1 van de 50
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Versnellingspook schiet uit z’n achteruit
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 juni 2009 11:46 PM

Zo de Ds is verkocht…......beetje met weemoed maar d’r mag een Sm injection met airco en bruin leer voor in de plaats komen. Dus laat maar weten als zich ergens een dergelijke sm voordoet.

Zaterdag eerst maar een een ritje maken met een sm uit 73’

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 juni 2009 11:49 PM
  [ # 1 ]

Moet het een injectie zijn? En wat mag ie kosten? Moet de motor al een revisie hebben gehad of niet?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 juni 2009 12:15 AM
  [ # 2 ]

Vandaag maar eens wezen kijken met peteryed naar deze SM. De 1e indruk was goed. Ook de bodem met nieuwe uitlaat was goed. maar helaas de proefrit me niet echt overtuigen: na zo’n 20 min rijden nog steed blauwe rook uit de uitlaten…. Sad . Ook het lakwerk verdiende geen pluim. doffe plekken en roest onderaan de portieren en op de voorspatschermen. Verder wat kleine (te overziene) dingetjes zoals kapotte reflectorplaat en “kromme” /gedeukte bumper achter.
Aangezien zowel motor als lakwerk een flinke beurt behoeven laat ik deze links liggen. Dus zien jullie eentje met m’n voorkeuren:Laat maar weten.  Wink

Oh ja, vraagje voor de kenners: wat diravi betreft, dat stuur moet bij draaiende motor toch snel/makkelijk/soepel terug in de neutraal /rechtuitstand komen.  Confused:  degene welke ik vandaag teste had daar moeite mee/kwam nauwlijks terug en “dode punten” tijdens het terug komen…..Is dit eenvoudig op te lossen ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juni 2009 01:01 AM
  [ # 3 ]

En?Geen interrese in die groene Engelse meer?Ik heb die persoon gecontacteerd,en heeft mij een heleboel foto’s gestuurd.Als je interrese mocht hebben in die foto’s dan via PB Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2009 02:38 AM
  [ # 4 ]

Het lijkt mij vooral zaak om een sm te gaan bekijken met een échte sm kenner, of zo’n auto door een specialist te laten keuren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 juni 2009 12:35 PM
  [ # 5 ]

lijkt me ook een gedeukte bumper zijn kleinigheiden als de rest in orde is…al doet de blauwe rook niet veel goeds uitschijnen…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juni 2009 12:53 PM
  [ # 6 ]

Overhauling van de motor,zou IK zowizo zelf doen.Dan ben je zeker dat het goed gedaan is,en wat er allemaal gedaan is.En wetende dat Johan geen schrik heeft om zijn handen vuil te maken,zou ik niet bang zijn van een blauwe rookwalm. Razz

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 juni 2009 01:10 PM
  [ # 7 ]

Daar heb ik het met peteryed ook over gehad maar aangezien de carrosserie (roest portieren en voorschermen) ook al onder handen moest worden genomen vond ik het niet waard om ook nog de motor onder handen te nemen. Zeker nu in deze (crisis) tijd voor die prijs ook een Sm met zowel onder handen genomen motor als goeie lak kan krijgen: bijvoorbeeld

(geen airco…... Sad )

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2009 01:55 PM
  [ # 8 ]

Een sm zonder airco is niet bepaald een prettig voertuig te noemen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 juni 2009 01:55 PM
  [ # 9 ]

Het was wel een erg leuke belevenis, maar de SM was niet helemaal ok. Inderdaad moet je ook een SM kenner meenemen. Een SM koop je ook niet in een dag dus heb je het gevoel dat je een goede hebt gevonden dan gewoon in je om laten gaan en dan weer kijken met een SM kenner.

Klopt het dat je in een SM het gevoel hebt dat je achterover hangt? Dat gevoel hadden wij namelijk wel. Hydraulisch was hij volgens mij ook niet helemaal fris meer. Ook kwam ik een LHM drup tegen op de pomp op de HD leiding.

De lak was bij het voorspatscherm en voordeur er slecht gespoten. Ook zaten er kleine zakkers en begon de lak lost te laten. Ook achter type plaatjes niet door gespoten. Dus dat moet je helemaal overnieuw laten doen.

De blauw rook kwam bij flink gas geven echt duidelijk naar voren. De hele straat stond blauw. Dus niet een aanrader. Wel jammer wat kleur binnen en buiten erg mooi Cool  Schuifdak en airco Cool

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 juni 2009 01:58 PM
  [ # 10 ]
waterman771 schreef:

Een sm zonder airco is niet bepaald een prettig voertuig te noemen….

Dat geloof ik graag want het was gister ook al erg warm in de auto.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2009 02:17 PM
  [ # 11 ]

Iedere sm rookt overigens wel een beetje hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 juni 2009 02:22 PM
  [ # 12 ]

Ook bij een flinke dot gas geven blauwe rook ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2009 02:29 PM
  [ # 13 ]

Dat kan ja. Als een sm brak afgesteld is gaat ie namelijk ook zwaar roken. Een compressie test bij koude EN warme motor is een eerste vereiste bij de aankoop van een SM.

Maar goed, ik neem aan dat je een keuring gaat laten doen bij bv van der Laan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 juni 2009 02:43 PM
  [ # 14 ]

Gisteren toch nog een paar plaatjes geschoten….............

wauw…..... Cool

let ook op spuitcorrectie linkervoordeur/spatscherm

Prachtig mooi leer Very Happy

Lekkage in het vooronder Sad

Nog niet modificatie slang tussen pomp en drukregelaar…

Oh ja, vraagje voor de kenners: wat diravi betreft, dat stuur moet bij draaiende motor toch snel/makkelijk/soepel terug in de neutraal /rechtuitstand komen.  degene welke ik vandaag teste had daar moeite mee/kwam nauwlijks terug en “dode punten” tijdens het terug komen…..Is dit eenvoudig op te lossen ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juni 2009 02:57 PM
  [ # 15 ]

Om te beginnen het LHM circuit eens spoelen,en verse LHM er op mocht dit nog niet gebeurd zijn.
Gaan de andere hydraulische componenten goed? Remmen,vering gymnastiek??? Hoe snel slaat de hD regelaar in na mekaar?:wink:

Profiel  
 
 
1 van de 50
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook