Hallo allemaal,
Heb deze auto nu bijna 2 jaar en heb deze bij de citroen dealer gekocht als eurocasion met een jaar garantie en toen 64000 km op de teller.
Vorige jaar bijna 15000 km verder terug voor de APK en jaarbeurt en nog in de garantie!!! kwam er toch naar mijn idee wel erg hoge rekening om de hoek kijken nl 1200,-euro.
Het ging dus om een APK, Jaarbeurt en een inspectie betreffende het jaar garantie.
Bleek dus dat de complete uitlaat en twee nieuwe achterbanden vervangen moesten worden.
Als soort smet op de wond kreeg ik uiteindelijk een rekening van nog 800,- euro voor mijn kiezen.
Naar mijn mening is dit toch wel erg veel voor een auto die altijd in onderhoud is geweest bij deze dealer of niet?
Ook het olieverbruikt vind ik erg hoog want na 6000 km ging er bijna 3 liter olie bij?????
Dit vind ik nogal opmerkelijk.
Heb dit wel bij laten vullen in de garage en toen werd mij geadviseerd dat ik een motorflush moest doen.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Toch is het een heerlijke reisauto met heelveel ruimte en ik als oud VW-man een citrofiel ben geworden.
Nu is het weer tijd voor een onderhoudsbeurt en APK en heb ik het vertrouwen een beetje in mijn garage verloren.
Dus wil ik mijn auto nu zelf in onderhoud gaan nemen en ben ik opzoek naar een Garage Handboek voor mijn Picasso.
Wie kan mij hier mee verder helpen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet,
Nilles
Ik denk dat het wel een redelijke prijs is.
Maar specificeer je factuur eens, dan zien we het zo.
Rene schreef:Ik denk dat het wel een redelijke prijs is.
Maar specificeer je factuur eens, dan zien we het zo.
Bedankt voor je reactie Rene
Hier een op somming van al het werk wat toen gedaan is.
Uurloon werkplaats 62,75 euro. alles ex btw.
Basis onderhoud pakket 94,13 euro 1, 5 uur werk
Pollen filter verv. 6,28 euro 10 min
remvloeistof verv. 25,10 euro 40 min
2 banden vervangen 31,38 euro 1 uur voor de helft van het uurloon.
uitlaat vervangen 31,38 euro 1 uur voor de helft van het uurloon.
apk keuring
4-gastest
afmeld apk
milieu-toeslag
afvalbeheersbijdrage totaal 19,91 euro
oliefilter 9,59 euro
pakkingring 0,91 euro
pollenfilter 8,23 euro
ruitenspr vloeistof 3,61 euro
olie formula excel 5W40 4,5 L 49,14 euro
wisserblad 400mm 9,94 euro
uitlaatpijpmidden 102,41 euro
uitlaatdemper 141,04 euro
Klem 61 mm & 66 mm 9,97 euro
Band 185/65 R15 111,00 euro
ventiel 1,98
klein materiaal 9,41 euro
totaal 665,41 euro ex btw incl. 791,84 euro
uit coulance hebben ze 1 band voor hun rekening genomen en de uitlaat delen netto door gerekend.
Alleen snap ik dat jaar garantie niet zo?????
als je zelf wil gaan knutselen, is de Haynes het beste wat je kan in huis halen. Voor de picasso is dit het boek nr 3944
stalsie schreef:als je zelf wil gaan knutselen, is de Haynes het beste wat je kan in huis halen. Voor de picasso is dit het boek nr 3944
Hallo Stalsie,
Waar heb jij deze gekocht??? is het boek in het nederlands?
Graag je reactie.
Groet,
Nilles
Jammer van de weinig reactie’s
Mijn uitlaat van mijn occasion werd onder garantie vervangen + de airco + een remschijf. Ik was nog geen 400 EUR kwijt incl APK en beurt. Dus ik vind het wel prijzig. Banden vielen uiteraard buiten garantie
PS: hoog olieverbruik had ik ook. Januari 2008 gekocht, november zaten er nog een paar druppels in…
Xsara Picasso 1.8 16V 2003
koengi schreef:Mijn uitlaat van mijn occasion werd onder garantie vervangen + de airco + een remschijf. Ik was nog geen 400 EUR kwijt incl APK en beurt. Dus ik vind het wel prijzig. Banden vielen uiteraard buiten garantie
PS: hoog olieverbruik had ik ook. Januari 2008 gekocht, november zaten er nog een paar druppels in…
Hallo koengi,
Leuk voor je dat ze deze mankementen hebben verholpen onder de garantie.
Dus jij hebt ook een eurocasion of niet?
De banden vond ik bij mezelf ook geen probleem, alleen de rest viel mijn wat erg tegen.
Wat heb je aan het hoge olieverbruik gedaan of laten doen?
Graag je reactie.
Groetjes,
Nilles
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tsja, je hebt garantie op dingen die kapot gaan, niet op slijtage onderdelen.
Hoog olieverbruik lijkt me niet normaal, die van mij verbruikte een halve liter per 20.000 km
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Die garage heeft je het vel beslist niet over de oren getrokken. En ja, garantie valt inderdaad niet op zaken als banden, uitlaat, accu, remblokken, remschoenen et cetera.
zandvoorta schreef:Tsja, je hebt garantie op dingen die kapot gaan, niet op slijtage onderdelen.
Hoog olieverbruik lijkt me niet normaal, die van mij verbruikte een halve liter per 20.000 km
@ zandvoorta,
Het mijn duidelijk dat ik goed geholpen ben met de slijtage
onderdelen.
Alleen het olieverbruik weet ik nog niet wat ik daar precies mee aan moet?
Willibrord schreef:Die garage heeft je het vel beslist niet over de oren getrokken. En ja, garantie valt inderdaad niet op zaken als banden, uitlaat, accu, remblokken, remschoenen et cetera.
@ Willibrord,
Bedankt voor je reactie het is alleen het is mij nog nooit eerder overkomen dat ik zo’n hoge rekening voor mijn kiezen kreeg.
Ik had toen meer gerekend op een 500 euro
Groet,
Niels
Nou, ik vind het een behoorlijke rekening voor een auto die je net een jaar hebt. Al moet ik zeggen dat de rekeningen die ik voor de onderhoudsbeurten kreeg ook áltijd tegenvielen. Hoe oud is de auto?
Jester schreef:Hoe oud is de auto?
2002 dus
Nilles schreef:koengi schreef:Mijn uitlaat van mijn occasion werd onder garantie vervangen + de airco + een remschijf. Ik was nog geen 400 EUR kwijt incl APK en beurt. Dus ik vind het wel prijzig. Banden vielen uiteraard buiten garantie
PS: hoog olieverbruik had ik ook. Januari 2008 gekocht, november zaten er nog een paar druppels in…
Hallo koengi,
Leuk voor je dat ze deze mankementen hebben verholpen onder de garantie.
Dus jij hebt ook een eurocasion of niet?
De banden vond ik bij mezelf ook geen probleem, alleen de rest viel mijn wat erg tegen.
Wat heb je aan het hoge olieverbruik gedaan of laten doen?
Graag je reactie.Groetjes,
Nilles
Nilles, ik heb de olie bijgevuld
Ik moet zeggen, nu 5000 gereden sinds de beurt en hij zit nu precies in het midden op de peilstok. Dus het gaat nu een stuk beter.
Xsara Picasso 1.8 16V 2003