joost.s schreef:Ik heb 11846FV in mijn deur staan, dus bij mij zou deze modificatie reeds meegenomen moeten zijn tijdens de bouw. Dat gaat mij dus niet van het gebonk afhelpen.
Sinds dit weekend is de eurogas LPG installatie ook ingebouwd in de berlingo. Hierbij zijn ook de hoofdveren achter vervangen door progressieve blauwe MAD veren. Het rijdt in elk geval anders, maar ik heb nog te weinig gereden om echt conclusies te trekken. Ik heb ook het idee dat de XTR achter nog iets hoger is geworden dan voorheen.
LPG Tankdop, zit trouwens netjes ingebouwd naast de benzine dop. (achter de klep dus).
Joost, dat van de blauwe MAD veren interesseert mij zeer !
misschien minder gebonk en een iets hogere ligging achter; wat wil een mens nog meer….
houd ons op de hoogte over je ervaringen aub
Berlingo rijder
Het zijn trouwens MAD HV-133248 veren. Bonken is nog exact hetzelfde, maar het veert anders dan originele veren. Wat exact het verschil is kan ik niet duidelijk beschrijven. Wat mij betreft is het nog niet beter geworden.
Ik heb afstand tussen bovenkant wieldop en onderkant achterscherm gemeten. Dat was rechts 21,1 en links 20,3 cm (straat is dus niet helemaal recht). Dit was met volle LPG tank en 30% volle benzine tank.
4 weken geleden ben ik met afgeladen berlingo naar frankrijk gereden. Toen hing hij behoorlijk achterover en is hij bij hobbels achter een aantal keer helemaal tot einde ingeveerd. Ik ben benieuwd hoe dit de volgende keer gaat met deze progressieve veren.
De originele XTR veren heb ik nog thuis liggen, dus als iemand interesse heeft…
joost.s schreef:Het zijn trouwens MAD HV-133248 veren. Bonken is nog exact hetzelfde, maar het veert anders dan originele veren. Wat exact het verschil is kan ik niet duidelijk beschrijven. Wat mij betreft is het (nog) beter geworden.
Ik heb afstand tussen bovenkant wieldop en onderkant achterscherm gemeten. Dat was rechts 21,1 en links 20,3 cm (straat is dus niet helemaal recht). Dit was met volle LPG tank en 30% volle benzine tank.
bij mijn XTR met orginele veren en bijna geen belading is dit 19,0 cm; de MAD veren scheelt dus idd 1-2 cm in hoogte (zelfs met de LPG tank als belading)
Berlingo rijder
als bij de xtr al een gebonk is van de vering, hoe moet het dan zijn bij de multispace?
als ik het goed gelezen heb, ligt de xtr 3cm hoger dan de multispace.
zijn er mensen met een multispace die problemen hebben met hun vering?
Hugo Bom schreef:als bij de xtr al een gebonk is van de vering, hoe moet het dan zijn bij de multispace?
als ik het goed gelezen heb, ligt de xtr 3cm hoger dan de multispace.
zijn er mensen met een multispace die problemen hebben met hun vering?
het gebonk komt niet doordat de vering tegen de eindstop komt
de vrije hoogte van de auto heeft dus geen invloed op het gebonk
de oorzaak van het gebonk is niet echt duidelijk maar ligt ergens op het vlak van de combinatie van stugge vering, schokdemper en de montagerubbers (zoals silent blocs).
In het duitse berlingo forum (http://www.berlingo.org) blijkt dat ook de Multispace bonkt.
Berlingo rijder
brandkraan schreef:Hugo Bom schreef:als bij de xtr al een gebonk is van de vering, hoe moet het dan zijn bij de multispace?
als ik het goed gelezen heb, ligt de xtr 3cm hoger dan de multispace.
zijn er mensen met een multispace die problemen hebben met hun vering?Ik heb het opnieuw gemeld aan de garage en heb bericht gehad om
hem 13 juli voor enkele dagen binnen te brengen.
Wat ze juist gaan doen hebben ze niet gezegd , maar ik ben wel heel
benieuwd. Ik krijg wel gratis een vervangwagen mee.
Ik houd jullie zeker op de hoogte en hoop op een goede afloop.
nog een paar weken en we hebben de onze dus tot dan kan ik er nog niks van zeggen.
maar kga het zeker melden aan de garage moest ik dit ook voorhebben.
Zo, afgelopen week in de garage geweest. De herrie van het onderstel gemeld maar het antwoord (toen ik hem ‘s-avonds kwam halen) was zoals verwacht: alles is volgens de garage prima in orde
De leenauto was ook een Berlingo (geen XTR diesel maar een MS benzine ) en het gerammel was hoorbaar minder. Het gerommel blijft maar het trillen van de ophanging bij kleine richels/gaten is niet aanwezig.
Tja, daar sta je dan.
Berlingo rijder
brandkraan schreef:Zo, afgelopen week in de garage geweest. De herrie van het onderstel gemeld maar het antwoord (toen ik hem ‘s-avonds kwam halen) was zoals verwacht: alles is volgens de garage prima in orde
Oei oei dat belooft .... Ik breng mijne morgen in de garage binnen voor
enkele dagen .
Ben nu echt benieuwd of ze mij hetzelfde gaan vertellen.
Ik meld me weer zodra ik hem terug heb in de loop van de week .
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Sanmiguel schreef:Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...
Graptje hè mannen.Rij maar eens met de motor door Antwerpen ... zucht in het kwadraat.
Het is zeker niet te merken dat die hele ring een aantal jaar geleden op de schop is gegaan…..
[quote author=“PeterXTR.
ik zie op het duitse forum (http://www.berlingo.org) dat Citroen deze klacht ook niet kent c.q. wil kennen….
het zal wel te veel geld kosten om dit probleem achteraf op te lossen, misschien dat de toekomstige bezitters van het nieuwe modeljaar 2010 beter af zijn
Berlingo rijder
[het zal wel te veel geld kosten om dit probleem achteraf op te lossen,
Net naar de garage gebeld , Berlingo maandag binnengebracht maar is nu,vrijdag,nog niet klaar , zal voor volgende week zijn zeggen ze .
Ze waren nog op een antwoord van Citroen Brussel aan het wachten.
Gelukkig heb ik een vervangwagen meegekregen .
Dus meld ik me volgende week dan wel weer .
[quote author=“PeterXTR] Dus meld ik me volgende week dan wel weer .
ik ben benieuwd !
mijn achterveer rechts was voorzien van een rubbermantel
maar…. deze mantel is inmiddels niet meer werkzaam (zie foto)
dat Citroen doorheeft dat er iets niet klopt is wel duidelijk
maar dat ze er maar weinig aan kunnen doen ook
kennelijk is de hele constructie nogal bonkgevoelig
Berlingo rijder
brandkraan schreef:[quote author=“PeterXTR] Dus meld ik me volgende week dan wel weer .
ik ben benieuwd !
Ik ook , is nu 1 1/2 week in de garage en nog niet klaar .
Wat ga ik terugkrijgen ? Zo een nieuwe DS misschien.
Ik meld me nog.
ik ben benieuwd !
Hallo , ik zal me nog maar eens melden zeker want jullie gaan denken
dat ik jullie vergeten ben .
Mijn XTR is nu ondertussen al 2 weken en 2 dagen in de garage.
De uitleg is dat ze richtlijnen gekregen hebben Citroen Brussel ,
ze hebben deze gevolgd en toegepast maar gaven volgens de
meestergast niet het gewenste resultaat.
Nu wachten ze op richtlijnen van Citroen Parijs , zodra ze die hebben
gaan ze die dan weer toepassen en testrijden.
Het wachten duurt wel lang maar ik heb toch liever dat ze er zich
in vastbijten en echt naar een oplossing zoeken.
Ben toch ook al blij dat ze het probleem erkennen en me niet zo maar
terugsturen en zeggen dat er volgens hun niets aan de hand is.
We blijven dus hopen , tot binnenkort .