van de week heb ik het klokkenspel bij mijn CX ook los gehad, ook het langst bezig geweest met de teller kabel
haha ja sorry. Ik had gehoopt dat ik aan 20 ook wel genoeg had. Maar ik heb hier nog een klokkenspel van een Xsara liggen die bijna niet gebruikt is en daar pak ik altijd wat lampjes uit voor middenconsole
Die kabel was inderdaad even rottig, maar dat was meer omdat ik te voorzichtig was en hem niet wilde slopen. Gelukkig is het goed gegaan.
Vandaag even Owatrol gehaald Zitten toch een paar kleine puntjes die ik wil voorzien van Owatrol.