1 van de 2
 1 2 Volgende > 

handschoenkastje
slingshot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 88

- XM 2.0 TCT
Gepost: 20 juni 2009 10:11 PM

ondanks mijn pogingen om met de zoekfunktie iets te vindenben ik er niet in geslaagd iets te vinden helaas.

Dus het prob is hoe krijg ik het pompje uit het handsshoenenkastjeverwijderd? Ik heb van middag al veel geprobeerd maar telkens kom ik tot de vaststelling dat ik het dasch moet open leggen.
Klopt dit?

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 juni 2009 10:25 PM
  [ # 1 ]

Dash openleggen is overdreven volgens mij. Ik heb laatst de ventilator bloot moeten leggen, dan kun je prima het cylindertje van het kastje al zien en demonteren (volgens mij).
Dus het plastic plaatje bij de passagiers-knieen losschroeven., en het kartonachtige stuk plaat daarachter. Misschien ook nog een brok luchtpijp ertussenuit en presto.
Er zijn wel wat speciale instructies om het zuigertje van binnen het kastje los te maken, maar die weet ik zo niet.

Ik heb trouwens nog nooit een werkend exemplaar in een sloop XM gevonden, ga je nieuw kopen ?

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 20 juni 2009 10:39 PM
  [ # 2 ]

Heb je een Type 1?
Gewoon even het dashboardkastje eruit halen. 4 schroeven.
Daarna wijst het zich vanzelf….

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 20 juni 2009 10:44 PM
  [ # 3 ]

Kijk, nog makkelijker…. Cool

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 20 juni 2009 11:38 PM
  [ # 4 ]
ambijajance schreef:

Ik heb trouwens nog nooit een werkend exemplaar in een sloop XM gevonden, ga je nieuw kopen ?

Werkende exemplaren liggen op het schap, of worden verkocht Wink

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 21 juni 2009 01:39 AM
  [ # 5 ]
Mark Nijenhuis schreef:
ambijajance schreef:

Dwz dat ik heel weinig XM’s op doorsnee sloperijen vind tegenwoordig, en we hebben er nogal wat in de buurt. Was laatst bij de Ooijevaar in Hoorn, die had er geeneen staan !
En die ik vind daar zit het kastje en brakke zuigertje nog in…..
Zoals in de V6 van de week, die wel een mooi werkend CC paneeltje had…. Cool

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 21 juni 2009 02:23 AM
  [ # 6 ]

Zo’n ding kost nieuw 91,76 EUR.

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 11:23 AM
  [ # 7 ]
ambijajance schreef:

Dash openleggen is overdreven volgens mij. Ik heb laatst de ventilator bloot moeten leggen, dan kun je prima het cylindertje van het kastje al zien en demonteren (volgens mij).
Dus het plastic plaatje bij de passagiers-knieen losschroeven., en het kartonachtige stuk plaat daarachter. Misschien ook nog een brok luchtpijp ertussenuit en presto.
Er zijn wel wat speciale instructies om het zuigertje van binnen het kastje los te maken, maar die weet ik zo niet.

Confused En ik heb gisteren de ventilator er uit gehad Confused  het zuigertje losmaken ist prob niet, dat zijn in het handschoenenkastje 3 schroefjes in een driehoek geplaatst die je moet losdraaien. En dan nog eentje in de klep, even het voetje er af halen door en pennetje er uit te duwen en dan zit het zuigertje los. Zo ver was ik dus en toen liep het fout Smile
Ik ga hier in de buurt eens een paar sloperijen af en anders eens kijken voor een nieuw.

Thx voor je reactie, nog maar eens opnieuw beginnen

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 11:28 AM
  [ # 8 ]
Matthijs2006 schreef:

Heb je een Type 1?
Gewoon even het dashboardkastje eruit halen. 4 schroeven.
Daarna wijst het zich vanzelf….

Sorry Matthijs, dit had ik gedaan maar dan moet je het zuigertje nog eerst los maken in de klep en dan bleef die bij mij nog overal (rondom) hangen aan het dash en het is indeed een type 1

Maar toch bedankt voor je reactie

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 11:30 AM
  [ # 9 ]
Mark Nijenhuis schreef:
ambijajance schreef:

Hoe bedoel je Mark, heb jij er nog een werkend voor een typ 1 liggen ?
Zo ja laat eens iets horen

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 11:32 AM
  [ # 10 ]
Matthijs2006 schreef:

Zo’n ding kost nieuw 91,76 EUR.

Shocked WOW duur zeg Shocked  Ik heb van de week nog zo een ding moeten kopen van goed 10 cm lang voor welgeteld €63.95

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453

Gepost: 21 juni 2009 12:38 PM
  [ # 11 ]

naast de schroeven zul je bij een T 1 de wangen van de binnenbak (links en rechts) naar binnen moeten duwen en tegelijkertijd het sluitmechanisme open moeten houden.
Dan kun je de bak eruit tillen. Ook het lampje even loskoppelen van te voren.
Heb het nu twee keer gedaan, 1 keer om idd ook de gasveer te vervangen en 1 keer uit een slper waar ik het hele dashboard uit heb gehaald voor een evt toekomstproject.

Bij het naar binnen drukken/duwen van de wangen een plamuurmes oid gebruiken, liefst zo breed mogelijk om de druk enigszins te verdelen en zo vervelende indrukken in je dash naast de deksel te voorkomen.

succes!

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 01:12 PM
  [ # 12 ]
stooftaker schreef:

naast de schroeven zul je bij een T 1 de wangen van de binnenbak (links en rechts) naar binnen moeten duwen en tegelijkertijd het sluitmechanisme open moeten houden.
Heb het nu twee keer gedaan, 1 keer om idd ook de gasveer te vervangen en 1 keer uit een slper waar ik het hele dashboard uit heb gehaald voor een evt toekomstproject.

Bij het naar binnen drukken/duwen van de wangen een plamuurmes oid gebruiken, liefst zo breed mogelijk om de druk enigszins te verdelen en zo vervelende indrukken in je dash naast de deksel te voorkomen.

succes!

THX voor de tip stooftaker, ga dat dadelijk eens proberen.
Word vervolgd

Oja en dat andere onderdeel waar ik het over had dat is iets waar alle tct rijders mee te maken kunnen krijgen.
De benaming van dit onderdeel ken ik niet maar het is een draad stagetje met aan beide zijden een kogel koppeling en het grootste prob is dat er in belgié er nog maar 2 van te verkrijgen waren en 1 daarvan zit nu in mijn dame en weer een happy driver. En citroen levert dit onderdeel niet meer Shocked

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 02:59 PM
  [ # 13 ]
stooftaker schreef:

succes!

Thx het is op uw mannier perfekt gelukt op dik 10 min er uitgehald en in nog minder vd tijd terug er in geplaatst

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 21 juni 2009 03:59 PM
  [ # 14 ]
slingshot schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
ambijajance schreef:

Hoe bedoel je Mark, heb jij er nog een werkend voor een typ 1 liggen ?
Zo ja laat eens iets horen

Nee sorry, niet op het schap. Die wie uit de sloper kwam was al stuk…... afgebroken Crying or Very sad

Profiel  

slingshot
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0 TCT
Gepost: 21 juni 2009 04:03 PM
  [ # 15 ]

Tja jammer, dan maar verder zoeken.
Heb ondertussen naar de website gaan zoeken van da fabrikant en heb een importeur gevonden voor belgié en anders dan maar via de sloop

Grt Eddy

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook