in belgie zijn de meeste redenen van inbeslagname onverzekerd rondrijden,en dit word door twee dingen nagezien,ten eerste of je effectief een verzekering hebt door het laten zien van een geldige verplichte groene kaart,en een tweede voorname reden het hebben van een geldig keuringsbewijs!!
een vervallen keuringsbewijs of niet geldig door één of andere reden betekend nog altijd op dat moment onverzekerd!
lees dus:ik mag ongeremd 583kg trekken en alles daarboven voldoe ik niet meer aan mijn keuringsbewijs.
en zoals ik al zei,de autowegenpolitie is van deze materie als allerbesten op de hoogte omdat zij specifiek wegcode controleren als hoofdjob.
zij weten bv ook dat een middenklasse-wagen met een autotransporter achter,met een auto op,niet in orde is en zullen deze eerder doen stoppen dan een terreinwagen met deze combinatie achter.
dus ook een dubbel-asser met een gewone nummerplaat trekt hun aandacht om effe verder te bekijken.
ligt hierop enkel tuinafval of is deze vol geladen met zand,dan heb je in het tweede gaval zéér veel kans om opzij gezet te worden,zeker als ze dan nog zien dat deze ongeremd is.
Totaal aantal Berichten: 104
- Berlingo 1.9D MultiSpace
paso schreef:
Spykiller kijk eens achteraan op je inschrijvingsbewijs, daar staat wat jij mag trekken geremd en ongeremd. Keuring vult dat in namelijk.
Vreemd maar deze plaatsen zijn leeg “niet ingevuld”
Misschien word dit bij de eerstvolgende keuring aangepast.
spykiller schreef:paso schreef:
Spykiller kijk eens achteraan op je inschrijvingsbewijs, daar staat wat jij mag trekken geremd en ongeremd. Keuring vult dat in namelijk.
Vreemd maar deze plaatsen zijn leeg “niet ingevuld”
Misschien word dit bij de eerstvolgende keuring aangepast.
Mag je dan uberhaupt wel een aanhanger trekken ?
Schijt aan originaliteit.
dit was vroeger zo maar word nu enkel vermeld op het keuringsbewijs.als ie is gekeurd met trekhaak als trekkend voertuig en niet gekeurd met trekhaak voor bv fietsendrager.
het is nog maar sinds een maand dat de trekhaak werd geplaats.
Dus bij volgende keuring komt dit wel in orde
dus is hij nog niet langs de keuring geweest met de trekhaak??
want dan mag je momenteel totaal niets trekken met deze wagen!!
enkel op het keuringsbewijs word vermeld bij de opmerkingen wat je mag trekken,niet gekeurd als trekker dan totaal niets.
dan zal ik in de loop van volgende week es binnenwippen in de keuring dan is dat meteen in orde
Inderdaad snel werk van maken want vooral in de Walen doen ze daar controle op.
Mijn schoonouders hadden een trekhaak geplaatst maar geen keuring laten doen. Bij een routine controle (ze hadden zelfs niets aan of op de trekhaak zitten), 150€ boete.
Belachelijk is het wel maar….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De Berlingo vandaag laten keuren op trekhaak.
Nu weet ik meteen waar ik sta.
Het is 630 kg en daarmee weten we nu duidelijk wat het precieze gewicht voor mijn wagen is.
En voor 9 € was de klus geklaard en een volledige groene kaart.
mooie effecten
visual_bAstArd schreef:mooie effecten
Tankx