2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C5 op gas loopt slecht op benzine
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2009 01:09 PM
  [ # 16 ]

Dat wordt een beetje een trend hier op het forum, lijkt het.

Profiel  
 
Beukenootje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 15-08-2006

Gepost: 18 juni 2009 04:44 PM
  [ # 17 ]

heeft een tijdje geduurd, maar daar was ik weer.
Gisteravond de C5 een beurt gegeven
Alle filters vernieuwd, nieuwe bougies, orginele
Nieuwe remblokken
Ennnnnnn, nieuwe Olie, Kroon Helar SP 0W30
Weet nog niet wat ik bij mijn broer moet betalen, maar als ik zo eens google word ik niet echt vrolijk van de prijs.
Maar goed vanmorgen gestart, liep direct op 1000 toeren en redelijk normaal.
Geen geknal in de uitlaat, liep niet helemaal soepel maar toch op alle vier cilinders volgens mij.
Dit onregelamtig gedrag duurde ook niet zolang als anders want hij liep al vrij snel helemaal goed.
Ook geen meldingen meer in de display, dus we hopen er maar het beste van.
Het is nog maar de eerste keer.

Tot zover eerst de update.

Groet.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 18 juni 2009 10:06 PM
  [ # 18 ]

Henk het was wel handig geweest dat je dat eerder had gezegt dat geknal (of ik heb iets finaal gemist ....), dat geknal wijst op een te arm mengsel en is eigelijk back fire. Controleer de werking van de O2 sensor (Lambda), en controleer de short en long feul trim waardes.

Shortfeul trim : +25% -25%
Longfeul trim:  +12.5% -12.5%

Lambda verhoogt toerental met warme motor @ 3000 RPM : lambda
voor kat : 0.2V tot 0.9V
Na kat   :  0.4V tot ongeveer 0.45V-0.5V

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Beukenootje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 15-08-2006

Gepost: 18 juni 2009 10:39 PM
  [ # 19 ]
citroënmonteurtje schreef:

Henk het was wel handig geweest dat je dat eerder had gezegt dat geknal (of ik heb iets finaal gemist ....), dat geknal wijst op een te arm mengsel en is eigelijk back fire. Controleer de werking van de O2 sensor (Lambda), en controleer de short en long feul trim waardes.

Shortfeul trim : +25% -25%
Longfeul trim:  +12.5% -12.5%

Lambda verhoogt toerental met warme motor @ 3000 RPM : lambda
voor kat : 0.2V tot 0.9V
Na kat   :  0.4V tot ongeveer 0.45V-0.5V

Bij deze een regel uit het eerste stuk van het verhaal
—————————————————————————————————————————-
Hallo,
Onze C5 1.8I 16V met LPG heeft kuren
hij start op benzine de ene keer loopt ie redelijk, een andere keer lijkt het wel of hij op 1 cilinder loopt
Gas geven helpt niet want daar reageert ie totaal niet op
Laat hem een poosje zo lopen, minuutje ofzo en dan kun je gas geven soms met knallen, maar het reageert in elk geval weer
—————————————————————————————————————————

Daar staat het toch echt, maar ja het verhaal word zo groot dat je wel es wat mist, of vergeet.
We zijn allemaal mensen toch?.

Vrouwlief heeft de C5 vandaag meegehad naar Emmen Schoolreisje van de jongste en ze heeft ook geen vreemde dingen meer vernomen.
Ja hij trilde een beetje in het stuur boven de 130, maar waar mag dat in Nederland?

Het lijkt tot nu toe in elk geval de goeie kant op te gaan.
Groet,
Henk.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 18 juni 2009 10:49 PM
  [ # 20 ]

Error Human Error, deleting system core.


Yep ik heb het finaal gemist excuses Smile .[/list]

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook