Dag allemaal,
Het wordt weer zomer en dus doet mijn cruisecontrol het niet meer…
Dat vermoeden had ik vorige zomer ook al, en nu weer. CC houdt gewoon niet de ingestelde snelheid (80 km/u) vast, maar loopt gestadig terug. ‘s Winters is er niks aan de hand. Als de motor dan eenmaal opgewarmd is gaat alles goed. Maar als de buitentemperatuur stijgt…
Raar is dat een hogere snelheid (= hoger toerental) wel wordt vastgehouden. Maar ik mag maar 80 op die provinciale wegen!
En ik heb het over een Berlingo 2.0 HDi, 5 jaar oud, 100.000 km gelopen.
groeten,
Johan
~~~/\___Flevoland___/\~~~
Re: Cruisecontrol houdt snelheid niet vast
Ik reageer even op mezelf, om het topic maar weer eens bovenaan te krijgen. Er zal toch iemand zijn, naar ik hoop, die er iets zinnigs over kan zeggen?
Zou het met die egr-klep, of hoe dat ding heten mag, te maken kunnen hebben?
Dag allemaal,
Het wordt weer zomer en dus doet mijn cruisecontrol het niet meer…
Dat vermoeden had ik vorige zomer ook al, en nu weer. CC houdt gewoon niet de ingestelde snelheid (80 km/u) vast, maar loopt gestadig terug. ‘s Winters is er niks aan de hand. Als de motor dan eenmaal opgewarmd is gaat alles goed. Maar als de buitentemperatuur stijgt…
Raar is dat een hogere snelheid (= hoger toerental) wel wordt vastgehouden.
En ik heb het over een Berlingo 2.0 HDi, 5 jaar oud, 100.000 km gelopen.
groeten,
Johan
zelf geen cc
maar als je zonder dat de cc aanstaat eens je snelheid probeert te houden
loopt die dan ook terug of blijft die gewoon gaan
misschien effe met een gps cheken dat je snelheid mooi blijft
qwestie van te zien of het niet gewoon je cc module is waar iets aan scheelt
Totaal aantal Berichten: 944
Laat eens storing uitlezen. als de injecti computer een sotirng heeft opgeslagen dan werkt de CC ook niet .
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Zal ik eens doen. Vandaag hield-ie de snelheid overigens weer retestrak vast.
johan
Cruisecontrol houdt snelheid niet vast
Mijn 2.0Hdi met CC van 2004 heeft nergens geen last van. Maar je rijdt waarschijnlijk 80 in 5e versnelling? Ik vermoed dat je dan nog geen 2000rpm draait, dus vindt de motor dat niet erg prettig lijkt mij. Kan het mis hebben….!
Indien het probleem zich voortdoet; probeer hem in de 4e versnelling te zetten op dezelfde snelheid en kijk wat ie doet…
Probeer ook eens om de snelheid via de CC te verhogen op het moment dat ie terug valt.
S6
Inderdaad: 80 in z’n 5, 1800 toeren ofzo. Moet toch kunnen, zou je zeggen. En ja: in z’n 4, met dus meer toeren, blijft de snelheid constant.
En als de snelheid terugvalt, en ik een tikkie hoger instel, dan gebeurt er veelal niks. Totdat de snelheid erg teruggevallen is. Dan gaat het ineens weer heel snel omhoog, om vervolgens langzaam terug te zakken etc etc.
En vanochtend ging alles weer prima. Strak 80! gisterochtend ook al, maar gisteravond weer niet. Ik denk toch de de buitentemperatuur er veel mee te maken heeft, one way or another…
johan
Om eens even de oplossing van een oud probleempje te geven:
Dealer 1: Geen idee! Echt geen idee wat de oplossing zou kunnen zijn. Probleem nog nooit meegemaakt!
Dealer 2 (zelfde bedrijf, ander filiaal…): Oh makkie: software updaten. En ja hoor: kwartiertje later (en 50 euri lichter) probleem geheel en al uit de wereld.
johan
Gelukkig !
Kun jij weer lekker CC-en
Kleine update over cruisecontrols; bij mij was er een nieuwe BSI geinstalleerd, maar de garage was vergeten de CC te activeren, dus ff terug, laptop aangesloten, betreffende functie van CC geactiveerd en binnen 3 minuten stond ik weer buiten.
Moest een proefstukje rijden; minimale snelheid; 40 á 50Km/uur en minimaal in de 4e versnelling, en het was weer als vanouds.