Totaal aantal Berichten: 104
- Berlingo 1.9D MultiSpace
lode16 schreef:Zo een rubbere mat zo als in de berlingo zou wel mooier staan..
De vrouw gaat het wel niet graag hebben als ze ziet dat je haar mat als bescherm materiaal gebruikt
klopt maar die afgedankte mat kost mij geen centiem
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het ziet er wel bijzonder uit zo, zeer uniek deze aanhangwagen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Het ziet er wel bijzonder uit zo, zeer uniek deze aanhangwagen!
Patrick
Bedankt voor de complimentjes Maar ik denk dat er zo wel meerdere zijn, buiten enkele kleine wijzigingen die ik heb aangebracht zoals een koffer op de dissel en een schop en borstel en een verstraler en de vloerhaken.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
spykiller schreef:
Zo te zien is uw kat er ook fier op!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:
Zo te zien is uw kat er ook fier op!
die is er zelfs niet meer van weg te slaan, ze houd er zich baas over hahaa
Bemerk ik daar het tapijt van mijn boma?
wel opletten met het toegelaten gewicht vermeld op uw keuringsbewijs!!
mag bv ongeremd maar 500kg trekken en geremd bv 1000kg,dan mag je deze remork met 501kg totaal gewicht niet meer trekken met dat voertuig!!anders voldoe je niet meer aan de technische voorwaarden en politie beschuowd dit dan als onverzekerd rijden met inbeslagname als gevolg,ongeacht of je een verzekeringsbewijs hebt van onder de 750kg.bij een ongeval in deze situatie zal de verzekering zijn handen ervan afhouden als ze vast stellen dat het voertuig technisch deze combinatie niet mag trekken.
. het voertuig technisch deze combinatie niet mag trekken.
Bedoel je dan als er 500 kg op de aanhanger ligt dat de berlingo zelf leeg moet zijn?
nee,ik heb het over het echte totaal gewicht van de aanhanger,bv als je 251kg geladen hebt op uw aanhanger die zelf als 250kg weegt,dan kom je op een gewicht van 501kg en rijd je op dat moment met een ongeremde aanhanger van 501kg,maar uw keuringsbewijs van het trekkende wagen vermeld bv maar max van 500kg voor een ongeremde,dan ben je voor de wet niet meer in orde ivm uw keuringsbewijs,ongeacht of uw wagen nog leeg is en nog niet aan zijn totaal gewicht zit.
zou makkelijk zijn dan,ik mag bv caravan trekken van 1000kg volgens mijn wagen en mijn wagen mag bv 500kg laden,neem dat ikzelf 100kg weeg,om makkelijk te rekenen,dan zou ik een caravan mogen trekken van 1400kg als ik alleen in de wagen zit,zo is het dus niet!!
ongeremd en geremd mag je nooit over het toegestane gewicht gaan !!
een heel mooi voorbeeld zie je veel in het begin van de grote vakantie periode,wanneer de politie controle doet op de gewichten van caravans,hoeveel mensen dan niet een gedeelte van hun bagage uit de caravan moeten halen om dan in hun wagen te moeten plaatsen,alhoewel ze nog steeds met hetzelfde totaal gewicht rijden.
bv een wagen met maar twee personen in en dan alle bagage in de caravan met dan een overgewicht van de caravan.
vele mensen zijn onwetend over deze materie en daardoor worden dit soort aanhangers veel verkocht,niet wetende dat je deze niet met alle soort van wagens mag trekken wanneer ze volgeladen zijn.
wanneer je een wagen hebt die al 750kg ongeremd mag trekken,dan zit je al dadelijk in de grote modellen en/of terreinwagens.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Even opgezocht voor mijn berlingo 2.0 HDI lichte vracht (nl), max. aanhangergewicht ongeremd is 583 kg.
Op mijn verzekeringspapieren staat er bij het gedeelte F wel duidelijk dat ik 750 kg mag trekken.
Dus als ik op mijn aanhangwagen 490 kg leg denk ik wel nog steeds in orde te zijn.
Wel is het zo dat in die 750 kg de aanhanger er bij is en deze bedraagt 250 kg.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Maar uw auto mag dit dus niet!!! Tenminste, niet ongeremd.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Wil die vermelding niet gewoon zeggen dat een aanhangwagen tot 750 kg is meeverzekerd met de polis van de auto en dat daarboven de aanhangwagen zelf verzekerd moet zijn? Dit pleit je namelijk niet vrij van de officiele laadvermogens na te leven.
graddus schreef:Maar uw auto mag dit dus niet!!! Tenminste, niet ongeremd.
Wie zegt dat?
wat mag ik dan wel denk je 20 kg op die dubbel asser
Ik denk niet als ik bvb een gewicht van 490 kg bij me heb ik in de problemen zal komen hoor