























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:
Met relais heb ik nog niet gereden.
Ik wel. De schakelaar blijft koud of nauwelijks voelbaar lauw…
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb een draadje aangemaakt voor de taxatie minimeet . Als je nog interesse hebt, kan je jezelf daar aanmelden.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:De insteeklipjes die nu bij relais zitten zijn breder dan die in de CX zitten. Ik heb een randje van het lipje afgezaagd en toen paste hij in de gallerij.
Nou, ze zitten netjes in de gallerij. Sommige draadjes mogen wat korter maar ik had niet voldoende kabelschoentjes om ze allemaal aan te passen. Ik liep langs de Halfrods maar daar verkochten ze schoentjes die niet geisoleerd waren en ook van beduidend mindere kwaliteit dus heb ik ze maar laten liggen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
A-RELAXED! Geen botsing, maar toch arelaxed.
Ik wil een zoemertje inbouwen zodat ik niet mijn lampen laat branden nadat ik uitstap. Doet ie het dus niet op de schakeldraad van het relais! Hij moet echt in serie staan met de grote stroomverbruiker . Dat bekent dat ik hem alleen kan inbouwen onder de motorkap. Als ik dat nou van te voren had geweten, had ik de voorbereidingen hiervoor meegesoldeerd. Poep.
Misschien moet ik maar op zoek naar een andere zoemer want nu is alles netjes voorbereid bij de schakelaar
Ik heb geen idee hoe zo’n ding werkt, maar is het een oplossing om een weerstand oid voor de zoemer te zetten?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Tenzij je een hele vreemde zoemer te pakken hebt, moet hij het gewoon doen met een plus en een min. De meeste deurschakelaars schakelen de massa, dus gewoon plus van de lampen (mag ook de schakeldraad zijn dus), en de min die de deurschakelaar maakt als de deur open gaat, dan zou hij het al moeten doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hmm, ik heb hem eigenlijk aangesloten zonder al te veel na te denken . Dat ga ik doen nádat ik deze post gepost heb.
Dit is het schema.
L | | +
_
-
De L krijgt stroom als stadslicht, dimlicht of grootlicht brandt
De + krijgt stroom als het contact aan staat.
De - is aarde.
Hij doet het nu dus alleen wanneerhet contadt uit staat én de stadslichten branden. Op dim- en grootlicht niet. Mijn aanneme was dat het kwam door het relais…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar even kijken hoor.
- Contact uit
- Stadslichten aan
- Deur open
Dan piept ie?
- Contact uit
- Dim- of Grootlichten aan
- Deur open
Dan piept ie niet?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hmmm, ik heb niets met de deur gedaan maar met contact aan of uit. Ik heb dus geen geschakelde min. Wat ik heb is:
- Contact uit
- Stadslichten aan of grootlicht met stadslicht aan
piep
- Contact uit
- Dim- of Grootlichten aan zonder stadslicht aan
geen piep.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoe zet jij je dim of grootlicht dan aan zonder de stadslichten aan te zetten? Bij de auto’s die ik ken gaan de stadslichten altijd mee. Daarom wordt die zoemer over het algemeen ook via de stadslichten geschakeld…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hmmm, nu je het zegt, stadslicht gaat natuurlijk ook mee met dimlicht. Ik ben in mijn uppie aan het klussen dus ik moet alles zien in de reflectie van de auto voor me. Misschien dat ik gewoon het stadslicht niet zie met dimlicht aan.
Maar dat betekent natuurlijk nog steeds dat ik er geen snars van snap. Hij doet het wél met de grootlicht schakelaar aan en niet wanneer hij uit is terwijl de zoemer in beide gevallen hetzelfde signaal krijgt
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dus zo moet ik het zeggen, stadslicht is blijkbaar niet wat het verschil maakt (goede morgen, Ree):
- Contact uit
- grootlichtschakelaar aan en lichtschakelaar ingeschakeld
piep
- Contact uit
- grootlichtschakelaar uit en lichtschakelaar ingeschakeld
geen piep.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens mij zit je lichtaansluiting dan aan je grootlichtschakelaar vast . Of je grootlichtschakelaar doet iets onverwachts met je massa….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ben nog even terug gegaan.
De zoemer krijgt in beide gevallen (grootlicht schakelaar aan of uit) exact dezelfde input maar zoemt uitsluitend wanneer de grootlicht schaklaar aan staat. Hoe weet ie dat?
Ik kan ook niets anders bedenken dat in het geval van dimlicht de massa uitgeschakeld staat.
Weer even naar buiten om te meten
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Ik kan ook niets anders bedenken dat in het geval van dimlicht de massa uitgeschakeld staat.
Ja hoor. Wanneer dimlicht aan staat is maakt mijn min geen aarde meer
SP: merci voor het meedenken. Dit was mij vandaag met mijn brakke hoofd niet gelukt .
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker bezig Ree
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste