2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s Aca
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 18 juni 2009 11:16 AM
  [ # 16 ]

Krijg je nu niet allemaal van die verfstrepen?

Leuk ding!

 

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 juni 2009 01:40 PM
  [ # 17 ]
mkatgert schreef:

Bobine is in augustus 2008 vervangen. Die sluit ik nog even uit.

Menig bobine wordt in no-time gesloopt omdat de eigenaar tijdens het klussen lang het contact aan laat staan. Puntjes e.d. moet sowieso, maar als het dan niet verholpen is zou ik er zeker een andere bobine in fluxen.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 juni 2009 02:19 PM
  [ # 18 ]
Bart1989 schreef:

Krijg je nu niet allemaal van die verfstrepen?

Leuk ding!

Ik doe het lekker met een roller Smile

Waar zit de condensator eigenlijk normaal gesproken? Hier zit ie naast de bobine op de grill geschroefd; hoort dat daar? Bij m’n gs zit ie aan het ontstekingshuis vast.

Ik zal de optie bobine dan trouwens ook nog even open laten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2009 02:22 PM
  [ # 19 ]

De condensator zit tegen het huis aan waar de puntjes inzitten, achter de koelfan dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 juni 2009 02:30 PM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:

De condensator zit tegen het huis aan waar de puntjes inzitten, achter de koelfan dus.

Hm, eens uitzoeken wie er waarom een condensator naast de bobine gebeund heeft.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 juni 2009 02:38 PM
  [ # 21 ]

Ga je vandaag nog schuren?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 juni 2009 02:52 PM
  [ # 22 ]
Ree schreef:

Ga je vandaag nog schuren?

Ree

Ik denk het niet, er moet ook gewoon werk gedaan worden. Misschien dat ik iets eerder naar huis ga en nog een stukje dak mee probeer te pakken. Dat wordt dan handwerk vrees ik.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juni 2009 08:14 PM
  [ # 23 ]

Het blijft tof, zo’n barrel. Het roept bij mij associaties met Oude Criezel op Very Happy Ik hoop alleen wel dat je het ding zo rond te tijd van de APK niet naar de sloop brengt.

Ga je je ACA trouwens nog meer verfraaien nadat je hem (of is het een haar?) van de 9001 basiskleur hebt voorzien ?

jeroen-2cv schreef:

(...) Goede deurpanelen (met opbergtassen) van een Aca zijn eveneens zeer schaars. Voor de mijne heb ik nieuwe laten maken, omdat ik alleen kromme, kapotte en gescheurde exemplaren kon vinden. (...)

Hoe en waar heb je die laten maken ? En zouden ze eventueel in een 2cv passen ? Orginaliteit is hier even niet aan de orde.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 18 juni 2009 11:04 PM
  [ # 24 ]
jeroen-2cv schreef:

(...) Goede deurpanelen (met opbergtassen) van een Aca zijn eveneens zeer schaars. Voor de mijne heb ik nieuwe laten maken, omdat ik alleen kromme, kapotte en gescheurde exemplaren kon vinden. (...)

Hoe en waar heb je die laten maken ? En zouden ze eventueel in een 2cv passen ? Orginaliteit is hier even niet aan de orde.

Deurpanelen van een Aca passen absoluut niet op een 2CV.
En een aantal onderdelenhandelaren kunnen nog nieuwe deurpanelen voor een 2CV leveren in de meeste kleuren. Tenminste in de catalogus van Club de Cassis staan ze gewoon in. Ik meen iets dat ze rond de 40 euro per stuk zijn. Deurpanelen voor een Aca worden al jaren niet meer gemaakt, zijn dus via de handel niet meer te leveren en goede deurpanelen zijn zeer zeldzaam!!

Ik wilde mijn Aca orgineel houden en een Aca hoort portiertassen in de deurpanelen te hebben.  De deurpanelen heb ik laten maken door een meubelmaker/stoffeerder en met 100 euro voor een setje was het lang niet betaald. Ze zijn (bijna) niet van origineel te onderscheiden Wink

Als je afziet van originaliteit en je laat de opbergtassen bij een Aca weg, dan is een deurpaneel feitelijk niets meer dan een (watervaste) hardboardplaat, een laagje schuim en een stuk skai met wat gaten er in.

De deurpanelen van een 2CV zijn helemaal recht en een beetje “doe ut zelleffert” moet ze eigenlijk wel kunnen maken.
Met een decoupeerzaag, , een boormachine en een tacker voor niet al te lange nietjes kom je een heel eind.

Jeroen

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 juni 2009 11:05 PM
  [ # 25 ]

Toch nog even bezig geweest vanavond: het dak staat nu ook in de primer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2009 11:07 PM
  [ # 26 ]

WHAHAHAHAAA

Spuiterij Katgert, voor al uw stofvrij schilder en spuitwerk Laughing  Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 18 juni 2009 11:10 PM
  [ # 27 ]
waterman771 schreef:

WHAHAHAHAAA

Spuiterij Katgert, voor al uw stofvrij schilder en spuitwerk Laughing  Laughing

En de temperatuur in combinatie met een windje, fohnt de lak lekker droog. De foto is duidelijk genomen in de “spuitcabine”  ROFL

HAHAHAHAHAHAHAHA

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juni 2009 11:14 PM
  [ # 28 ]

Lach maar, al smeert hij stucwerk op dat ding, het blijft een verbetering !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 juni 2009 11:18 PM
  [ # 29 ]

Precies. Goed bezig, Michiel. Nog even doorleren en je kan je GS zelf doen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 juni 2009 11:27 PM
  [ # 30 ]
waterman771 schreef:

WHAHAHAHAAA

Spuiterij Katgert, voor al uw stofvrij schilder en spuitwerk Laughing  Laughing

Ik zal maar niet zeggen wat ze aan de andere kant van de camera aan het doen zijn (gelukkig kwam de wind daar niet vandaan). Mr. Green

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook