Ik overweeg een cx 25 ie pallas uit 1985 (type 1) te kopen. De auto is in mooie staat, roestvrij, nog geen 160.000 km gelopen en 18 jaar onderhoudsgeschiedenis voorhanden.
Mijn Athéna uit 1981 (90.000 km, van 1e eigenaar) zal hiervoor moeten wijken als de koop door gaat. Technisch in zeer goede staat, maar wel enig werk aan de carroserie (deuren moeten eigenlijk worden vervangen en met bijbehorend spuitwerk en dito kostenplaatje lijkt me de overstap naar deze cx 25 ie wel geoorloofd).
Nu heb ik geen ervaring met dit model. Kan iemand aangeven wat de zwakke punten zijn van de cx 25 ie? Wat is eigenlijk het verschil met de 25 gti?
Alvast bedankt,
Ronald












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
buiten het verschil in uitrusting en benaming is erv0lgens mij geen wezelijk verschil tussen een pallas 25ie en een gti 25.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
En het zal vast een automaat zijn en dat moet je willen…
nee hoor, gewoon een 5-bak. Maar wat is er mis met een automaat?
ronald
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
citrolee schreef:nee hoor, gewoon een 5-bak. Maar wat is er mis met een automaat?
ronald
CX automaat is een 3-bak en draait bij snelweg snelheden al behoorlijk hoge toeren. Dus heb je een behoorlijke bak herrie extra t.o.v. een 5-bak.








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Maar wel lekker ontspannen zonder dat overbodige schakelen. Een 25 GTI is duidelijk stugger in de veren dan een 25IE.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hebben een GTi en een Pallas wel dezelfde handbak?
Of zit er verschil in de overbrengingen?
Dat harder veren van de GTi is relatief natuurlijk








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Relatief t.o.v. de door de pers tot standaard verklaarde Duitse skelter norm, maar ten opzichte van elkaar een wereld van verschil.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )