Het enige gevaar zit hem voornamelijk in als de wagen over de kop zal slaan. Ik weet zeker dat de wagen rondom sterker is dan elke andere BX. Enne, doe eens over de kop slaan met een eend… Das krantenpapier met een stukje stof erover heen. Enige verschil is dat daar wel een typekeur op zit.
Ik ben mijzelf heus bewust van de gevaren en aansprakelijkheids risico’s. ik ben blij dat jullie zo bezorgd zijn, maar uiteindelijk ben ik degene die erin rijdt.
Als het ding echt een gevaar voor een andere weggebruiker is, dan was het zeker een ander verhaal.
Ik stel voor dat mensen die hun bezorgdheid nog verder willen uitten, mij per PB te contacteren. Kunnen we hier verder ouwehoeren wat voor een apart ding het is.
Test
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lelijke Eend schreef:De enige die bij een ongeluk erger het haasje kan zijn dan de rest is Thijs zelf. Die zit er namelijk in en wordt -als die BX echt zo slap is als veel mensen hier denken- derhalve ook zelf gepureerd. Voor de andere auto’s is het alleen een extra kreukelzone.
Dat zie je verkeerd. Je hoeft niet per se een andere auto rammen.
Wat te denken van een fietser of voetganger die je invalide rijd ?
En als je er nou rustig op binnen door weggetjes mee gaat rijden is even wat anders da 140 op de 4 baans weg.
citro-power schreef:Lelijke Eend schreef:De enige die bij een ongeluk erger het haasje kan zijn dan de rest is Thijs zelf. Die zit er namelijk in en wordt -als die BX echt zo slap is als veel mensen hier denken- derhalve ook zelf gepureerd. Voor de andere auto’s is het alleen een extra kreukelzone.
Dat zie je verkeerd. Je hoeft niet per se een andere auto rammen.
Wat te denken van een fietser of voetganger die je invalide rijd ?
En als je er nou rustig op binnen door weggetjes mee gaat rijden is even wat anders da 140 op de 4 baans weg.
Dan hebben we het puur over wettelijke aansprakelijkheid. Dat heeft dan weer niets met de constructie van de auto te maken. Al zal de verzekering niet uitkeren omdat de typegoedkeur niet klopt.
Overigens fietsers en voetgangers op de snelweg moet ik nog tegen komen.
De binnendoorwegen heb ik zeer rustig bereden.
Vanaf nu ga ik niet meer in op ‘gezeur’, ik wil het graag weer hebben over de auto zelf.
Test
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Thijsvandebles schreef:citro-power schreef:[
Overigens fietsers en voetgangers op de snelweg moet ik nog tegen komen.
De binnendoorwegen heb ik zeer rustig bereden..
Je snapt wel wat ik bedoel denk ik
Voor de rest een erg leuk project wat er leuk uitziet.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De auto is niet minder veilig voor het overige verkeer dan een andere BX. Het zou een heel ander verhaal zijnals de auto niet verstevigd was, dan zou het wél gevaarlijk zijn. Nu is de auto echt stevig, alleen niet gekeurd. Het gaat dus om papierwerk, en om de veiligheid van de inzittenden.
En mocht Thijs tegen iemand aanrijden met de cabrio - die kans is overigens niet groter of kleiner dan wanneer hij in één van zijn andere auto’s rijdt - dan is Thijs de sjaak, maar dat is een consequentie die hij zelf moet aanvaarden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Denk dat je als je als motorrijder ten val komt/over de kop slaat bij 140 er ook niet veel van je over is
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Thijsvandebles schreef:Vanaf nu ga ik niet meer in op ‘gezeur’, ik wil het graag weer hebben over de auto zelf.
Top!
Het is een leuk project met een aantal serieuze kanttekeningen en we moeten zoiets dan ook zeker niet aanmoedigen. Ik denk dat er een goed signaal wordt afgegeven als we de eventuele gevolgen van deze ludieke actie de revue laten passeren.
Dit is nu gedaan en alles is bij iedereen helder, waarmee dit onderwerp gesloten kan worden.
Thijs, heb je ook foto’s van je aangebrachte verstevigingen?
Thijsvandebles schreef:Enne, doe eens over de kop slaan met een eend…
Check. Viel best wel mee eigenlijk.. Hij was een beetje gedeukt rondom, maar bleef wel zijn vorm houden…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Het is idd een top auto. Overigens heeft 205 voor de stevigheid omtrent het voorraam een vast 3hoek raampje voor, zou zoiets niet mogelijk zijn bij die van jou? Of staat dat maf?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
dat lijkt me moeilijk om te maken. bij een ax heb je het wel. lijkt me ook niet heel er stevig, wel beter tijdens gebruik maar met een koprol heeft het geen nut.
Thijsvandebles schreef:Ik ben mijzelf heus bewust van de gevaren en aansprakelijkheids risico’s. ik ben blij dat jullie zo bezorgd zijn, maar uiteindelijk ben ik degene die erin rijdt.
Als het ding echt een gevaar voor een andere weggebruiker is, dan was het zeker een ander verhaal.
Ik begrijp heel goed dat sommigen (waaronder ik) eerder in dit topic hebben geuit dat het misschien niet verstandig is om reeds met deze BX te rijden, maar gezien alle foto’s van het project, de kundigheid van Thijs en de volwassenheid van Thijs (hij is niet voor niets beroepschauffeur!!) kan ik alleen maar mijn waardering uitspreken voor dit hele project!
Ricolt, toffe filmpjes!
Thijsvandebles schreef:Wat me opviel: Je hebt bijna geen last van de wind. Zelfs met 140 op de snelweg kon ik gewoon telefoneren.
Haha, dat zal ik zijn geweest.
Tenninste, ik belde je gisteren en ik hoorde een beetje windruis….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ja klopt, dat was jij Wouter. Nog gelukt met de startmotor? Ik heb vandaag mijn grasmaaier voorzien van een BX diesel startmotor.
Test
Haha, ik zeg: BX-onderdelen in elk gemotoriseerd voortuig.
Ja hoor, het is gelukt, zie mijn eigen topic .
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Haha, ik zeg: BX-onderdelen in elk gemotoriseerd voortuig.
Vorig jaar voor mijn APK meester een Golf I cabrio diesel gebouwd. Daar zit ook een shit load aan BX onderdelen in.
Test
Mannen, zeggen jullie nu dat een bx een grasmaaier is?
Laten we het lekker over de cabrio hebben.
Ik vind hem iig super!
Zelfs al zou dat ding nooit legaal op de weg komen, hij is er wel. Je moet het maar allemaal durven
Respect