Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
1:21 althans bijna
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 23-07-2006
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Twee tankbeurten gehad nu met mijn gloedjenieuwe C1, 1:18 a 1:19. En dat is dan met op dit moment natuurlijk lekker uitproberen en beetje de fijne schakelmomenten vinden.
1:19 was alleen of met z’n tweeen er in, de 1:18 was een lange rit met voor de helft drie man totaal met bagage, zal ook wel wat schelen.
Mijn rijstijl is wat sportief en inderdaad gemerkt dat dit motortje onder de 2000 toeren er eigenlijk geen zin in heeft. Dus ik schakel net als met m’n voormalige saxo wat meer op gevoel dan echt naar de klok te kijken.
Zal meestal tussen 3000 en 3500 zijn dat ik opschakel, dan trekt ie tenminste lekker mee. Wel moet ik op de snelweg als ik mezelf weer eens klem heb gereden achter een vrachtwagen en ik rijd 90 toch terug naar de 4 om nog een beetje in een fatsoenlijk tijdsbestek weer op de 120 te komen zonder een dikke zwarte leasebak op m’n achterbumper te hebben. Heb zelf ook een hekel aan mensen die met 1km/u verschil aan het inhalen zijn tenslotte
Oh en tot nu toe op de snelweg het hele bereik tussen 90 en 150km/u uitgeprobeerd met toch wel de nadruk op 130-135
Dus wat dat betreft is de 1:19 geen slecht begin voor een motor die nog een beetje op gang moet komen (nu net 1150km op de teller).
Oh ja: groot deel met airco aan, da’s ook wel belangrijk gegeven
Ik heb de mijne dan tweedehands gekocht, met 33.000km.
Rijd er nu zelf al bijna 2 maanden in. Woon-werkverkeer verbruik van 1 op 20.5, met flink wat files….
langere afstanden kwam ik nu tot 1 op 22.5.
Mijn advies…. op tijd doorschakelen, scheelt een berg
Net c1 gekocht:)
Eerste tank, 1 op 19.2. Dat was gedeeltelijk met 2 volwassenen en 2 kindjes en een zwik bagage (op de grond achterin) richting Ardennen. Airco aan. Effe wennen: was met de S60 gewend omhoog te vliegen, maar moest nu toch af en toe terugschakelen, Maar opvallend hoe rustig de auto 130 rijdt. Echt prima.
Nu pas 1100 km op de teller, dus ik ben erg tevreden!
Ik heb de eerste 500 kilometer er opzitten. Verbruik van 1: 18,5. Persoonlijk vind ik dat toch iets teleurstellend. Wellicht ligt het aan de senso-drive maar zo’n klein licht autootje zou toch beter moeten presteren( mijn Volvo s80 D5 met 163pk, 1600 kg en automaat reed over 50000 km gemiddeld 1:14) en het wijkt behoorlijk af van de cijfers die Citroën haar klanten voorspiegelt. Maar wellicht dat het nog beter wordt als alles een beetje ingereden is.
Maar voor de rest rijdt ie als een zonnetje.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars
Moet zeker beter kunnen!
Het verschil qua verbruik zal je pas gaan merken en opvallen bij een kilometerstand tussen de 10000 en 15000 kilometer. Die van mij is maandag weggeweest voor zn 1e beurt 16574 kilometer en dat na 5 mnd al op de klokken, en merk pas sinds dat ie voorbij 14500 kilometer is dat ie zuiniger begint te lopen. Nu zeg ik er wel bij als ie goed op temperatuur is rij ik wel redelijk door. En ik denk i.c.m. het 16 inch lichtmetaal onder de c1 1:16 tot 1:18 rij.
Het verbruik heeft te maken met de sensodrive automaat deze blijft redelijk lang in zn versnellingen staan wat resulteerd in hoog toeren hoger verbruik. Ik zou en dat heb ik vanmiddag gelezen ergens anders met de c1 naar de dealer rijden en de software van de automaatbak [ sensodrive ] laten aanpassen als het goed is is er een softwareupgrade zodat de automaat soepeler schakeld en sneller/ eerder opschakeld.
mvg robin
Van de 2de tankbeurt werd ik niet echt vrolijker: 1: 17,4. En flinke stukken snelweg er bij waar ik als een oud wijf heb gereden. Die verbruikscijfers van Citroën zijn zeker met windkracht 8 in de rug en van de heuvel af rijdend….........................
Vandaag brak ook nog eens het lipje van de originele armsteun af ( na al 1000 km) dus mijn enthousiasme wordt er niet beter op. Lorrenzooi waar ze je nog 239 euro voor durven te vragen ook.
Nou ja, het zal m’n dag wel niet zijn.
Wordt vervolgd.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars
Vreemd joh, dat moet toch echt beter kunnen…
mn moeder houdt het verbruik niet zo heel erg meer bij in haar C1, maar het ligt wel op de 1:20 denk ik
probeer het in mn Clio 1.2 uit 1998 te evenaren en het lukt aardig! 1:20,7 is mn record en meestal ligt mn verbruik zo rond 1:19/20
Zit stiekem wel eens te kijken om ook een C1 te kopen, maar voor het verbruik hoef ik het niet te doen.. alleen stadsritjes zal de C1 wel veel zuiniger zijn, maar die maak ik niet heel veel.. wegenbelasting is 4 keer zo goedkoop, maar dan houd het ook op… of vergeet ik iets?
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
Net geen 1:22
Heb van laatste 2 ‘tankintervallen’ het verbruik bijgehouden. Combinatie van zomerweer, veel binnenwegen, goed opletten waar je flink kunt uitrollen en, als je gewoon kalm kunt doorkachelen, al bij 70 in z’n 5 (deed ik vroeger pas bij 80+) leidde tot een verbruik van 1:21,97 - dat moet beter kunnen
Oja, aircoloze wagentje is 2,5 jaar oud en heeft 23.000km gelopen.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
broker schreef:Van de 2de tankbeurt werd ik niet echt vrolijker: 1: 17,4. En flinke stukken snelweg er bij waar ik als een oud wijf heb gereden. Die verbruikscijfers van Citroën zijn zeker met windkracht 8 in de rug en van de heuvel af rijdend….........................
Vandaag brak ook nog eens het lipje van de originele armsteun af ( na al 1000 km) dus mijn enthousiasme wordt er niet beter op. Lorrenzooi waar ze je nog 239 euro voor durven te vragen ook.
Nou ja, het zal m’n dag wel niet zijn.
Wordt vervolgd.Groeten, Jan.
Dat zal gerust nog beter worden.
ik heb er in ieder geval geen moeite mee om de opgegeven verbruikscijfers van mijn auto’s te vermorzelen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!