Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Afgelopen zaterdag heb ik als leuk zomerautootje een Acadiane gekocht. APK tot december, enkele plekjes, lekker snorrend motortje, slechte paintjob.
Zondag heb ik de auto van Friesland naar Delft gereden, en het is toch wel erg lollig. Zondagavond de auto wat hoger op de pootjes gezet; de vorige eigenaar had de boel omlaag geschroefd.
Vandaag begonnen met het overschilderen van de auto; dit duurt wat langer dan gedacht. De zijkanten van de bak staan nu in de antiroest-primer; hieroverheen komt industrielak RAL9001. Dan klopt de kleur van de auto ook weer met het kenteken.
Fotootjes:
Onderweg van Friesland naar Delft, gefotografeerd door bx-cannes die ik onderweg tegenkwam
Nadat ik de achtervering verhoogd had
Resultaat van vandaag
De motor start moeizaam als ie warm is; ik ga zsm contactpuntjes, condensator en bougies vervangen. Dat zal moeten schelen.
Ze gaat niet al te hard verwend worden, daar heb ik m’n GS voor, maar verwaarloosd wordt ze ook niet…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd man! Ik heb je er eerder over gehoord, leuk dat het er toch van gekomen is.
RAL9001, is dat niet creme wit? Ik dacht dat ik dat hier ook op de kozijnen heb.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, succes!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Erg leuk gebakje, Michiel. Je maakt mijn moeder jaloers.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:Gefeliciteerd man! Ik heb je er eerder over gehoord, leuk dat het er toch van gekomen is.
RAL9001, is dat niet creme wit? Ik dacht dat ik dat hier ook op de kozijnen heb.Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, succes!
RAL9001 is inderdaad gebroken wit.
Grappig zo handig een aca, alleen echt niet zomers! best warm in die acas.
Slecht starten als warm, vlotter goed zetten op 18mm zo gebeurd en zeker een succes!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Re: mkatgert’s Aca
mkatgert schreef:Vandaag begonnen met het overschilderen van de auto; dit duurt wat langer dan gedacht. De zijkanten van de bak staan nu in de antiroest-primer; hieroverheen komt industrielak RAL9001. Dan klopt de kleur van de auto ook weer met het kenteken.
In 1986 en 1987 is er origineel Beige geleverd, nl Beige Atlas.
Kleurcode ECFes.
Waarom niet deze kleur, ipv een standaard industrielak?
Ik heb zelf een Aca in deze originele beige kleur en het staat een Aca goed !!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dat knapt mooi op Michiel! Gister reed er nog langs, mooie wagentje!
Wat een geweldig leuk ding zeg! Veel succes ermee!
Oja, welkom in de wondere wereld van de 2CV.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
verkuilm schreef:Grappig zo handig een aca, alleen echt niet zomers! best warm in die acas.
Slecht starten als warm, vlotter goed zetten op 18mm zo gebeurd en zeker een succes!
Het is inderdaad warm, maar met een raampje open prima uit te houden. Ontsteking is toch aan vervanging toe, dus die pak ik meteen mee.
Als de auto koud is start ie prima, warm krijgt ie wel benzine (getuige de klappen in de uitlaat na lange tijd doorstarten, als de onverbrande benzine in een klap explodeert), maar mocht het nog niet werken dan schroef ik de carb nog wel even open.
Kwa kleur: ik heb het dingetje voor niet al te veel gekocht en hoef er ook niet al te veel geld in te steken. RAL9001 is lekker makkelijk, ook weer zo aan te maken als er wat bij moet, en ik vind het wel passen. Hij was oorspronkelijk wit, maar dat was wel erg wit, dus ik heb een iets warmere kleur gekozen.
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Het standaard Citroën wit (AC088 Blanc Meije) is inderdaad op een Aca heel hard wit.
Afgelopen zaterdag op weg naar Beusichem stond mijn Aca bij het magazijn van de Dyane Vereniging even naast zo’n witte Aca.
Dan is het beige toch wel iets prettiger aan de ogen dan het wit
Bij een bedrijfswagen staat normaal de kleur niet op het kenteken, wel bij een personenwagen.
In elk geval welkom in de wereld van de Acadianes.
Je kunt altijd lid worden van de Dyane Vereniging (http://www.dyane.nl) en je kunt je aanmelden bij de OOAC, een Aca-meel groep (http://www.ooac.nl)
Sterkte en suc6 met je Aca !!
mkatgert schreef:Het is inderdaad warm, maar met een raampje open prima uit te houden.
Hoezo is een Aca warm? Daar had mijn Dyane nooit last van…
mkatgert schreef:Ontsteking is toch aan vervanging toe, dus die pak ik meteen mee.
Gooi er dan meteen een 123 onsteking in, ben je van al het moeilijke starten af.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Slecht starten bij een warme motor kan overigens ook aan een slechte bobine liggen.
Een Aca is zeker bij mooi weer behoorlijk warm.
Zelfs met goed afgestelde kachelkleppen lekt er behoorlijk wat warmte het interieur in, en het hutje achterop is een aardige broeikas.
Een gewone Dyane heeft geen hutje achterop.
Beige of gebroken wit is dan al minder warm dan zwart.
Met open (draai)ramen en open ventilatie hou je het hoofd nog wel koel.
Het voordeel van een gewone Dyane is net als bij een 2CV het roldak.
Het dak bij een Aca gaat helaas “iets” moeilijker open
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Bobine is in augustus 2008 vervangen. Die sluit ik nog even uit.
Draairamen heb ik niet, iemand heeft Dyane-deurtjes met schuifraampjes er in geplakt. Dat beperkt inderdaad in de verkoelende mogelijkheden.
Bedankt verder voor alle succeswensen!
Ik heb volgens mij nog 2 aardig roestvrije aca deuren met draairamen staan.. interesse?
Verder: Leuke auto! Ben jaloers.
Oja, toevallig schilder ik mijn trabbi in de zelfde kleur
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb nooit het nut van die draairamen begrepen.
Schuiframen zijn mijns inziens veel practischer en dat hoort gewoon bij een A-type, dus als ik jou was, zou ik het lekker zo houden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
XBXG schreef:Ik heb nooit het nut van die draairamen begrepen.
Schuiframen zijn mijns inziens veel practischer en dat hoort gewoon bij een A-type, dus als ik jou was, zou ik het lekker zo houden.
Heb je er zelf ervaring mee dan XBXG ??
Over het praktisch nut van diverse A-type gadgets heb ik zelf al wel de nodige vraagtekens gehad….....
Eerlijk gezegd vind ik die draairamen vele malen praktischer dan de klapramen van een 2CV. Bij een overwachte beweging springen die krengen weer eens open…. Grrrrr.
Aca’s horen origineel draairamen te hebben, bij gebrek aan goede Aca-dueren zie je veel aca’s met Dyane-deuren.
Goede deurpanelen (met opbergtassen) van een Aca zijn eveneens zeer schaars. Voor de mijne heb ik nieuwe laten maken, omdat ik alleen kromme, kapotte en gescheurde exemplaren kon vinden.
En sommige Aca’s hebben aan 1 kant een Aca-deur en de andere kant een Dyane-deur, vraag die eigenaren eens om het verschil .