Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BX19TZI schreef:Super klote man!!
Zo’n gave wagen, zo geschaad. Ongeloofeloos.
@ mech: geef mij maar de gegevens van de huidige eigenaar. Dan neem ik hem anders wel over.
Sorry ik loop op de zaken voorruit. Als je hem kunt herstellen zeg ik: DOEN! Succes
Je zou iets gevoeliger kunnen zijn, soms.
K*t is het zeker Toni.
Als je de auto op zeker wlit redden dan zul je niet alleen moeten spoelen. Ga er maar gevoeglijk vanuit dat je allerhande “rare” storingen gaat krijgen in de toekomst, met dank aan het bluspoeder. Je zult dus vrijwel alles van electronica danwel metaal onder de kap moeten gaan vervangen, niet alleen datgene dat nu door de brand is aangetast. Bluspoeder heeft namelijk de vervelende neiging om letterlijk overal tussen te gaan zitten.
Persoonlijk zou ik er wel twee keer over denken, maar misschien dat jij wat beter thuis bent in onderdelen vinden voor zo’n apparaat.
Ik ben echt bang dat het een total- loss is…
Iig sterkte met onderzoeken en keuzes!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dat bluspoeder vreet idd aan alles helaas…
Je zal idd een 2 tal kabelboompjes over moeten zetten, motorblok eruit, alles schoon, goed in anti roest ed… Leuk klusje…
Total loss is die zekers, maar dat is met een bx al snel… en even een slagje extra aandraaien werkt vaak idd in het nadeel, als iets lekt is het niet goed en klaar, door het extra aan te draaien verniel je vaak meer….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai dat is erg jammer!
Ik hoop dat bluspoeder schade nog meevalt….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Bedankt voor alle reacties en tegen beter weten in gaan we toch een poging wagen, al ga ik er zelf aan onderdoor, ik wil dat deze auto in ieder geval nog een ereronde krijg!
Over eventuele storingen van het electrisch systeem hoef ik me niet druk te maken want zo’n beetje alles wat niet van metaal gemaakt is onder de kap is gewoon weg. Alleen de koelvloeistofslangen hebben het eigenlijk overleefd en de KVS was zelfs nog op peil.
Op zich valt het qua poeder van de blusser mee want de brandweer heeft er ook zijn spuit nog op open gezet toen de poederblusser al lang leeg was. Verder hebben we zeer kwistig alles rondom de motor met brunox ingespoten om evt. roest tegen te gaan danwel te stabiliseren.
De 16V gaat volgende week naar de garage van zijn ouders en van de zomer plukken we de motor er uit en gaan we gewoon alles rondom het blok schoonmaken en vervangen. “Gelukkig” heeft een goede vriend van me zijn 405MI16 total loss gereden en een nieuwe gekocht dus alles wat we aan kabels, slangen en electronica nodig hebben kan ik van hem overnemen en de 16V heeft verder cosmetisch niet echt geleden onder de brand.
Tot de tijd dat de 16V weer de wegen onveilig kan maken heb ik mijn 16TZI beschikbaar gesteld, die was vorige week afgekeurd op een paar lullige puntjes en die hebben we vanavond onder handen genomen zodat deze volgende week weer legaal de weg op mag.
Maar leuk is zo’n fik echt niet, ik moest toch wel even een brok in mijn keel wegslikken toen ik vandaag bij daglicht de schade zag…....
Hier nog wat foto’s:
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:gaan we toch een poging wagen, al ga ik er zelf aan onderdoor, ik wil dat deze auto in ieder geval nog een ereronde krijg!
Ik had het niet anders verwacht van je.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oei… het ziet er erger uit dan ik dacht…. veel succes, ik heb auto’s om minder total-los verklaard….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Vreselijk!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Erg pijnlijke foto’s.
Ik waardeer je doorzettingsvermogen. Als alles weer goed komt, moet dat een goed gevoel geven!
Wat is er overigens gebeurd met het raam van de bijrijdersdeur?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het viel mij inderdaad ook vies tegen toen ik gisteren voor het eerst in de motorruimte kon kijken, maar met wat onderdelen van een fijne mi16 moeten we dat blok wel weer aan het draaien krijgen.
OVer de ruiten, hij reed met de ramen open en toen de brand geblust was deed de accu het niet echt meer…. en al had ie het gedaan, inmiddels was alle electra tot een massieve kabel samengesmolten. De ruiten kunnen dus niet meer omhoog, de auto ook niet meer op slot. meja, ik denk niet dat ze hem snel komen jatten
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Wat een drama zeg Verschrikkelijk zonde maar met wat tijd en onderdelen weet ik wel zeker dat ze er weer bovenop te krijgen is. Als ze eerst nog een tijdje stilstaat controleer dan tussendoor achter die isolatiemat, zou zonde zijn als in de tussentijd het schutbord helemaal weggevreten wordt.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De hoofdkabelbundel zal je in ieder geval van een Bx 16v moeten gaan vinden, die is niet gelijk aan die van een Mi16 namelijk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Over welk gedeelte heb je het?
De kabelboom vanaf de ECU is in principe grotendeels intact gebleven, deze is met stekkers doorverbonden naar het kabelboompje dat naar de injectoren gaat, die is uiteraard vergaan, en dan heb je onder de accu een hoop klooierij wat natuurlijk helemaal weg is.
Maar ik denk (hoop) dat we met behulp van een goede kabelboom van die MI16, mijn 16V als voorbeeld en de gedeeltes die we nog terugvinden onder de kap van de zwartgeblakerde toch nog wel een goed boompje in elkaar kunnen zetten. Vervelend is wel dat er kilometers loze kabel door die zwarte heenlopen vanwege een gedeactiveerd alarm.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Sprakeloos…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat dacht je van de kabelboom van de auto zelf? die loopt namelijk langs/onder de accu en daar is het een beetje warm geweest
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
waterman771 schreef:Wat dacht je van de kabelboom van de auto zelf? die loopt namelijk langs/onder de accu en daar is het een beetje warm geweest
hahaha jah dat is duidelijk, daar loopt momenteel nog maar een hele dikke kabel zonder enige vorm van isolatie.
Maar vanaf de +pool van de accu vertakt de kabel in 3 gedeelten, 2 daarvan met stekkers bij de hoofdzekering (dacht ik) en die gaat vanuit daar verder via de neus naar rechts en daar achter het spatbord naar binnen naar de ECU. Daar bij het spatbord zitten ook 2 stekkerverbindingen die naar de injectoren gaan, dat gedeelte is op de stekkers na gewoon naar de klote, evenals de injectoren vrees ik. En alle kabeltjes die naar sensoren gaan (bdp, watertmp, olietemp, olieniveau, enz) evenals de kabels naar de achteruitrijschakelaar, bobine, ontstekingsmodule en wat ik verder nog vergeet wat daar onder de accu ligt is natuurlijk helemaal naar de klote
Het gaat inderdaad niet makkelijk worden maar ik vind het zo vreselijk sneu voor die maat van me, jaren lopen geilen op zo’n 16V, eindelijk een gekocht met 14 kromme kleppen, best een tijdje aan lopen sleutelen om hem weer aan de gang te hebben om hem een half jaar later af te zien fikken. Dat kan niet en dat mag niet!
Overigens heb ik via een vriend van me 2 2-liter (geen poeder) blussers weten te regelen, mooi dat ik zo’n blusser in mijn auto ga liggen, dit hoef ik zelf niet nog eens van dichtbij mee te maken!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX