8 van de 60
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Ree’s CX deel II
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 juni 2009 07:46 PM
  [ # 106 ]

Maar even back to the drawing board: hoe dacht je het uberhaupt aan te sluiten? Immers, je wil dat de zoemer het doet als je zowel + op het contact hebt, als + op de stadslichten. Maar dat zou je alleen kunnen bereiken met een apart relais. En een permanente min. Waar haal je nu eigenlijk die min vandaan?

Wat SP zegt is veel handiger, alleen moet je even de mindraad vanaf de deurschakelaar zien te lokaliseren. Die gebruik je als min, dan de plus vanaf de stadslichten.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juni 2009 08:43 PM
  [ # 107 ]

Ik zie het probleem niet - vooral omdat het nu wél werkt. Ik heb sowieso liever dat ie gaat zoemen als ik mijn contact uitzet dan wanneer ik mijn deur open doe.

Hij zoemt dus als er geen plus is van het contact en wel een plus naar het relais voor de lampen. Massa vinden is natuurlijk niet zo moeilijk mits je hoofd niet te brak is.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juni 2009 08:43 PM
  [ # 108 ]
waterman771 schreef:

Lekker bezig Ree Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

That’s my life Cool

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juni 2009 09:41 PM
  [ # 109 ]
fluidphreak schreef:

Immers, je wil dat de zoemer het doet als je zowel + op het contact hebt, als + op de stadslichten. Maar dat zou je alleen kunnen bereiken met een apart relais.

Ik snap trouwens wel wat je bedoelt, maar het zoemding wat ik heb is dus een soort van relais.

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juni 2009 10:50 PM
  [ # 110 ]

Vandaag heb ik de auto
- gespoeld
- gewassen
- gekleid
- gepolijst
- in de was gezet
- nogmaals in de was gezet
- in de glim gezet
- de ramen gewassen
- velgen schoongemaakt

Nu alleen nog de zwarte sierstips en rubbers doen. Ook het RVS moet nog. Daar heb ik geen spullen voor in huis en vooral geen zin meer in.

Dat kleien was echt bizar. Nadat ie écht goed gewassen was kan je 10X10 cm kleien en dan is de klei felbruin van de roest Shocked. Ze zeggen dat je zo 10 keer met een stuk klei kan doen maar nadat ik het dak en de motorkap gedaan had zag ie er niet meer al te best uit. De vertikale delen van de auto hadden echter veel minder aanslag. Ik denk dat als ik het vanaf nu twee keer per jaar doe dat zo’n stuk klei wel lang meegaat.

Jullie willen natuurlijk foto’s, maar die heb ik nog niet. Eerst kroost in bed fluxen.

Ooh ja, en nog een honda met een platte accu aan de praat geholpen met de dame Cool

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 juni 2009 10:56 PM
  [ # 111 ]
Ree schreef:

Dat kleien was echt bizar. Nadat ie écht goed gewassen was kan je 10X10 cm kleien en dan is de klei felbruin van de roest Shocked. Ze zeggen dat je zo 10 keer met een stuk klei kan doen maar nadat ik het dak en de motorkap gedaan had zag ie er niet meer al te best uit. De vertikale delen van de auto hadden echter veel minder aanslag. Ik denk dat als ik het vanaf nu twee keer per jaar doe dat zo’n stuk klei wel lang meegaat.

Bruin van de roest… Shocked  Shocked  Confused:
Het zal wel komen omdat a) het nog nooit gedaan is, b) meuk van gosliga is achtergebleven c) je in Delft woont: pernis, gist, pindakaas, spoorlijn…. Rolling Eyes  Wink

Denk idd dat het bij toekomstige kleibeurtjes minder is… Surprised

Profiel  

Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1288

- C1 serie II
Gepost: 21 juni 2009 11:35 PM
  [ # 112 ]

Kleien?
Hoe gaat dat? (ken dat wel nog van de basisschool maar dat zal wel wat anders zijn Wink )

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 21 juni 2009 11:51 PM
  [ # 113 ]

Klei is een soort kneedgom waarmee je vervuiling van de verflaag haalt, die je niet met wassen kunt verwijderen.

Dat bruin kan gerust van de spoorweg zijn. Anderszijds, als de lak origineel is heeft die ruim de tijd gehad om allerlei bevuiling te accumuleren.

en je weet er alles van.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juni 2009 11:57 PM
  [ # 114 ]
par eXeMple! schreef:

Bruin van de roest… Shocked  Shocked  Confused:
Het zal wel komen omdat a) het nog nooit gedaan is, b) meuk van gosliga is achtergebleven c) je in Delft woont: pernis, gist, pindakaas, spoorlijn…. Rolling Eyes  Wink

Het is een gevallete “a”. Het komt niet van Gosliga. Mijn nieuw gespoten scherm zat niets op terwijl die ook bij Gosliga geweest is. Hij heeft ook veel te kort in de randstad gestaan voor een dergelijke aanslag, dus dat is het ook niet.

Het is wel typisch zo’n aanslag die je krijgt in de buurt van het spoor. Ik denk dat ie in een eerder leven ook regelmatig binnen een paar honderd meter van een spoorbaan heeft gestaan.

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1288

- C1 serie II
Gepost: 22 juni 2009 12:06 AM
  [ # 115 ]

Weer wat geleerd.
In feite bestaat klei uit minuscuul kleine vaste deeltjes met een binder. Eigenlijk ben je volgens mij dus je auto aan het “schuren” waarbij de vloeistof moet voorkomen dat je in de lak zit te krassen.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 juni 2009 12:07 AM
  [ # 116 ]

Dan wat fototjes…

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2009 12:11 AM
  [ # 117 ]

Mooi! Wat betekent ‘in de glim gezet’?

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 juni 2009 12:11 AM
  [ # 118 ]
Sable Doré schreef:

Eigenlijk ben je volgens mij dus je auto aan het “schuren” waarbij de vloeistof moet voorkomen dat je in de lak zit te krassen.

Klopt, tandpasta is ook klei.

De vloeistof voorkomt niet dat je in je lak krast, daarvoor is de klei veel te fijn (je hebt ook groffere klei die dat wel doet). De vloeistof zorgt ervoor dat de klei glijdt en dat het vuil beter oplost. Zonder vloeistof kleeft de klei te veel om het over je lak te halen. De klei lost ook een beetje op in de vloiestof en het recidu moet je er moet een doek afvegen.

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 juni 2009 12:13 AM
  [ # 119 ]
BEsuper schreef:

Mooi! Wat betekent ‘in de glim gezet’?

Nadat ie in de wax gaat kan je er een goedje over doen waardoor hij meer gaat glimmen. Beschermt net, doet niets dan meer laten gelimmen Cool.

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank