Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
LOL
Maar wel veiliger
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Thijsvandebles schreef:Ik zal um bij mooi weer overal mee naar toe nemen. Dus vanzelf ook een keer CM.
Resultaat mag er nu zeker al zijn! Petje af. Wees voorzichtig met rondrijden Ik ben toen na 3 maanden toch echt van de weg geplukt en mocht het kentekenbewijs inleveren
Goed werk! Ik hou van dit soort projectjes.
Waar reed je dan in?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik zag in een ander topic dat ikdiederik hierin reed:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
De auto ken je wel Wouter, toen nog mét dak mee naar de witte bergen geweest.
Ja, die ken ik wel, maar heb nooit geweten dat er een cabrio van is gemaakt.
Ik heb er een keer in mogen rijden, en toen zag ze er nog zo uit:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
lol, die had ik nog niet… dank je
maar die biks cabrio ziet er toch wel ff stukkie beter uit dan hoe mijn hok werd!
Ik heb nog wel meer foto’s van je Visa Leader, maar die stuur ik wel even per PB, om dit topic niet te ‘vervuilen’ met Visa-spul, ook al is Thijs de diehard-Visa-rijder.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oh vervuil maar een eind raak hoor. Ik ben daar wel van.
Overigens heb ik ook eens een Visa cabrio gebouwd, en voor ik daar uiteindelijk een RDW keur op had, heb ik er een hele zomer mee rond gereden. Keer mee naar Antwerpen geweest. Niks aan de hand. Maar ja, de Visa is er als cabrio geweest. Een BX niet, dat weet toch ook wel iedereen die verder dan 3 kan tellen.
Maar goed, ik ga het wel zien. Er zit keurig APK en verzekering op enzo.
@jijdiediderik: Hoe ging dat precies? Kenteken kwijt? En auto naar de schroothoop?
Test
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Kijk een BX heeft geen zelfdragend chassis. Je hebt de constructie nu zodanig gewijgd, dat de oorspronkelijke goedkeuring niet meer van toepassing kan zijn en dat er mogelijk een gevaar op de weg zou kunnen zij opdat je een rijdende dweil hebt gecreeerd door het weghalen van delen welk lijden tot de stevigheid van je wagen.
Met een eigen chassis is het anders, daar maakt de opbouw weinig uit qwa weglegging en stevigheid van de voiture zelf.
Dat jij het keurig hebt opgelost met een beetje bak en braad werk is leuk maar dan kan meneer of mevrouw agent weinig worst van maken of dit voertuig nog wel aan alle oorspronkelijke eisen voordoet waar ooit de afgifte van de type goedkeuring op gebasseerd is geweest.
Bij aanhouding wil men je nog matsen als je afstand doet van het voertuig, tis namelijk een zaak van de officier, dit is dan ook de goedkoopste oplossing. Logisch want zo weet men zekers dat dat ding nooit meer op de weg komt. Feit wel dat jij weer opnieuw kan beginnen, maar ofdat ze dat leuk vinden dat ze ook nummer 2 in beslag moete nemen…...
Ervaring geleerd door met een wrak door te rijden, deze BX was 20 cm korter achter, trekhaak + deel chassisbalk erachter onderweg geslepen, gastank met sjorband vast, universele achterlichten en geen achterklep… tja ik zat op de uitkering van tegenpartij te wachten en reed zolang maar door… dat geintje koste mij destijds de nodige guldens en een auto waar nog veel goeds aanzat, maar ja het niet afstand doen was stuk duurder…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Inderdaad papieren inleveren aan de dorpsagent die me al een aantal keer gewaarschuwd had. Vriendelijke man, kon ook altijd heel streng kijken als ik vroeger met 130 op m’n Zundappie langs het dorp scheurde, maar bekeuren deed ie nooit… De visa is dus wel in de pers gegaan. Die ‘brommer’ trouwens ook, maar dat was omdat ik hem 1 x mee nam naar school in de stad.
Wel kunstig dat je die Visa ooit gekeurd hebt gekregen. Voor de RDW bestaat een auto uit drie delen en je mag er 1 aanpassen toch? Chassis, opbouw of blok. Omdat bij moderne auto’s (daar valt in mijn ogen een Visa ook onder ) chassis en opbouw 1 geheel is dacht ik eigenlijk dat je hier dus niks meer aan mocht aanpassen. Als dat wel kan heb ik nog wel een paar leuke ideetjes!
Diederik
Een auto met zelfdragende carosserie is zonder dak te ‘slap’ De auto gaat wringen in de bocht wat een slechte wegligging geeft en bij een ongeval kan het hele spul dubbel klappen. Dan staan je dorpels nog horizontaal, je voordeuren krijgen een fraaie harmonica-vorm maar de neus staat rechtop. Het dashboard + stuur heeft zich dan in je buik en benen geperst. Dat je benen aan puin liggen is dan heel vervelend, maar als ze op tijd er bij zijn bloed je misschien niet dood. Je wordt in een ziekenwagen geladen de pulp die ooit je benen was worden geamputeerd en jij mag de rest van je leven in een rolstoel zitten. Echter, hierbij laat ik volledig buiten beschouwing dat je buik waar een aantal belangrijke organen in zitten (darmen, maag, lever, nieren, blaas en weet-ik-veel-wat-allemaal) door het stuurwiel ook tot moes omgevormd zijn. En zonder die organen leef je niet lang meer. Sterker nog: ik zou het knap vinden als je nog iets van een hartslag hebt als de brandweer komt om jouw vleselijke restanten uit de auto te peuteren.
Voordeel is wel dat het dak niet (meer) in de weg zit.
In geval van Thijs denk ik dat er nog wel aardig wat stevigheid in zit. Mijn idee is dat de neus van de auto in geval van een ongeval niet omhoog gaat wijzen waardoor de inzittenden gepureerd worden, maar wellicht tordeert de auto wel wat meer in de bochten.
Overigens, als de cabrio gesloopt wordt dan lijkt het mij wel leuk om dat door middel van een aantal destructieve testen uit te proberen (onder 1 wiel een halve meter bakstenen en dan de auto in de hoogste stand ofzo).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Technisch een uitdaging, maar hopelijk ga je er niet mee rijden voor ie RDW-gekeurd is?
Wat denk je van je verzekering? Als je ongekeurd gaat rijden, dekt de verzekering echt geen schade aan derden.
Wees wijs en laat die auto RDW keuren voor je de weg op gaat!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Met de dichtgelaste portieren en zonder dak heb je in feite een U-profiel gecreeerd. Die is (nog) niet wring stijf. Volgens mij moet er nog een schot in aan de achterzijde, bijv achter de klep, of achter de achterbank. Dan zou hij in feite weer stijf moeten zijn. Het brandschot werkt aan de voorkant ook mee voor de stijfheid denk ik
Maar het is toch zo dat wanneer je bij de RDW kan aantonen dat de auto weer stijf genoeg is ( met een berekening en daadwerkelijke stijfheidstest) ze hem kunnen goedkeuren? Er staat me iets bij van een gele DS die tot cabrio is omgbouwd. Daar werden wat liggers in gelast en werd uiteindelijk goedgekeurd.
Achter de voorstoelen loopt ook een lat van rechts naar links (of links naar rechts, het is maar hoe je het bekijkt )