Nat onder de achterbank
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 09 juli 2005 06:39 PM

De auto wordt altijd nat onder de achterbank. Als ik mijn zetels wil platleggen merk ik iedere keer dat het daar wel zeer vochtig is.
Heeft iemand dit probleem nog gehad? Kan iemand me zeggen waar het nat vandaan komt? Hoe ik het kan oplossen?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 juli 2005 06:46 PM
  [ # 1 ]

mogelijk condens daar kan je nix aan doen.

condens heb je snel last van lijkt mij als je auto niet droog staat.  (alleen zelf geen ervaring mee Laughing )

maar ik ga de vanuit dat je met nat/ vochtig klam bedoelt en niet egt dat er water instaat?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 09 juli 2005 07:55 PM
  [ # 2 ]

Re: Nat onder de achterbank

lochlander schreef:

De auto wordt altijd nat onder de achterbank. Als ik mijn zetels wil platleggen merk ik iedere keer dat het daar wel zeer vochtig is.
Heeft iemand dit probleem nog gehad? Kan iemand me zeggen waar het nat vandaan komt? Hoe ik het kan oplossen?

Controleer eens het rubber (bovenaan) van de achterklep ?

Ook kan er zo’n ronde dop verdwenen zijn die daar in de bodem zitten.
Onder die isolatie (als die er nog zit.)

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juli 2005 12:43 AM
  [ # 3 ]

Staan geen plassen in maar de isolatie voelt echt nat aan.
Rubber rond het raam op de achterklep ziet er wel verdacht uit.
Het lijkt er niet overal mooi rond te zitten.
Maar Ik had geen idee dat het water van aan men echterklep zo onder de zetels zou lopen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 juli 2005 03:03 AM
  [ # 4 ]
lochlander schreef:

Staan geen plassen in maar de isolatie voelt echt nat aan.
Rubber rond het raam op de achterklep ziet er wel verdacht uit.
Het lijkt er niet overal mooi rond te zitten.
Maar Ik had geen idee dat het water van aan men echterklep zo onder de zetels zou lopen.

Trek de mat in de achterbak eens omhoog en kijk of het daar ook nat is.
Onder de achterbank kan het ook nat worden door lekkage via de achterdeurrubbers (maar dan zie je ook nattigheid langs de portieren) of via een gat boven de brandstoftank (ik heb al meermaals op de sloop gezien dat de bodem onder de achterbank, tussen tankdoppen en kofferbakbodem, deels weggerot was). Een paar gaatjes onder de bevestigingsstrip van de achterbankleuning “kan ook”, is niet per sé een drama; je kunt dat goed conserveren en aftapen als het niet té ver gevorderd is.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juli 2005 03:18 AM
  [ # 5 ]

klein beetje nat in de kofferbak. Maar niet zo erg als onder de zetels. Nu onder de zetels droogt het natuurlijk niet zo snel…..
Moet ik de isolatie onder de achterbank dan lostrekken om te kijken of hij doorgerot is onder de achterbank?
Zie dat niet zo goed zitten… Maar als dat moet dan zal ik eens kijken.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 10 juli 2005 03:39 AM
  [ # 6 ]
lochlander schreef:

klein beetje nat in de kofferbak. Maar niet zo erg als onder de zetels. Nu onder de zetels droogt het natuurlijk niet zo snel…..
Moet ik de isolatie onder de achterbank dan lostrekken om te kijken of hij doorgerot is onder de achterbank?
Zie dat niet zo goed zitten… Maar als dat moet dan zal ik eens kijken.

Mmm, vertrouw op de zwaartekracht en bedenk dat het water van een hoger gelegen punt afgelopen kan zijn naar een verzamelplek.
Een beetje prikken met een vinger in de isolatie vertelt je al snel zat hoe het daar zit zonder los te trekken; als het écht nat is dan zit er een gat wat je ook wel zo kunt voelen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juli 2005 03:49 AM
  [ # 7 ]

ok, zal ik morgen eens dan eens onderzoeken.

Profiel  

Nirotec
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 10 juli 2005 04:42 AM
  [ # 8 ]

Ik heb eenzelfde probleem gehad, een plas water onder de achterbank. Daarbij was het bovendien soms vochtig in de koferruimte en dan vooral links achter. Uiteindelijk (heeft me wel even gekost) ben ik erachter gekomen dat het vocht via de achterlichtunits de koferruimte in kwam, en van daaruit het diepste punt opzocht. Dat was dus blijkbaar onder de achterbank.

Het rubber waarmee de achterlichtunits tegen de carosserie aanzitten sloot blijkbaar niet goed meer af. Ik kon dit relateren aan een APK keuring enkele maanden eerder waarbij de garage een lamp in het achterlicht heeft vervangen. Ik vermoed dat toen de achterlichtunits niet goed teruggeplaatst zijn.

Nadat ik de achterlichtunits gedemonteerd had, de rubbers hiervan goed schoongemaakt had en ze weer correct teruggeplaatst had, was het probleem verholpen.

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juli 2005 04:52 AM
  [ # 9 ]

Ik denk dan eerder dat het water langs een slecht rubber van het raam van mijn achterklep komt.
Het rubber past op sommige plaatsen niet goed. Ik heb een vermoeden dat de vorige eigenaar het raam heeft vervangen of proberen te vervangen en zo de rubbers heeft beschadigd. Ik heb de achterlichtunits er ook nog afgehad vandaag . Daar is alles kurkdroog.
Het vocht in de kofferruimte bevindt zich ook niet bij de achterlichtunits.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 10 juli 2005 01:50 PM
  [ # 10 ]
lochlander schreef:

Ik denk dan eerder dat het water langs een slecht rubber van het raam van mijn achterklep komt.
Het rubber past op sommige plaatsen niet goed. Ik heb een vermoeden dat de vorige eigenaar het raam heeft vervangen of proberen te vervangen en zo de rubbers heeft beschadigd. Ik heb de achterlichtunits er ook nog afgehad vandaag . Daar is alles kurkdroog.
Het vocht in de kofferruimte bevindt zich ook niet bij de achterlichtunits.

Het raamrubber is “voor de sier”, de ruit zit gelijmd en die kit moet ook dichten. De achterlichten wateren af in de holte achter de bumper, je zult er geen last van hebben. Het achterkleprubber zelf zit er ook min of meer voor spek en bonen; het is meer tegen het rammelen en de tocht dan voor de afdichting.

Wel berucht zijn de hoekpunten van de kofferbak: achter links (bij de uitlaatsteun) en soms ook rechts zoals we inmiddels al vaker gehoord hebben (schade-restant?), en voor dus onder de plaat van de achterbankrugleuning.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juli 2005 02:34 PM
  [ # 11 ]

Ha die hoek in de kofferbak kan kloppen, Daar is al gelast geweest heb ik gezien.

Profiel  

Dirbra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 27 juli 2005 03:49 PM
  [ # 12 ]

Als je een open (elektrisch) dak hebt, dan is het waarschijnlijk deze afvoerdarmpjes die verstopt zitten met vuil. Via de achterlichten (eruithalen) zie het uiteinde van deze darmpjes zitten , even blazen.
Heb dit probleem ook gehad.

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 juli 2005 03:54 PM
  [ # 13 ]
Dirbra schreef:

Als je een open (elektrisch) dak hebt, dan is het waarschijnlijk deze afvoerdarmpjes die verstopt zitten met vuil. Via de achterlichten (eruithalen) zie het uiteinde van deze darmpjes zitten , even blazen.
Heb dit probleem ook gehad.

dank je, dat kan kloppen. Er heeft nog iemand gezegd dat het van verstopte darmpjes kwam maar niet waar ik de uiteinden kon vinden Smile.

Profiel  

ericbx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 28 juli 2005 02:30 AM
  [ # 14 ]

achterlicht unit klopt ook ,als het rubber niet goed zit aan de boven kant kan hier langs water in je kofferbak lopen, ook als er schade geweest is en het rubber niet goed aangedrukt is .                  zelf heb ik dat bij toeval gevonden ik had slecht werkende achterlichten omdat mijn massa aansluiting gecorrodeerd was en ik was al maanden alle mogelijke kieren en rubbers aan het afplakken   ik merkte toen dat het tapijt in het opbergvak ook vochtig was ,spoor gevolgd en kwam bij het achterlicht uit
mvg; Eric

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook